به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "هستی شناسی اثر هنری" در نشریات گروه "فلسفه و کلام"

تکرار جستجوی کلیدواژه «هستی شناسی اثر هنری» در نشریات گروه «علوم انسانی»
جستجوی هستی شناسی اثر هنری در مقالات مجلات علمی
  • هدی رفاهی، علی مرادخانی*، مجید پروانه پور
    ریچارد ولهایم (2003-1923)، فیلسوف بریتانیایی، با رد فرضیه اثر هنری به مثابه ابژه ای مادی، و با طرح مفهوم «نوع/ مصداق»، نحوه هستی اثر هنری را تحلیل کرده تا بتواند هنرهایی همچون موسیقی یا ادبیات که فاقد ابژه ای مادی هستند را نیز در حوزه نظر خود وارد کند. در این میان، دو راهبرد هستی شناسانه متمایز نیز در این بحث مطرح است؛ از سویی، آثار هنری را واجد نحوی هستی انتزاعی و کلی و از سنخ نوع تعریف می کنند، از دیگر سوی، آثار هنری را به مثابه جزئیات ظهوریافته فرهنگی و از سنخ مصادیق تفسیر می نمایند. ولهایم مدعی که می توان چیستی آثار هنری را مبتنی بر میزان اشتراک و انتقال ویژگی ها میان موجودیت و هویات کلی (نوع) و مولفه هایشان (مصداق ها) تفسیر کرد.
    کلید واژگان: هستی شناسی اثر هنری, ریچارد ولهایم, نوع, مصداق, زیبایی شناسی تحلیلی
    Hoda Refahi, Ali Moradkhani *, Majid Parvanehpour
    The concept of "type/token" and the understanding of an artwork based on such an ontological framework in analytical aesthetics arises from the distinction between types of artworks and their media. Richard Wollheim, by rejecting the hypothesis of the artwork as a physical object and proposing the idea of type/token, examines the mode of being of the artwork in such a way as to include arts such as music or literature, which lack a material object, within his purview. In this context, two distinct ontological strategies are presented: on the one hand, artworks are defined as having an abstract and general existence of the type category; on the other hand, artworks are interpreted as concrete cultural manifestations of the token category. Wollheim argues that the nature of artworks can be interpreted based on the degree of sharing and transmission of features between general entities (types) and their elements (tokens). This research employs a descriptive-analytical method, and data collection has been conducted through a library-based approach.
    Keywords: Ontology Of Work Of Art, Richard Wollheim, Type, Token, Analytic Aesthetics
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال