جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "satisfaction" در نشریات گروه "فلسفه و کلام"
تکرار جستجوی کلیدواژه «satisfaction» در نشریات گروه «علوم انسانی»-
زمینه
بازارگرایی به نوعی از بازاریابی اطلاق می شود که بر خلق ارزش مستمر برای مشتریان و خریداران تاکید دارد .این پژوهش با هدف ارایه مدل جدید بازارگرایی با تاکید بر پیامدهای اخلاقی انجام شد.
روشپژوهش حاضر کاربردی و جزء پژوهش های آمیخته (کیفی- کمی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل مدیران و متخصصین شرکت رامک و در بخش کمی شامل تمامی کارکنان شرکت فراورده های لبنی رامک در استان فارس بود. حجم نمونه در بخش کیفی 15 نفر با استفاده از نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای 291 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده ها، در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تحلیل داده های کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمی از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد.
یافته هانتایج به دست آمده به شناسایی 19 مولفه و 90 شاخص منجر شد نتایج دیگر نشان داد که عوامل بیرونی با ضریب مسیر 46/0 نسبت به عوامل داخلی با ضریب 39/0 تاثیر بیشتری بر بازارگرایی داشتند.
نتیجه گیری11 مولفه عوامل درونی موثر بر بازارگرایی شامل تاکید مدیریت ارشد، ریسک پذیری مدیر، تعارض، ارتباطات بین بخشی، ساختار، سیستم پاداش مبتنی بر بازار، ، دانش تخصصی بازاریابان، رفتار شهروندی، فرهنگ بازاریابی، قابلیت بازاریابی و نوآوری و 4 مولفه عوامل بیرونی اثرگذار بر بازارگرایی شامل تلاطم بازار، رقابت، پویایی تکنولوژیکی و هوشمندی بازار بودند . در نهایت 4 مولفه شامل تعهد، رضایت، همبستگی کارکنان و وفاداری مشتریان به عنوان پیامدهای اخلاقی بازارگرایی در نظر گرفته شد.
کلید واژگان: بازارگرایی, پیامد اخلاقی, تعهد, رضایت, وفاداریBackgroundMarket orientation refers to a type of modern marketing that emphasizes the creation of continuous value for customers and buyers. This research was conducted with the aim of presenting a new model of market orientation with an emphasis on moral implications.
MethodThe present study was applied and part of mixed research (qualitative-quantitative). The statistical population included Ramak managers and specialists in the qualitative section and all employees of Ramak Dairy Products Company in Fars province in the quantitative section. The sample size in the qualitative section was estimated to be 15 people using targeted sampling and in the quantitative section using random sampling of 291 people. Data collection tools were qualitative, interview and quantitative, researcher-made questionnaire. To analyze qualitative data, the content analysis method was used and in a small part, confirmatory factor analysis was used.
ResultsThe results identified 19 components and 90 indicators. Other results showed that external factors with a path coefficient of 0.46 had a greater effect on market orientation than internal factors with a coefficient of 0.39.
Conclusion11 components of internal factors affecting market orientation including senior management emphasis, manager risk-taking, conflict, inter-sectoral communication, structure, market-based reward system, marketers' specialized knowledge, citizenship behavior, marketing culture, marketing and innovation capability and 4 components of external factors Influences on market orientation included market turmoil, competition, technological dynamism, and market intelligence. Finally, 4 components including commitment, satisfaction, employee solidarity and customer loyalty were considered as ethical consequences of market orientation
Keywords: Market orientation, Ethical consequence, Commitment, Satisfaction, Loyalty -
برخی احادیث، مشعر به این معنا هستند که سعادت یا شقاوت انسان، امری از پیش تعیین شده است و طینت او تعیین کننده سرنوشت اوست. این احادیث به «احادیث طینت» مشهورند. پرسش مهم بر سر راه این احادیث، نسبت این روایات با اختیار انسان و منافات مفاد ظاهری آنها با عدل الهی است. پاسخ به این پرسش مستلزم بررسی سند و دلالت احادیث یادشده است. این مقاله در مقام بررسی حمل مفاد و دلالت این احادیث بوده و کوشیده است به این نتایج دست یابد که: اولا: روایات طینت ناظر به هر دو بعد جسمانی و روحانی انسان هستند؛ ثانیا: طینت و فطرت رابطه ای با یکدیگر ندارند؛ ثالثا: منافاتی بین اختیار انسان و مفاد روایات طینت وجود ندارد؛ رابعا: این روایات منافاتی با عدل الهی ندارند؛ زیرا اگر اختلافات انسانها، به خود مخلوق برگردد، تفاوت است نه تبعیض یا خلاف عدل؛ و اگر اختلافات به خداوند برگردد، به دو نوع قابل تفکیک است: برخی وجودشان و برخی عدمشان خلاف عدل است. به طور کلی، نبود اختلاف میان مخلوقات با عدل الهی ناسازگار است
کلید واژگان: طینت, فطرت, اراده, اختیار, سعادت, شقاوتSome hadiths mean that the happiness or cruelty of man is predetermined and his talent determines his destiny. These traditions are known as the "traditions of Satan". The important question in the way of these hadiths is the relation of these traditions to human authority and their apparent contradictions with divine justice. The answer to this question requires the examination of the document and the implications of the above hadiths. This article aims to study the implications and implications of these hadiths and has attempted to draw the following conclusions First: Satan's traditions deal with both the physical and spiritual aspects of human beings; There is no difference between the authority of man and the content of the traditions of Satanism: Fourth: These traditions are not incompatible with divine justice; That is: some exist and some lack justice. In general, the lack of difference between creatures is incompatible with divine justice.
Keywords: Satisfaction, Fitrat, Will, Authority, Happiness, Cruelty -
هدف
این پژوهش با هدف فهم و سنجش پتانسیلهای فلسفه چگونگی اسلامی در مسیر کاربردی شدن انجام شده است.
روشاین پژوهش کیفی با روش اسنادی انجام شده و طرح پژوهش از نوع حدوثی و پیدایشی است.
یافته هابا توجه به قرار گرفتن مفاهیم نیاز و ارضا ذیل رفتار انسان و در قالب مفاهیم مرتبط با انگیزش، ابتدا جایگاه نسبی علوم تربیتی با نظر به تحلیل حرکت و رفتار انسان، در دو حوزه جامعه شناسی و روان شناسی تشریح شده؛ سپس ابعاد فلسفی فلسفه چگونگی اسلامی معرفی شده و با استفاده از حد اولیه فلسفه (اصالت فاعلیت) و سه مسئله اصلی آن (وحدت و کثرت، زمان و مکان، اختیار و آگاهی)، تعریف نیاز وارضا و همچنین قواعد اولیه طراحی نظام نیاز و ارضا(نظام مندی و سطح بندی نیازها و سازوکار نیاز و ارضا) بر اساس تحلیل فلسفه از حرکت انسان ارائه شده است.
نتیجه گیریجایگاه علوم تربیتی به عنوان فاعل مادون نسبت به فلسفه مضاف خود (تعلیم و تربیت) و فاعل مافوق نسبت به سطوح کاربردی خود (برنامه ریزی تربیتی) در ارائه نظام نیاز و ارضا تشریح و سه مسئله اصلی فلسفه چگونگی اسلامی به عنوان مسائل اصلی علوم تربیتی برخاسته از این فلسفه مطرح شد. از دستاوردهای مهم پژوهش این است که بر خلاف معمول که حرکت و فاعلیت انسان ذیل نیازها و قوه های او به عنوان علت حرکت تحلیل می شود، جریان و نظام نیاز و ارضا ذیل قواعد فاعلیت و حرکت انسان تحلیل شده که بی سابقه بوده است و می توان علوم تربیتی برخاسته از فلسفه شدن اسلامی را متکفل تحلیلهایی از نوع تحلیلهای متکی بر فاعلیت دانست.
کلید واژگان: علوم تربیتی, نظام نیاز و ارضا, فلسفه چگونگی اسلامیIrainian Journal of The Knowledge Studies in The Islamic University, Volume:23 Issue: 80, 2019, PP 429 -444ObjectivesThe issue of research recognizes the status of educational sciences in providing a system of need and satisfaction based on the -Islamic becoming philosophy-. This research is aimed at understanding and assessing the potential of Islamic becoming philosophy in the path to application.
MethodThis qualitative research has been done by documentary method. The research plan is also a kind of emergent.
ResultsGiven that the concepts of need and satisfaction are subjected to human behavior in the context of motivation-related concepts, we first briefly describe the relative position of educational science, in terms of the analysis of human behavior and movement, in the two areas of scientific sociology and psychology. . The next section of the study has been devoted to the introduction of the philosophical dimensions of the " becoming philosophy of Islam", using the initial limit of philosophy (the principality of the subject), as well as the three main issues of philosophy, namely, the relationship of unity and plurality, the relationship of time and place, and the relationship of discretion and consciousness. The definition of the need for the requirements as well as the initial rules for designing the system of need and satisfaction (systematization and leveling of needs as well as the mechanism of need and satisfaction) are based on the analysis of philosophy of human movement.
ConclusionFinally, the status of educational sciences as a subordinate subject to his complementary philosophy (philosophy of education) and as a supra-subject toward his applied levels (educational planning) was described in the presentation of the system of need and satisfaction, and the three main issues of the becoming philosophy of Islam as the three main issues of education in education, this philosophy emerged. In addition, the important achievements of this research can be noted that in this study, unlike the usual way that human movement and activity are analyzed in terms of its needs and powers as the cause of movement, the current and system of need and satisfaction under the rules The subject matter and the human movement have been analyzed so far and unprecedented, and it is possible to interpret the science of education derived from Islamic philosophy as analyzes of this (subject-based analyzes).
Keywords: educational sciences, system of need, satisfaction, the becoming philosophy of islam -
در جلسه قبل، نخستین نشانه های شیعیان واقعی را بررسی کردیم، که عبارت اند از: توانمندی و نیرومندی در دین، و دوراندیشی و نرم خویی در روابط با مردم. اکنون نشانه ای دیگر را بررسی می کنیم. به فرموده امیرمومنان علی، نشانه دیگر شیعیان «إیمانا فی یقین»؛ «ایمان و اعتقادشان در مرحله یقین و منزه از شک و تردید است» می باشد.
ایمان، درجاتی دارد که نخستین درجه آن، در همه شیعیان و پیروان اهل بیت وجود دارد؛ اما هرچه درجات ایمان بالا می رود، شمار شیعیانی که در آن درجات قرار دارند، کاهش می یابد. یکی از درجات عالی ایمان، یقین است که به مومنان ممتاز و شیعیان واقعی اختصاص دارد. آنچه در پی می آید بحث پیرامون حقیقت ایمان، حقیقت یقین، نشانه های یقین، عوامل پیدایش یقین، عوامل کاهنده یقین و ارتباط ایمان با یقین می باشد که به اجمال مطالبی در این عرصه بیان شده است.کلید واژگان: ایمان, یقین, ماهیت ایمان و یقین, مقام تسلیم و رضاPreviously, we studied about the primary signs of true Shias that included: Capability and strength in religion, foresight and leniency with people. Now we discuss about another sign. According to Amir al-Muminin Ali (as) another sign of Shias is: "Being certain in belief" which means: Their faith and belief are either in the stage of certainty, and pure from all sorts of doubt and uncertainty. Faith has some stages, which its primary stage has existed in all Shias and followers of the Ahl al-Bayt (as). But by its increasing, the numbers of Shias would decrease in those degrees. Certainty is one of the highest levels of faith which is dedicated to privileged believers and true Shias. The following is a discussion about the truth of faith, truth of certainty, signs of certainty, factors of the emergence of certainty, reducers of certainty and relationship between faith and certainty which will be discussed briefly.Keywords: Faith, Certainty, Essence of faith, certainty, Status of submission, satisfaction -
نبوت، نقشی اساسی در معنابخشی به حیات بشر دارد و این حرکت صرفا در انحصار نبوت و انبیاست. هیچ مکتب بشری و نیز نیروی عقلی توان آن ندارد که زندگانی جدیدی را پس از مرگ به تصویر کشیده و آن را به بشر ارائه کند؛ برای دنیا نقش مقدمی در تامین سعادت ابدی و اخروی قائل شده و بدین ترتیب زندگی را هدف مند سازد؛ امید و نشاط به زندگی را افزایش داده و با راه کارهایی معنابخش به زندگی از قبیل تفسیر واقع بینانه مرگ و شرور، به حیات او امید بخشد؛ با توصیه به عدم وابستگی به دنیا و آرامش در سایه اتصال به مبدا اعلا از او رفع غربت کرده و اضطرابات درون را فرو نشاند؛ با تثبیت نظام خانواده و ایجاد هم بستگی اجتماعی و رفع اختلافات قومی و نژادی، حیات هدف مند جمعی را برای او رقم زده و او را قرین کمال و سعادت مطلوب سازد.
