به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « virtual-image » در نشریات گروه « فلسفه و کلام »

تکرار جستجوی کلیدواژه «virtual-image» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • مرجان نادرزاده گوارشکی، علی مرادخانی*، حمیدرضا افشار
    در نظر ژیل دلوز، مجاز ((Virtual بعدمثالی (ideal) واقعیت است و تصویر مجازی بخش غیرقابل تجزیهی کریستال-زمان درمیان ذهنیت و عینیت که پیچیده ترین فرم و ساختار روایی-زمانی دلوز است. این پژوهش بر آن است تا به تبیین مفهوم "مجاز" و "تصویر مجازی" در فلسفه ی ژیل دلوز، فیلسوف فرانسوی بپردازد و از آنجایی که فرضیه ی اصلی این پژوهش تاثیر مفهوم تصیر مجازی بر نوع روایت و ساختار روایی در جنبش سینمای هنری اروپاست، ازین رو پژوهش پیش رو در جهت اثبات این فرضیه، پس از تبیین مفهوم تصویر مجازی و جایگاه آن در الگوی زمان کریستالی در فلسفه ی ژیل دلوز، به بررسی برخی از فیلم های جنبش سینمای هنری اروپا، یعنی فیلم های هیروشیما عشق من 1959- سال گذشته در مارین باد 1961- جاویدان 1963 خواهد پرداخت تا ازین طریق نشان دهد که فیلم های ذکر شده با تمرکز بر مفهوم تصویر مجازی چگونه به خلق کریستال زمانی در ساختار روایی خود شده اند. همچنین این مقاله در پی دستیابی به الگویی واحد برای خوانش و واکاوی این نوع روایات زمان محور است. روش کلی این تحقیق به شیوه توصیفی است و با استفاده از منابع کتابخانه ای و بررسی موردی فیلمها، این آثار را مورد مطالعه قرار خواهد داد.
    کلید واژگان: تصویر مجازی, کریستال-زمان, روایت, ژیل دلوز, جنبش سینمای هنری اروپا}
    Marjan Naderzadeh Gavareshki, Ali Moradkhani *, Hamidreza Afshar
    According to Gilles Deleuze, the Virtual is the ideal dimension of reality and the virtual image is the inseparable part of crystal-time between subjectivity and objectivity, which is the most complex form and structure of narrating time Deleuze,. This study aims to illuminate the concept of the virtual image in Gilles Deleuze's philosophy, and since the main hypothesis of this research is the effect of the concept of the virtual image on the "European art cinema movement" in the field of narrative's methods and structures, hence the research In order to prove this hypothesis, after explaining the concept of the virtual image and its role in the crystal-time model in Gilles Deleuze's philosophy, the study will examine movies like; Hiroshima My Love 1959 - last year in Marine Wind 1961 - Immortal 1963 in order to demonstrate how these films have achieved different representations of a time in their narrative structure and what are the differences with a linear structure of time. Also, this research seeks to achieve a model for reading and analyzing this type of time-oriented narrative.
    Keywords: Virtual-Image, Time, Gilles Deleuze, European art cinema movement, narrative}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال