به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « فواید » در نشریات گروه « فلسفه و کلام »

تکرار جستجوی کلیدواژه «فواید» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • رضا باقی زاده*

    یکی از مباحث ضروری و مورد نظر جامعه امروز بحث مهدویت است و از جمله سوالات در این باره این است که با توجه به اینکه امام زمان در غیبت به سر می برد چه کارکرد و فایده ای برای مردم دارد؟ از آنجایی که این سوال ذهن خیلی از افراد مخصوصا جوانان را به خود مشغول کرده است بحث و بررسی و تحلیل در این زمینه می تواند آثار مفیدی به دنبال داشته باشد. این تحقیق در پردازش و تدوین، توصیفی و تحلیلی و در جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و با فیش برداری بوده است و در آخر به این نتیجه رسیده که وجود امام زمان (عج) در عصر غیبت کارکرد و فوایدی در عالم تکوین هم در نقش فاعلی و هم غایی و در عالم تشریع لطف بودن امام، حفظ شریعت، هدایت باطنی، عنایت های ویژه و... می باشد.

    کلید واژگان: امام زمان (عج), عصر غیبت, فواید}
    Reza Baghizadeh

    One of the important and desired topics of today's society is the discussion of Mahdism, and one of the questions in this regard is that considering that the Imam of the Time is in occultation, what is its function and benefit for the people? Since this question has occupied the minds of many people, especially young people, discussion and analysis in this field can have useful results. This research has been descriptive and analytical in processing and compiling, and in collecting information in a library method and by taking notes, and in the end, it has come to the conclusion that the presence of Imam Zaman (A.S.) in the age of absence has functions and benefits in the world of evolution. The role of the imam is active and at the same time final, and in the world of legislation, it is the kindness of the imam, preservation of the Sharia, inner guidance, special favors, etc.

    Keywords: Imam Zaman, era of occultation, benefits}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال