به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « کتاب اسماعیل بن ابی زیاد السکونی » در نشریات گروه « علوم قرآن و حدیث »

تکرار جستجوی کلیدواژه «کتاب اسماعیل بن ابی زیاد السکونی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • علی عادل زاده*
    نسخ کتاب علی بن جعفر، از جهت تبویب و عدم تبویب و نیز انتساب روایات به امام کاظم (ع) یا امام صادق (ع) اختلاف دارند. در کتاب او مشکلاتی از قبیل مخالفت با اجماع، عدم تناسب با راوی و اضطراب، دیده می شود. وجود اشتراکات متنی متعدد میان روایات علی بن جعفر از امام کاظم (ع) با روایات دیگران از امام صادق (ع) و امام باقر (ع)، نشان دهنده پیوند مستقیم کتاب با منابع مکتوب پیشین است. کتاب عبید الله حلبی، کتاب عمار ساباطی، و کتاب اسماعیل بن ابی زیاد سکونی به عنوان سه منبع مهم روایات علی بن جعفر، قابل شناسایی است. درباره چگونگی انتساب این روایات به امام کاظم (ع) دو دیدگاه متفاوت از سوی محمد باقر بهبودی و سید احمد مددی، ارایه شده که هر یک با چالش هایی روبرو است. برای تبیین این مساله می توان فرضیه سومی مطرح کرد که به آن پرداخته شده است.
    کلید واژگان: مسائل علی بن جعفر, احادیث فقهی, کتاب عبید الله بن علی الحلبی, کتاب عمار بن موسی الساباطی, کتاب اسماعیل بن ابی زیاد السکونی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال