به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « نوداروینیسم » در نشریات گروه « فلسفه و کلام »

تکرار جستجوی کلیدواژه «نوداروینیسم» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • علی شهبازی، محمد محمدرضایی
    این نوشته متکفل بیان پاره ای از مبانی و مفروضات نوداروینیست هاست که آنها از یک جهت هیچ گاه برای اتخاذ آن مبانی دلیل و برهانی اقامه نمی کنند و از جهتی دیگر، همواره می کوشند به روش های گوناگون و حتی توسل به اقسام مغالطه ها، آن مفروضات و پیامدهای گریزناپذیر آنها را به مخاطب خود القا کنند. در همین مورد از در آمیختن ها و گذرهای زیبان باری سخن خواهیم گفت که نوداروینیست ها صورت می دهند، یا بدان قائلند. همین مبانی و غفلت از تفکیک هایی که بیانشان لازمه کار علمی است، ارتکاب به مغالطه ها و خطاهایی را موجب می شود که در جای جای آثار آنها به روشنی دیده می شود.
    کلید واژگان: نوداروینیسم, مبانی, طبیعت گرایی, تقلیل گرایی, مغالطه, ایدئولوژی}
    Ali Shahbazi, Mohammad Mohammad, Rezaie
    Our task in this essay is to explain some of the Neo-Darwinist's foundations and assumptions. Neo-Darwinists, on the one hand, never give any argument for those foundations and assumptions, and on the other hand, always attempt to put these assumptions and their inevitable consequences in their audience's minds. In this case, we speak of confusions and prejudicial conclusions that Neo-Darwinists make. Holding these assumptions and being neglected of the distinctions that are prerequisites for any scientific activity, Neo-Darwinists inevitably make fallacies and mistakes that can be clearly seen throughout their works.
    Keywords: Neo, Darwinism, foundations, naturalism, reductionism, fallacy, ideology}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال