به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « درگیرسازی مخاطب » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «درگیرسازی مخاطب» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • داتیس خواجه ئیان*، افشین امیدی، اسماعیل نوروزی
    افزایش رقابت، بین سازمان های رسانه ای سبب شده که مدیران این سازمان ها، در پی مدل های کسب و کار جدیدی برای درآمدزایی باشند. از آنجا که مدل های کسب و کار، بر اساس جلب توجه مخاطبان و تبدیل آنها به مخاطبان وفادار است،  “درگیرسازی مخاطب” به موضوعی مهم در میان پژوهشگران مدیریت رسانه و مدیران رسانه ای تبدیل شده است. علی رغم اهمیت فزاینده این موضوع، معدود پژوهش هایی در زمینه مفهوم پردازی و ارائه مدل های نظری انجام شده اند. نظر به این امر و با هدف فراهم کردن چارچوبی مفهومی برای مطالعات آتی و زمینه ای جهت مدل سازی و توسعه نظری، پژوهش حاضر با مطالعه ادبیات تحقیق و بررسی یافته های تجربی در خصوص درگیرسازی مخاطب در رسانه ها، چارچوبی مفهومی به منظور مطالعه و توسعه نظری این مفهوم ارائه کرده است. ساختار چارچوب پیشنهادی شامل چیستی، چرایی، سطوح، راهبردها و آثار درگیرسازی مخاطب در رسانه ها است و علاوه بر یافته های ناشی از مرور نظام مند ادبیات، مواردی همچون خط مشی های سازمان رسانه ای، ملاحظات اخلاقی و متغیرهای کلان محیطی نیز در این چارچوب مورد توجه قرار گرفته اند.
    کلید واژگان: درگیرسازی مخاطب, مدیریت رسانه, رسانه های خبری, رسانه های اجتماعی, چارچوب مفهومی}
    Datis Khajeheian *, Afshin Omidi, Esmaeil Norouzi
    Increased competition among media outlets has made the mangers of such organizations to look for new business models in order to generate new source of income. Since the business models are based on attracting more audience and turning them to loyal viewers, therefore engaging the audience has become an important subject among media management researchers and media mangers.  Despite increasing importance of this issue, there has been a few number of research works on conceptual frameworks and providing theoretical models. Due to this reason and in order to present a conceptual framework for future studies and developing models and theoretical advancement, the present paper by reviewing the media study literatures and empirical findings on media audience engagement, has come up with a conceptual framework to be use in future studies and advancing the theory of this concept. The structure of the proposed framework includes elements such as what, why, level, strategies and consequences of engagement of the media audience. In addition to findings of systematic review of the literature, issues like policies of media organizations, ethical considerations and macro-environmental variables have taken into consideration within this framework
    Keywords: Audience engagement, Media Management, News Media, social media, conceptual framework}
  • امیر خلفی، داتیس خواجه ئیان*، علی بدیع زاده
    در حالی که حجم عمده ای از مطالعات کارآفرینی رسانه ای در سطح کسب و کارهای کوچک صورت گرفته است، کارآفرینی رسانه ای سازمانی به عنوان حوزه ای مهم و شایان توجه مستعد به کارگیری توسط مدیران سازمان های صنعتی بزرگ کشور مورد غفلت قرار گرفته است. پژوهش جاری به چالش حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و پای بندسازی آنها در سازمان های صنعتی بزرگ پرداخته است و با هدف فراهم ساختن یک مسیر عملی برای مدیران سازمان های بزرگ جهت بهره مندی از درگیرسازی مخاطبان برای افزایش وفاداری مشتریان، چارچوبی برای به کارگیری سازوکارهای درگیرسازی مخاطب برای این سازمان ها ارائه می دهد. این چارچوب شامل هفت مرحله است که شامل شناسایی مشتریان، تعریف ارزش پیشنهادی، انتخاب نظام درگیرسازی، انتخاب ابزارهای درگیرسازی، مدیریت مسیر فرایند درگیرسازی، سنجش موفقیت برنامه و اصلاح آن می شود. انتظار می رود این چارچوب پایه ای برای مطالعات آینده در زمینه طراحی عملیاتی نظام های درگیرسازی مخاطب و پیاده سازی کارآفرینی رسانه ای برای حفظ ارتباط موقر با مخاطبان در سازمان های صنعتی قرار گیرد.
