جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "مولفه های آموزش و یادگیری" در نشریات گروه "علوم اجتماعی"
تکرار جستجوی کلیدواژه «مولفه های آموزش و یادگیری» در نشریات گروه «علوم انسانی»جستجوی مولفه های آموزش و یادگیری در مقالات مجلات علمی
-
این تحقیق کوشش دارد، فارغ از نگاه آسیب شناسی به بازی های رایانه ای، راه کارهای توسعه آموزش های فرهنگی از طریق بازی رایانه ای با تاکید بر گیمیفیکیشن را بررسی نماید. این روش به معنای استفاده از شیوه های بازی در محیط های غیر مرتبط با بازی های رایانه ای است که از جدیدترین شیوه های مورداستفاده کمپانی های بزرگ دنیا است. از میان نظریه های یادگیری، نظریه یادگیری مشاهده ای بندورا به عنوان نظریه محوری و از نظریه های بازی، نظریه گارنیه و مدل انگیزشی کلر انتخاب شده است. بر این اساس، پرسشنامه ای برای پاسخگویی نخبگان این حوزه، اعم از تولیدکنندگان، کارشناسان و صاحب نظران بازی، تدوین شد که در پنج بخش مشخصات فردی، میزان اهمیت عناصر بازی در آموزش و یادگیری، میزان اهمیت مولفه های آموزش و یادگیری دربازی های رایانه ای، میزان ارتباط عناصر بازی و مولفه های یادگیری و میزان اهمیت عناصر مداخله گر در آموزش به ایشان ارائه گردید. یافته های به دست آمده نشان می دهد که در آموزش های فرهنگی بیشترین میزان اهمیت از میان عناصر بازی مربوط به «گیم پلی و کارگردانی روند بازی» است و نیز در تحلیل میزان رابطه عناصر بازی و مولفه های یادگیری، بیشترین میزان همبستگی مربوط به رابطه عنصر «امکان گروهی بازی کردن» با مولفه «برانگیختن حس رقابت پذیری» است. درتولید بازی های رایانه ای توجه بیشتر بر کدام مولفه بیشترین تاثیر را بر مخاطب از منظر فرهنگی دارد؟ ارائه پیشنهادهای کاربردی به مدیران فرهنگی کشور، پیشنهاد معادل فارسی جدید برای این عبارت و نیز ارائه میزان ارتباط بین عناصر بازی و مولفه های آموزش و یادگیری از نوآوری های این پژوهش است.کلید واژگان: گیمیفیکیشن, بازی گونگی, بازی رایانه ای, آموزش های فرهنگی, عناصر بازی رایانه ای, مولفه های آموزش و یادگیریRegardless to pathologic point of view, this paper attempts to investigate methods, in order to develop cultural educations through computer games by insisting on Gamification. This method therefore uses gaming style in environments irrelevant to computer games, which is one of the most recent methods used by giant companies. Among Learning Theory, Observatory learning theory of Bandura and from Game Theory, Garnie's Theory and Clare's Motivational Model selected as the principal theories. Hence, a survey is provided in five main sections that are, personal specifications, the importance of computer-games elements in teaching and learning, the amount of intercommunication between games elements and importance of interventional elements presented to this areas experts to respond, such as producers, technical experts and pundits. New findings report that in cultural educations the most important parameters between games elements are Game-play and directing the procedure of the game, and in analyzing the intercommunication between games and learning elements, the hugest amount of correlation belongs to the element of the possibility of playing in a group and competition motivation. It also suggests that for producing computer games including cultural materials, concerning about which element will lead to more effects on users. Suggesting applicable ideas to cultural directors of a country, suggesting a Persian expression for this purpose and presenting the amount of intercommunication between games elements and learning-teaching elements is the outcome of an innovation from this research.Keywords: gamification, computer game, cultural education, elements of computer game, components of education, learning
نکته
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.