کلید واژگان: نبوت, حیات طیبه, معنای زندگی, رضایت مندی, جاودانگیProphecy has an essential role in giving meaning to the human life and this role is solely belongs to prophecy and prophets. No human school and no intellectual force have the ability to draw a picture of a new life after death and grant it to human beings; to count this world as preparedness in order to secure the eternal and after-life happiness and therefore make the life meaningful; to increase hope and joy of life, and, with meaningful ways towards life such as realistic interpretation of death and evils, give hope to human's life; with giving advice to not depend on this world, and to have peaceful life in the shadow of God, reduce man's anxieties; with establishment of the family system and with creation of social solidarity and removing of racial and ethnic disorders, create a collective purposeful life and accompany humans with perfection and happiness.Keywords: prophecy, purified life, meaning of life, satisfaction, mortality -
این مقاله درصدد تحلیل و نقد نظریه «استفاده و رضامندی» در رسانه است. طبق این نظریه، مخاطبان «میل» و «نیاز» خود را بر رسانه ها تحمیل، و بر روند سیاست گذاری و برنامه سازی آنها تاثیر می گذارند. بر این اساس، رسانه باید مخاطب محور باشد؛ یعنی در جهت پاسخ گویی به امیال و نیازهای عینیت یافته مخاطبان عمل کند. به نظر می رسد که مدعای اصلی این نظریه، در کل با برخی آموزه های دین مبین اسلام در خصوص وظایف و رسالت نهادهای فرهنگی از جمله رسانه های جمعی در تعامل با مخاطبان خود، در تقابل می باشد. یک رسانه دینی یا دارای مرجعیت الگویی و هنجاری دینی، نمی تواند و نباید در سیاست های فرهنگی و برنامه سازی خود، نیازهای کاذب مخاطبان را با اهداف و اغراض ویژه در کانون توجه قرار دهد. از دید اسلام، تنها ارضای نیازهای واقعی است که با رعایت اصول، بالقوه می تواند در حرکت تعالی جویانه مومن در سیر به سمت هدف غایی خلقت، یعنی قرب الهی موثر افتد. ازاین رو، یک رسانه مطلوب با معیار دینی، تنها باید ارضا و تامین نیازهای واقعی و شناخته شده مخاطبان را وجه همت خویش قرار دهد.
کلید واژگان: رسانه, نیاز, انگیزه, مخاطب, استفاده و رضامندی, ارضای کاذبThis paper seeks to analyze and criticize the theory of “Utilization and satisfaction” in the media. According to this theory, the viewers, “desire” and “needs” are imposed on the media and they effect the process of policy-making and planning. Hence, the media should be viewer based; that is, the media should follow the viewers’ inclinations and meet their objective needs. It seems, the main claim of this theory is, generally speaking, inconsistent with some Islamic injunctions with regard to the duties of cultural institutes including mass media regarding the way of dealing with the viewers. A religious media or that which adheres to Islamic principles and has lofty ideals cannot and must not confine its attention in its cultural policies and programs to the false needs which have special objectives. In the eye of Islam, it is only real needs that should be met and observing Islamic ideals has special effect on the sublimity-seeking movement of the believers in their holy travel to achieve the ultimate aim, and that is the nearness to God. Therefore, the media which is regarded idea constrates its attention on satisfying the real and common needs of viewers.Keywords: the media, need, motive, viewer, utilization, satisfaction, false satisfaction -
برای تنظیم روابط اجتماعی از یک سو، حکومت و حاکم سیاسی ناگزیر از صدور اوامر و نواهی است، و از سوی دیگر، لازم است افراد جامعه بر این اوامر و نواهی گردن نهند. این نوع رابطه، که در اصطلاح، سلطه حاکم بر شهروندان نامیده می شود، این سوال را تداعی می کند که حکومت بر اساس کدامین حق بر افراد جامعه سلطه می یابد؟ و به عبارت دیگر، چرا باید از حاکم سیاسی اطاعت کرد؟ از میان توجی هات و پاسخ هایی که در قبال سوال مزبور مطرح شده است، می توان به نظریه رضایت شهروندان اشاره کرد. بر اساس این نظریه، خواست و رضایت خود افراد جامعه، سبب توجیه و اعتبار باید و نبایدهای صادر شده از سوی حکومت می شود. در تحقیق حاضر، ضمن تعمیم این نظریه به بیشتر فلاسفه سیاسی و توضیح حیطه های گوناگون رضایت، مستندات فلسفی آن ارزیابی شده است.
کلید واژگان: سلطه, رضایت, شهروندان, برابری, مالکیت, اکثریتIn order to regulate social relations, a government and political governor need to give orders concerning prescriptions and proscriptions on one hand, and people have to obey these orders, on the other hand. This kind of relationship, which is called '' ruler's authority over the citizens'', makes one pose this question according to what right does the government exercise authority over the people of society? In other words, why must people obey the political governor? Concerning the justifications and answers to this question, we can refer to the theory of citizen's satisfaction. It is according to this theory, i.e people's will and satisfaction that the dos and donts which are issued by government are rendered valid. In addition to generalizing this theory by most political philosophers and explaining the different sides of satisfaction, the present paper evaluates its philosophical documentary evidence.Keywords: authority, satisfaction, citizens, equality, possession, majority -
سخن اصلی نظریه «استفاده و رضامندی» این است که رسانه ها قدرت تاثیرگذاری اندکی بر مخاطب دارند و در مقابل، این مخاطبان هستند که میل و نیاز خود را بر رسانه ها تحمیل کرده، بر سیاست گذاری آنها تاثیر می گذارند. از دید این نظریه، رسانه باید مخاطب محور باشد؛ یعنی باید تلاش خود را تنها در جهت تامین امیال مخاطبان خود یا همان جلب لذت و دفع الم مصروف دارد تا بتواند به تعداد بیشتری از مخاطبان دست یابد. به زعم پردازندگان این نظریه، سخن مزبور با برخی از آموزه های صریح قرآن کریم تقابل دارد. قرآن کریم امیال طبیعی ازجمله میل به لذت در انسان را نه تنها انکار یا محکوم نمی کند، بلکه یک سلسله از تعالیم خود را بر آنها مبتنی ساخته است. از دید قرآن کریم، نیازهای واقعی انسان نیازهایی است که ارضای آنها موجب فعلیت یابی استعدادهای فطری انسان می شود. در مقابل، اندیشه غیردینی، نیازهای غریزی و حیوانی را در انسان نیاز اصیل تلقی کرده و قاعدتا رسانه را ملزم به تامین آنها می داند. از نظر قرآن کریم، فقط ارضای نیازهای واقعی می تواند انسان را به هدف نهایی خلقت نزدیک کند. ازاین رو، یک رسانه مطلوب با معیار دینی، باید به نیاز، مصلحت و خواسته های معقول مخاطب توجه کند. در این نوشتار، سعی شده تا با عطف توجه به محتوای این نظریه، دیدگاه قرآن در خصوص نیازهای انسان و نحوه مواجهه با آنها تشریح گردد.
کلید واژگان: استفاده, رضامندی, مخاطب, رسانه, میل, نیاز, انگیزهThe main idea of the theory of "use and satisfaction" is that the media has little ability to influence the audiences and it is the audience who imposes their needs and desires on the media and affect its process of decision-making. According to this theory, media should be audience-oriented. This means that the main concern of is to satisfy the audience's desires, that is, bringing pleasure to them and easing their pain in order to attract more audience. The theorists of this theory claim that this view contradicts some explicit Quranic teachings. The holy Quran does not ignore man's natural inclinations including his inclination for pleasure; moreover, some of its teachings are based on them. From the Quranic perspective, man's real needs are those needs whose satisfaction contributes to harnessing his natural talents. Conversely, secularists regard man's animal and instinctive needs to be real, so they demand form media to meet them,. According to the holy Quran, however, it is only by meeting man's real needs that people can be brought nearer to the ultimate aim of creation. Therefore, an ideal media which adopts a religious criterion should take into consideration audience's rational needs, interests and desires. Taking into consideration the main theme of the aforementioned theory, the present paper tries to elucidate the view of the Quran on man's needs and way of meeting them.Keywords: use, satisfaction, audience, the media, inclination, need, motivation, lust
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.