    کلید واژگان: درگیرسازی مخاطب, شبکه اجتماعی, پلتفرم اجتماعی, کارآفرینی رسانه ای, کارآفرینی سازمانی}
    Amir Khalafi, Datis Khajeheian *, Ali Badizadeh
    This research investigates application of social platforms for customer engagement, and by using of gamification, presents a framework for value proposition in a platform based customer club. The means for data collection has been deep interviews with two groups of managers and customers. Researchers extracted windows of values for customers and windows of income for the company. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers. Then by proposing a gamified system for motivating customers to operate in the platform, a mechanism of keeping them as loyal customers has been developed. This research contributes theoretically by expansion of media corporate entrepreneurship and also by use of new media engaging properties to lock-in customers.
    Keywords: Media entrepreneurship, Audience engagement, Customer club, Value proposition, Social platform}
  • امیر خلفی، داتیس خواجه ئیان*، علی بدیع زاده
    پلتفرمهای درگیرسازی مشتریان مبتنی بر رسانه های اجتماعی که از سازوکارهایی همچون بازی وارسازی و هم آفرینی ارزش بهره می برند، اخیرا محبوبیت چشمگیری یافته اند و سازمان های متنوع صنعتی و خدماتی این رسانه های اجتماعی را در نظام های بازاریابی سازمانی خود به کار گرفته اند. با این حال استفاده از این ابزارها با نتایج پرنوسانی همراه بوده است که برگرفته از فاصله نتایج حاصله با ذهنیت و انتظارات مدیران ارشد است. فقدان سنجه های مناسب و قابل اعتماد برای ارزیابی عملکرد این پلتفرم ها، اندازه گیری نتایج کاربرد آن ها را دشوار و غیرقابل اطمینان ساخته است. نظر به این خلاء، پژوهش جاری با هدف شناسایی و پیشنهاد سنجه هایی برای ارزیابی عملکرد پلتفرم های درگیرسازی مشتریان مبتنی بر رسانه های اجتماعی در صنعت خودروسازی انجام شده است. ابتدا با مرور اسناد در زمینه سنجه های بازاریابی، سنجه های عمومی استخراج گردیده و سپس از نظر خبرگان برای پالایش سنجه های حاصله و انطباق آنها با نظام درگیرسازی مشتریان برای صنعت خودروسازی استفاده شده است. با تحلیل یافته ها 82 سنجه شناسایی شد که در 6 گروه سنجه ها به شرح 1) رسانه اجتماعی، 2) برنامک (اپلیکیشن)، 3) جستجوپذیری، 4) استراتژی، 5) روابط عمومی، 6) بازی گونه سازی، دسته بندی شدند. یافته های این تحقیق می تواند توسط بخش های مدیریت استرتژیک، بازاریابی و سایر بخش های مرتبط با ارزیابی عملکرد نظام های درگیرساز مشتریان به کار گرفته شوند.
    کلید واژگان: رسانه های اجتماعی, پلتفرم ها, سنجه ارزیابی عملکرد, صنعت خودروسازی, درگیرسازی مخاطب}
    Amir Khalafi, Datis Khajeheian *, Ali Badizadeh
    Customer engagement platforms such as gamification, co-creation and open innovation platforms have found popularity in recent decade and several industrial and service organizations are adapted to use them for marketing purposes. However, the results have been faced with challenges, that are partly raised because of lack of specific measures to evaluate performance of these platforms. The current research aims to fill the gap by identifying specific measures for evaluation of performance of these platforms in Iranian automobile industry. For this purpose, after conduct of a literature review in marketing measures, a primary set of measures have been extracted. In the second phase, a panel of experts have been used to refine the measures and to adapt them with the automobile industry. After content analysis, 82 measure identified and classified into six groups of measures, including 1) Social media measures, 2) Application-related measures, 3) Findability measures, 4) Strategy measures, 5) Public relations measures, 6) Gamification measures identified. Findings of this research can be used by strategic management, marketing and other departments of Irankhodro company that are related to performance evaluation of customer engagement platforms. the limitation of this study is that it is context-based, and generalization of the results might be considered carefully.
    Keywords: social media, platforms, performance evaluation measure, automobile industry, audience engagement}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال