به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « منافقین » در نشریات گروه « علوم قرآن و حدیث »

تکرار جستجوی کلیدواژه «منافقین» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • محمد شهبازی*

    از جمله آسیب‎های تحلیل گزاره‎های تاریخی، سطحی‎نگری رخدادهاست که ناشی از عدم اشراف بر جوانب صدور افعال است. انسان به‎عنوان یک عنصر تاریخ‎ساز، کنشگری‎هایی دارد که معلول علت‎ها است که با کشف آن می‎توان گزارش‎های تاریخی را دقیق بررسی و تبیین کرد. فهم دقیق گزارش‎های رسیده از مخالفت صحابه در عصر حیات رسول‎خدا ما را به علل و عوامل مخالفت‎ها وا می‎د‎ارد؛ در یک نگاه کلی، علل مخالفت صحابه با رسول‎خدا در علل زیر خلاصه می‎شود: دنیاگرایی، نفاق،حسادت، انحرافات عقیدتی، رسوخ عادات جاهلی و ضعف ایمان، که هریک به نوبه خود علت مستقلی برای تمرد از اوامر رسول‎خدا به شمار می‎روند. عللی که با رسوخ در روح و روان انسان او را از پذیرش حق باز داشته و برای رسیدن به آمال خود با همه ارزش‎ها مخالفت می‎کند. این تحقیق که با روش توصیفی تحلیلی نوشته شده است با کشف علل مخالفت‎های صحابه آن را آینه فراسوی آینده امت اسلام قرار می‎دهد تا از گرفتاری در مخالفت با ولی‎خدا مصون بماند.

    کلید واژگان: صحابه‎ رسول‎خدا, صحابه مخالف, صحابه دنیاگرا, منافقین, قبیله‎اندیشی}
    Mohammad Shahbazi *

    A pitfall in dissecting historical narratives lies in the superficial interpretation of events, a consequence of a failure to grasp the intricacies underlying the occurrence of actions. Humanity, functioning as an architect of history, engages in a tapestry of interactions propelled by discernible motives. Unveiling these underlying reasons allows for a meticulous and profound exploration, enabling an elucidation of historical accounts. An accurate comprehension of the documented opposition among certain companions during the Prophet's lifetime (pbuh) unveils the underlying reasons and contributing factors that precipitated these instances of dissent. In a general overview, the factors contributing to the opposition of certain companions to the Messenger of God (pbuh) can be succinctly outlined as follows: material attachment, hypocrisy, envy, doctrinal deviations, entrenched pre-Islamic customs, and a frail faith. Each of these elements serves as an autonomous rationale for dissent against the directives of the Messenger of God (pbuh). These underlying causes, ingrained within the human spirit and psyche, act as impediments to embracing the truth, propelling individuals to oppose all values in pursuit of their desires. Employing a descriptiveanalytical methodology, this research elucidates the origins of companions’ opposition, serving as a reflective guide for the future Islamic community to fortify itself against resistance to the divinely appointed vicegerent (walī) of God.

    Keywords: Companions of the Messenger of God (pbuh), Opposingcompanions, Companion pursuing worldly gains, hypocrites, Tribalism}
  • علی مقدس*، حسن نعیم آبادی، غلامرضا خوش نیت

    کلمه جهاد، از جمله واژگان مطلقی است که در آیات و روایات، از معانی متعددی برخوردار است. متسلفه جهاد ی (تکفیری ها) با برداشت سطحی و ظاهری از معنای عام جهاد که مطلق مبارزه است، به معنای خاص آن یعنی، قتال، عدول کرده اند. آنان با مصادره معنایی جهاد، با استناد به آیه 73 سوره توبه یا ایها النبی جاهد الکفار والمنافقین واغلظ علیهم ، اعراض، اموال و دماء شهروندان و حاکمان کشورهای اسلامی را مباح شمرده و با بدترین شکل ممکن، آنان را قلع و قمع می کنند؛ اما با بررسی های صورت گرفته دانسته شد که قتال، آخرین فرع جهاد بوده و مبناسازی متسلفه جهاد ی ، در به کارگیری علیه شهروندان عراق و شام، سست و ناقص است. مفسران و اندیشمندان اهل سنت، آیه 73 سوره توبه را که مطلق است، حمل بر آیات مقید کرده و محاربه با عموم کفار غیر حربی را، جایز نمی دانند. آنان تطبیق آیه را، نه تنها بر عموم کفار غیر حربی روا ندانسته، بلکه به طریق اولی علیه مسلمانان بلاد اسلامی، غیرمنصفانه و حرام شرعی می دانند. پژوهش حاضر، به روش توصیفی _ تحلیلی، به بررسی این مسیله پرداخته است.

    کلید واژگان: متسلفه جهادی, جهاد, قتال, مطلق, مقید, کفار, منافقین}
    Ali Moghaddas *, Hasan Naeemabadi, Gholamreza Khoshniyyat

    The word Jihad is one of the general words that has many meanings in the Quranic verses and Hadiths. The pseudo Salafi (Takfiris) have distorted the general meaning of Jihad. Generally, Jihad means struggle, its specific meaning is fighting. These pseudo Salafi groups misinterpreted the meaning of the verse (9:73): "O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites". They plunder the properties of people and kill them, considering the Islamic rules and their citizens disbelievers. In this essay, we have found that fighting is the last stage of Jihad. The Sunni scholars have interpreted the verse (9:73) in a peaceful way, maintaining that we are not allowed to use preliminary Jihad against Muslims and non-Muslims.

    Keywords: Pseudo-Salafi Jihadi, Jihad, Fighting, Pagans, Hypocrites}
  • حمیدرضا بصیری، زینب سرخوش سلطانی*

    پایان بند آیات قرآن کریم، عباراتی هستند که ظاهرا مستقل به نظر می رسند اما با متن آیه در ارتباط هستند. میان محتوای آیاتی با پایان بندهاییکسان، سازواری و هماهنگی برقرار است. در اینکه چرا خداوند در انتهای آیات متعددی از قرآن کریم، از خاتمه یکسان استفاده کرده است پژوهشی معناشناسانه می طلبد. دستیابی به ارتباط موجود میان آیاتی که خاتمه یکسان دارند، موجب شناخت لایه های پنهان آیات می شود. برای دستیابی به معرفت بیشتر از قرآن کریم، لازم است بررسی شود که آیات دارای خاتمه یکسان چه مفاهیم مشترکی دارند. در این پژوهش سعی شده است تا با استفاده از روش کتابخانه ای و با ابزار فیش برداری به وسیله مطالعه آیات مرتبط و تفاسیر شیعه و سنی، به این مهم پرداخته شود. طبق بررسی های انجام شده مشخص شد محتوای اکثر آیاتی که به ماده «فقه» ختم شده اند، در مورد منافقین است و این مطلب نشانگر آن است که بنیان شخصیت منافقانه در ضعف دین شناسی است و همین مسیله موجب شکل گیری نفاق در ایشان شده است.

    کلید واژگان: مخاطب شناسی, خواتیم آیات, تفقه, منافقین}
    Hamidreza Basiri, Zeinab Sarkhosh Soltani *

    The end of the verses of the Holy Qur'an are phrases that appear to be independent, but are related to the text of the verse. There is coherence and harmony between the content of verses with the same endings. Why God has used the same ending at the end of several verses of the Holy Quran requires a semantic research. Achieving the existing relationship between the verses that have the same ending leads to the recognition of the hidden layers of the verses. In order to gain more knowledge of the Holy Quran, it is necessary to check what the verses with the same ending have in common. In this research, an attempt has been made to address this issue by using the library method and by means of a survey tool by studying related verses and Shia and Sunni interpretations.According to the investigations, it was found that the content of most of the verses that ended with the article "Fiqh" is about the hypocrites, and this shows that the foundation of the hypocritical character is in the weakness of theology, and this issue causes the formation of hypocrisy in them. has been

    Keywords: audience analysis, Khaatim Ayat, Taqfeh, and the hypocrites}
  • محمد خامه گر

    سوره تحریم یکی از سوره‌های کوتاه قرآن کریم است. بااین‌که مفسران توجه گسترده‌ای به مضامین خاص این سوره هم‌چون اشاره به توبه نصوح یا حکم شرعی تحریم امر حلال نشان داده‌اند اغلب آیات آن را پراکنده و جداازهم تفسیر نموده‌اند؛ گویی میان آیات مختلف سوره پیوندی وجود ندارد. البته، معدود مفسرانی اغلب از معاصران به وحدت ساختاری این سوره باور داشته، و برای کشف ساختار و غرض آن کوشیده‌اند؛ اما درعمل هریک با کاربست شیوه‌ای به نتیجه‌ای متفاوت با دیگران رسیده، و به‌نظر می‌رسد کم‌تر کسی از ایشان توانسته است برپایه نگاهی بی‌طرفانه عینیت‌گرایانه همه شواهد را بازبیند و گزینشگرانه با آن‌ها روبه‌رو نشود. مطالعه کنونی کوششی است برای تحلیل ساختار و کشف غرض سوره تحریم با کاربست روشی جامع همه روش‌های پیشینیان، و با کوشش برای بازنمودن تحلیلی عینیت‌گرایانه و مستدل از ساختار و غرض سوره. بنا ست از این فرضیه دفاع شود که برخلاف تصور اغلب مفسران پیشین و محققان معاصر، آیات سوره نه در مقام تبیین شیوه اخلاق‌مدار رویارویی با همسران در محیط خانواده، که در مقام هشدار نسبت به فعالیت عناصری خیانت‌پیشه در اطراف خانواده پیامبر (ص) است. گذشته از تبیین متفاوتی که از غرض سوره در این مطالعه حاصل شده، روش تحلیل ساختار و غرض سوره در این مطالعه نیز نوآورانه است؛ روشی که می‌توانش «روش جامع بازشناسی غرض سوره» نامید و اکنون در این مطالعه برای نخستین بار بازنموده می‌شود.

    کلید واژگان: هدفمندی سوره ها, غرض سوره, ساختار سوره, سوره تحریم, منافقین, همسران پیامبر (ص)}
    Moḥammad Khāmegar

    Sūra al-Taḥirīm is one of the short Sūras of the Qurʾān. Although the commentators have shown a wide attention to the special themes of this Sūra, such as the reference to al-Tawba al-Naṣūḥ (Persistent remorse for a sin), or the Jurisprudential order of banning a legitimate act, they have interpreted most of its verses scattered and separate from each other; It is as if there is no connection between the different verses of the Sūra. Of course, few commentators, mostly contemporaries, believed in the structural unity of this Sūra, and tried to discover its structure and purpose based on such a unity; But in practice, each of them reached a different result from the others by using his own manner, and it seems that none of them has been able to review all the evidence based on an objective view and not face them selectively. The current study is an attempt to analyze the structure and discover the purpose of Sūra al-Tahirim by using a comprehensive method including all the methods of the predecessors, and with an effort to present an objective and reasoned analysis of the structure and purpose of the Sūra. It is necessary to defend this hypothesis that contrary to the opinion of most previous commentators and contemporary scholars, the verses of the Sūra are not in the position of explaining the moral manner of confronting the spouses in the family environment, but as a warning against the activity of traitorous elements around the family of Muhammad the Prophet. Apart from the different explanation of the purpose of the Sūra obtained in this study, the method of analyzing the structure and purpose of the Sūra in this study is also innovative. This method can be called the “comprehensive method of identifying the meaning of the Sūra” and is presented in this study for the first time.

    Keywords: purposefulness of Sūras, purpose of Sūra, structure of Sūra, Sūra of prohibition, hypocrites, wives of the Prophet Muḥammad}
  • رضا کریمی، یحیی میرحسینی*
    «مجاهدین خلق ایران» با نام مشهور «منافقین»، در راستای تدوین ایدیولوژی خود بسیار به نصوص دینی ارجاع می دادند؛ در این میان، یکی از منابع پر استفاده در سخنرانی و تالیف این گروه، نهج البلاغه بود. شعار «در یک دست اسلحه و در دست دیگر نهج البلاغه»، نشان می دهد حداقل در مقام شعار، مبانی نظری و تیوریک خود را از این کتاب دریافت داشته و به زعم خود، همان ها را با سلاح عملیاتی می کردند. باید اذعان داشت برداشت های عجیب، گاه معیوب و افراطی آنان از نصوص دینی بود که دست مایه اقدامات ساختارشکنانه آنان از قبیل بمب گذاری و ترور شخصیت ها قرار می گرفت. در این نوشتار که با روشی توصیفی تحلیلی سامان یافته، کوشش شده است عیوب روشی و محتوایی آنان در شرح و برداشت از نهج البلاغه را از منظر قواعد فقه الحدیث در دو بخش فهم متن و فهم مقصود حدیث به نقد گرفته شود. از جمله مهمترین نقدهای مبتنی بر فهم متن باید به تفسیربه رای، ترجمه نادرست و نادیده انگاشتن شروح نهج البلاغه اشاره نمود. همچنین از مهم ترین نقدهای وارد بر فهم مقصود حدیث باید به نادیده انگاشتن تاریخ و فضای صدور حدیث، بی توجهی به قصد و نیت امام (ع) و همچنین تقطیع احادیث و بدفهمی ناشی از آن اشاره داشت.
    کلید واژگان: سازمان مجاهدین خلق, منافقین, نهج البلاغه, فهم متن, فقه الحدیث}
    Reza Karimi, Yahya Mirhosseini *
    The “People’s Mojahedin of Iran”, popularly known as the “Monafeghin” (hypocrites), often  referred  to  religious texts in order to formulate their ideology; In the meantime, one of the most widely used sources in the speech and writing of this group was Nahj al-Balaghah. The slogan “weapons in one hand and Nahj al-Balaghah in the other” demonstrates at least as a slogan, they received their theoretical foundations from this book and, in their opinion, apply those theories by weapons. It must be acknowledged that their strange, sometimes flawed, and extremist interpretations of religious texts were the basis of their destructive actions, such as bombing and assassination of personalities. By a descriptive-analytical method, this article attempts to criticize their methodological and content defects in the description and interpretation of Nahj al-Balaghah from the perspective of the rules of Fiqh al-hadith (knowledge of understanding the text of hadith) in two  parts: understanding the text and understanding the purpose of the hadith. Among the most important criticisms based on comprehension of the text, we should mention the incorrect personal interpretation, incorrect translation and ignoring the existing explanations of Nahj al-Balaghah. Also, one of the most important criticisms of understanding the purpose of hadith is ignoring the time and space of hadith issuance, disregarding the intention of Imam (AS) as well as fragmentation of hadiths and the resulting misunderstanding.
    Keywords: People’s Mojahedin Organization (hypocrites), Nahj al-Balagha, Understanding the Text, Fiqh al-Hadith}
  • رضا کریمی، یحیی میرحسینی*
    نهج البلاغه به رغم جایگاه والا در امر بلاغت، مضامین سیاسی اجتماعی سرشاری دارد؛ ازهمین رو مورد توجه احزاب سیاسی و تشکل های اجتماعی بوده است. در کنار بهره های سودمند و بهینه از این اثر، با برداشت های ناصوابی مواجهیم که برخی گروه ها جهت تحقق آمال خود بدان تمسک می جستند. سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین یکی از آنهاست که گرچه در بادی امر تصور می شود مراجعه ای به نهج البلاغه نداشته اند؛ اما مروری بر گفته ها و نوشته های اعضای این سازمان، خلاف آن را نشان می دهد. روی آورد منافقین به سخنان امیرالمومنین(ع)، کاملا هدفمند و برای تحکیم مبانی ایدیولوژیک به ویژه در مسایل سیاسی اجتماعی بوده است. مساله اصلی این نوشتار که به روش توصیفی تحلیلی سامان یافته، استخراج معیارهای رهبر و بایسته های رهبری از منظر مجاهدین خلق در تمسک به آموزه های نهج البلاغه به ویژه خطبه های 17 و 207 بوده است. در پایان، عیوب روشی و محتوایی آنان ذیل دو محور کلی تفسیر به رای و عصری اندیشی به نقد گرفته شده است؛ امری که باعث شده بود اسیر ایدیولوژی های خود بویژه مبانی مارکسیستی شوند. این مطالعه نشان می دهد چنانچه ضوابط لازم در فهم نهج ا لبلاغه لحاظ نشود و از سنت شروح فاصله گیرد، تا چه اندازه می تواند برداشت های ناصوابی را به دنبال داشته باشد.
    کلید واژگان: نهج البلاغه, حضرت علی(ع), معیارهای رهبری, مجاهدین خلق, منافقین, فهم, نقد}
    Reza Karimi, Yahya Mirhoseini *
    Nahj al-Balaghah has a high position in the field of rhetoric, but besides that, it has a lot of political and social themes, along with the beneficial and optimal benefits of this work, we are faced with incorrect perceptions that some groups rely on to achieve their aspirations. the People's Mojahedin Organization - known as the Monafighin - is one of them, although in the beginning it is thought that they did not refer to Nahj al-Balaghah; But a review of the statements and writings of the members of the organization shows the opposite. the approach of the Monafighin to the words of the Amir al-Mo'menin was completely purposeful and to strengthen the ideological foundations, especially in political issues. in this article, which is organized by descriptive-analytical method, Impressions and citations of this group to sermons 17 and 207 are examined, which often focuses on the competence and performance of revolutionary leaders and the resistance of the masses. finally, their methodological and content defects have been criticized under the two general axes of eisegesis and modernism. this study shows that if the necessary criteria are not considered in Nahj al-Balaghah understanding, to what extent can the wrong interpretation to be followed.
    Keywords: Nahj al-Balaghah, Leadership criteria, People's Mojahedin, Monafighin, Understand, Critique}
  • مریم شامحمدی، محمد مهدی کریمی نیا *، مجتبی انصاری مقدم

    از جمله موضوعاتی که در قرآن و روایات به خصوص سخنان حضرت علی (علیه السلام) بسیار به آنها اشاره شده، موضوع «رابطه نفاق و ریا» است. «ریا» زیر مجموعه نفاق می باشد همچنین ریا وصف عمل شخص ریاکار است ولی نفاق وصف شخصی است که ظاهر و باطنش با هم مخالف است؛ ضرورت بررسی این موضوع در آن است که، مسلمانان جهت رسیدن به کمالات زندگی نیازمند هدایت های وحیانی و آموزه های اهل بیت به خصوص حضرت علی (علیه السلام) هستند، بنابراین اگر به نکات آموزنده قرآن و نهج البلاغه توجه نمایند، معیارهای موشکافانه ای را استخراج خواهند کرد که می‌تواند آنان را در پیشبرد اهداف زندگی موفق نماید. نوشتار حاضر که بر اساس روش توصیفی تحلیلی نگارش یافته، در صدد نشان دادن بخشی از رابطه بین دوچهره گان (منافقان) و ریاکاران از منظر قرآن و نهج البلاغه می‌باشد که از جمله یافته های این پژوهش می‌توان گفت: یکی از روابط بین «ریا» و «نفاق» آن است که، شخص ریاکار ظاهرش را برخلاف باطن خود می‏نماید تا مردم را بفریبد، پس در این حالت، ریاکاری، نام دیگر پیدا می‏کند که همان دورویی و نفاق است؛ اما بر مبنای قرآن مهمترین خصوصیت انسان ریاکار، نفاق است، به عبارت دیگر عمل ریایی از کسی صادر نمی‌شود، مگر اینکه آن شخص دارای صفت نفاق باشد.

    کلید واژگان: ریا, ریاکار, منافق, نفاق, منافقین}
  • فهیمه تابش، محمد تابش، محمد مهدی کریمی نیا *، مجتبی انصاری مقدم

    امید به آینده روح حاکم بر بیانیه ی گام دوم انقلاب و کلید همه ی قفلهاست که بدون ان هیچ قدمی نمیتوان برداشت.کفار و منافقین در طول تاریخ همواره اقدامات مشابهی را برای مایوس سازی مومنین انجام داده و تمام تلاش خود را در این راستا به کار برده اند زیرا میدانند که ناامیدی از رحمت خدا و آینده سبب می شود مومنین در تمامی عرصه ها دست از تلاش برای پیشرفت بردارند و دشمنان را به اهدافشان می رساند. لذا بررسی کتابخانه ای این اقدامات شامل سیاه نمایی، ایجاد ترس، ایجاد باور به ظلم، شایعه سازی، فشار اقتصادی و جدا کردن مردم از مسیولین که در قرآن وروایات به آنها اشاره شده سبب آگاهی از الگوی عملی نها و تحت تاثیر قرار نگرفتن از این اقدامات می شود و همچنین سبب می شود که آسان تر و سریع تر به اهداف چشم انداز گام دوم انقلاب اسلامی دست یابیم.

    کلید واژگان: یاس, امید, بیانیه گام دوم, کفار, منافقین}
  • ی
    یکی از مباحثی که تحت تاثیر اندیشه های سیاسی مسلمانان قرار گرفته، نظریه عمومی عدالت صحابه است. دستگاه حکومتی اموی با ایجاد این تفکر سعی داشت تا اهل بیت پیامبر(ص) را از جامعه مسلمین حذف کرده و دیگران را به عنوان مرجع دینی به امت اسلامی معرفی کند. در این میان، قرآن منبعی شایسته برای شناخت صحابه می باشد؛ چراکه آیات جهاد، رفتار صحابه در برابر خدا و پیامبر (ص) را منعکس کرده اند. در این مقاله، با بررسی رفتار صحابه با توجه به آیات جهاد بر اساس سیر تاریخی وقوع جنگ ها به نتایج زیر رسیده ایم:مخالفت با پیامبر (ص) در جنگ بدر تا اینکه باکاروان تجاری و جنگی قریش برخورد نشود.
    در جنگ احد یک سوم نیروهای مسلمانان از وسط راه جبهه برگشتند و سبب تضعیف روحیه سایر مسلمین گردیدند و چهل نفر منطقه نفوذ دشمن را برای جمع آوری غنایم رها کردند و با پیامبر (ص) مخالفت نمودند و باعث شهادت 70 نفر از مسلمانان و فرار اکثریت مسلمانان و تنها ماندن پیامبر (ص) با مومنین اندک در برابر دشمن گردیدند.
    در جنگ احزاب که دشمن، شهر مدینه را محاصره کرده بودند منافقین به بهانه های مختلف از شرکت در جهاد، خودداری کردند و با تبلیغات مسموم از شرکت دیگران خودداری می نمودند.
    بسیاری از صحابه در سفر عمره به گمان اینکه پیامبر (ص) بدست مشرکین کشته می شود و به مدینه بر نمی گردد، از همراهی پیامبر خودداری کردند.
    در فتح مکه افرادی به نفع دشمن جاسوسی کردند که سوره ممتحنه نازل شد.
    در جنگ حنین بسیاری از مسلمانان فرار کردند و پیامبر (ص) را در تقسیم غنایم مورد اعتراض قرار دادند.
    در جنگ تبوک بسیاری از صحابه، از حرکت به جنگ خودداری نمودند و افرادی را که به جبهه کمک مالی می کردند، مورد تمسخر قرار دادند و برای توجیه خلاف خودشان به دروغ نزد پیامبر (ص) به خدا قسم خوردند .
    هر مقدار به اواخر عمر شریف پیامبر(ص) نزدیک می شویم تعداد منافقین و ضعیف الایمان زیادتر می شوند و نزول آیات قرآنی همین مطلب را اثبات می کند و این امور نشان می دهد که همه صحابه عادل نبودند.
    کلید واژگان: آیات جهاد, صحابه, منافقین, عدالت, ضعیف الایمانها}
    Karim Alimohammadi
    One of the discussions influenced by political debates, is the general theory of the justice of the Companions of the Prophet Muhammad. The Umayyad regime tried to omit the Household of the Prophet from the Islamic society and introduce others as religious authorities by this theory. The Holy Quran is a worthy source for knowing the Companions as the verses of Jihad reflects the behavior of the Companions towards God and His Prophet. This article tries to introduce the Companions according to the verses of Jihad. By analyzing the verses of Jihad according to the historical course of the battles, we have come to these
    Results
    1-Opposition with the Prophet in the Battle of Badr in order to avoid the conflict with the commercial and military convoy of Quraish.
    2-In the Battle of Ohod the withdrawal of one third of Muslim troops by the leadership of Abdullah ibn Ubayy weakened the courage of the Muslims and a number of 40 from Muslim troops have left the battle field for trophies. This opposition with the Prophet caused 70 Muslims to be martyred and most of the Muslims to escape and made the prophet alone with a few number of Believers.
    3-In the Battle of Ahzab with the enemy surrounded the city of Madinah the Hypocrites and those with weak Faith did not attend the battle and made many others not to attend too.
    4-Many of Companions did not accompany the Prophet in his Omrah trip to Mecca supposing that he will be killed by the Hypocrites and will not come back to Medinah.
    5-In conquering of Mecca some people were spies of the people of Mecca and the Sura Mumtahinah revealed in this respect.
    6-In the Battle of Hunain many escaped from the battle field and also the prophet was accused for the way he divided the trophies.
    In the Battle of Tabuk many did not departed for the battle and at the same time mocked those who supported financially the battle and for justification lied to the prophet with lie swear. The closer to the death of the Porphet, the more the number of the Hypocrites and those with weak faith. Quranic verses prove this fact and shows that not all Companions were just.
    Keywords: narrative interpretation, authentic narrative, inauthentic narrative, classification, al-Mizan}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال