به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ethical motivation » در نشریات گروه « فلسفه و کلام »

تکرار جستجوی کلیدواژه «ethical motivation» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • علیرضا آرام*، سید احمد فاضلی
    مسئله خاص این تامل، شناسایی عوامل انگیزش اخلاقی در نگاه ابن عربی و ترسیم مسیری است که فاعل اخلاقی با پیمودن آن به حیات مطلوب دینی و اخلاقی دست خواهد یافت. رجوع به آثار ابن عربی با روش توصیفی و تحلیلی، این امکان را فراهم می کند که گام های انگیزش اخلاقی را چنین تقریر کنیم: رحمت عام الهی در گسترش وجود، به انسان شرف وجود بخشیده و رحمت خاصه حق تعالی انسان را در مقام جمعیت (بالقوه) اسماء مستقر کرده است. معرفتی که عطیه حق و منتهی به شناخت عالم اعیان ثابته باشد، انسان را به حقیقت وجودی خود ملتفت می کند. رحمت الهی و معرفت انسان به این رحمت، برانگیزاننده محبت، زمینه ساز همت و بستر پرورش خلق مطلوب بشر است. در نهایت، مقام ولایت و شناخت اولیای الهی وجه دیگری از رحمت حق، مستدرکی برای نارسایی معرفت و جبرانی برای قصور همت است؛ که عامل اخیر انتقال از انگیزش اخلاقی به عمل اخلاقی را تسریع می کند.
    کلید واژگان: اخلاق عرفانی, انگیزش اخلاقی, رحمت, معرفت, ولایت, همت}
    Alireza Aram *, Sayyed Ahmad Fazeli
    The main question of this study was to identify the ethical motivation factors from the viewpoint of Ibn Arabi and to depict the path through which the ethical agent would achieve the optimal life intended by religion and ethics. A reference to Ibn Arabi’s works using a descriptive-analytical method made it possible for us to explain the ethical motivation steps as follows. In order to expand the existence, the general Divine grace bestowed the virtue of life onto the human, while the specific grace of sublime God installed the human as the (potential) collection of Names. The knowledge that is gifted by God and leads to knowing the world of archetypes informs the human about the reality of his existence. The divine grace and the human’s knowledge of this grace bring about kindness, set the ground for him to make effort, and make the context for the growth of optimal human character. Finally, the station of guardianship and knowledge about the divine guardians is another aspect of the divine grace, a way to recompense for the human knowledge incompleteness, and a compensation for his defective ambition; the last factor accelerates the transition from ethical motivation to ethical act.
    Keywords: mystic ethics, Ethical motivation, Grace, Knowledge, Effort, Guardianship}
  • عیسی شهنیایی، اسماعیل حسن پور قروقچی*، سراج الدین محبی، مهدی باقری
    زمینه

    امروزه مصرف برند لوکس در جامعه ایران نمایان است که می طلبد بصورت راهبردی این مهم مورد توجه واقع گردد. مطالعه پیش رو با استفاده از رویکرد کیفی به دنبال استخراج الگویی از انگیزه های مصرف برند لوکس در کشور ایران است

    روش

    پژوهش حاضر در زمره پژوهش های کیفی که مبتنی بر نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان دانشگاهی و متخصصان برند و بازاریابی کشور بودند که با روش نمونه گیری هدفمند و اصل اشباع 15 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب وگردآوری داده ها با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته و عمیق انجام شد. برای تحلیل داده ها از روش های کدگذاری داده ها(اعم از کدگذاری باز، کدگذاری محوری وکدگذاری نظری)استفاده شد.

    یافته ها

    مدل انگیزه های مصرف برند لوکس در ایران در 8 مقوله اصلی قابل طبقه بندی اند. این مقوله ها عبارتند از: انگیزه های روان شناختی، اخلاقی، فردی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عملکردی و ویژگی های جمعیت شناختی. این انگیزه ها با استفاده از ادبیات نظری و مصاحبه با خبرگان در نهایت به دو دسته انگیزه آشکار و پنهان تقسیم شد.

    نتیجه گیری

    انگیزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ، عملکردی و جمعیتی مصرف بند لوکس یا همان تجمل گرایی آشکار و ملموس هستند. اما در پس آن انگیزه های پنهان نیز قرار دارند. انگیزه های فردی، روانشناختی و اخلاقی کمتر ملموس اند و اهمیتی ویژه در مصرف برند لوکس دارند.

    کلید واژگان: انگیزه اخلاقی, انگیزه روانشناختی, برند لوکس}
    Background

    Nowadays, luxury brand consumption in the Iranian society is evident, which requires to be strategically considered. The present study, using a qualitative approach, seeks to extract a pattern of luxury brand consumption in Iran.

    Method

    The present study was a qualitative research based on data theory. The statistical population of the study consisted of academic experts and brand and marketing experts of the country. Using purposeful sampling and saturation principle, 15 individuals were selected as sample size and data were collected through semi-structured and in-depth interviews. Data coding methods (open coding, axial coding, and theoretical coding) were used to analyze the data.

    Results

    The model of luxury brand consumption incentives in Iran can be classified into 8 main categories. These include: psychological, ethical, individual, economic, social, cultural, functional and demographic motivations. These motives were eventually divided into two categories: open and hidden, using theoretical literature and interviewing experts.

    Conclusion

    The social, cultural, economic, functional, and demographic motives for luxury band consumption, or luxury, are obvious. But behind that are hidden motives. Individual, psychological, and ethical motivations are less tangible and are of particular importance for luxury brand consumption.

    Keywords: Ethical motivation, Psychological motivation, Luxury brand}
  • علی اکبر علیزاده* محمد محمدرضایی
    درباره این موضوع که آیا اخلاق در مقام اجرا وعمل وابسته به دین است؟ و به عبارت دیگر، آیا برای اخلاقی عمل کردن، غیر از علم به اخلاق، دلیل و انگیزه دیگری لازم است وآیا آن انگیزه، انگیزه دینی است یا باید باشد و یا اینکه لزوما نباید انگیزه دینی باشد و انگیزه های دیگر نیز کافی اند؟ دیدگاه های مختلفی مطرح شده است که در مجموع می توان آنها را به دو دیدگاه موافق ومخالف دسته بندی کرد. دیدگاه مخالف که از آن کانت وپیروان اوست، معتقدند نه تنها دین نمی تواند هیچ کمکی به اخلاقی شدن اعمال بکند، بلکه دخالت دین به آن آسیب نیز می رساند از طرف دیگر، دیدگاه موافق مدعی است که تنها دین می تواند این خلا موجود بین علم و عمل را پر کند. آنها معتقدند خداباوری علاوه براینکه التزام آدمی به ارزش ها را تقویت کرده وگسترش می دهد، می تواند ارزش های نوی را نیز به وجود آورد. این دیدگاه را هم می توان در میان فلاسفه اخلاق غربی پیدا کرد و هم در میان فلاسفه اخلاق اسلامی.
    کلید واژگان: ضمانت اجرایی, مقام اجرا, علم به اخلاق, عمل به اخلاق, انگیزه, نیت, انگیزش اخلاقی, عاطفه داری, بی عاطفگی, خداباوری}
    Ali, Akbar Ali, Zadeh*, Mohammad Mohammad, Rezai
    There are different perspectives regarding the following questions: does ethics depend on religion in practice? In other words, other than being aware of ethics, do we need any extra motivation to practice ethics? Is this motivation, religious motivation or it is should not necessarily be religious motivation and other motivations are enough as well? The perspectives regarding these subjects may be mainly divided into two groups: accordant and opponent views. The 'opponent' view, which belongs to Kant and his followers, believes not only religion does not help human to have ethical deeds, rather it harms it as well; on the other hand the 'accordant' view believes it is only religion which can compensate the existing gap between knowledge and practice. They believe not only believing in God reinforces and increases human's commitment to ethical values, rather it creates new values as well. This perspective has some defenders among Western ethical philosophers and Islamic ethical philosophers.
    Keywords: executive guarantee, in practice, knowledge of ethics, motivation, intention, ethical motivation, empathetic, insensibility, believing in God}
  • جعفر گل محمدی، احمد بهشتی
    مکاتب اخلاقی برای تشویق به زیست اخلاقی از محرک های مختلفی استفاده می کنند که برخی از آنها دنیوی و شماری اخروی است. با توجه به انگیزش قوی در محرک های دنیوی، بسیاری از مکاتب اخلاقی بشری به ویژه در اخلاق اجتماعی و حرفه ای، فراوان از این محرک ها استفاده می کنند. هرچند بیم آن می رود استفاده از این محرک ها اخلاق انسان را از هدف اصلی خود (قرب الی الله ) خارج کند و به سوی دنیوی شدن سوق دهد.
    براساس اعتبارسنجی محرک های دنیوی در نظام اخلاقی اسلام که مبتنی بر آموزه های قرآن و احادیث است، این محرک ها با بیانی که در مقاله ارائه خواهد شد دارای اعتبار مورد پسند شارع می باشند.
    کلید واژگان: اخلاق, اخلاق اسلامی, تربیت اخلاقی, انگیزش های اخلاقی, محرک های اخلاق}
    Jaafar Golmohammadi, Ahmad Beheshti
    Ethical systems use different stimulants, some worldly and others unworldly, to motivate people for an ethical manner of life. With regard to the powerful effect of worldly ones, many of ethical schools, particularly social and professional ones, use them. Though there is the fear that the usage of such stimulants leads to worldliness of ethics. As is understood by examining worldly stimulants on the basis of Quran and traditions, Islamic teachings agree with such stimulants.
    Keywords: Ethics, Islamic ethics, ethical education, ethical stimulants, ethical motivation}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال