به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « asceticism » در نشریات گروه « ادیان و عرفان »

تکرار جستجوی کلیدواژه «asceticism» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • حسین رهنمایی*، حسن کرمی محمدآبادی

    دین در گستره اندیشه ماکس وبر یک پدیده اجتماعی است. وبر با رویکرد کارکردگرایانه به تبیین دین پرداخته است. در نگاه کارکردگرایانه به دین مبدا فاعلی و غایی هستی کنار گذاشته می شود و صرفا به گزاره های دینی بدون در نظر گرفتن ابتدا و انتهای آن نگریسته می شود، اما ماکس وبر برخلاف سایر جامعه شناسان صرفا به نگاه کارکردگرایانه اکتفا نکرده است و در جامعه شناسی دین خود به بررسی سایر جنبه های دین نیز پرداخته است. دین در اندیشه وبر مجموعه ای از تعالیم است که شامل باورها و اخلاقیات برای رسیدن به رستگاری است. در این اندیشه خدا در راس عالم به عنوان مبدا ارزش ها قرار می گیرد، پیامبر به عنوان حامل پیام خدا و محرک تغییرات اجتماعی و منجی به عنوان واسطه ای بین خدا و مردم قرار می گیرد که مامور رساندن دعا و خواسته های مردم به خدا و تضمین کننده رستگاری و کاهنده رنج ها است. در اخلاقیات نیز زهد و پرهیز از گناه دو مولفه اصلی است. ایمان به باورها و پای بندی به اخلاقیات موجد وصول به رستگاری است. خدا، پیامبر، منجی، گناه، زهد و رستگاری کلیدواژگانی هستند که در این نوشتار بر مبانی روش توصیفی-تحلیلی هندسه دین در نگاه ماکس وبر را به تصویر کشیده است.

    کلید واژگان: ماکس وبر, دین, خدا, پیامبران, زهد}
    Hosein Rahnamaei *, Hassan Karami Mohamadabadi

    According to Max Weber, religion is a social phenomenon. He defined religion using a functionalist approach. In the functionalist view of religion, the active and ultimate origin of existence is left out and only the religious statements are looked at without considering its beginning and end. Max Weber -unlike other sociologists- did not just rely on the functionalist view. He has also investigated other aspects of religion in sociology of religion as well. In Weber's thought, religion is a set of teachings that includes beliefs and morals to achieve salvation. In this idea, God is placed at the head of the world as the source of values, the prophet is placed as the bearer of God's message and the driver of social changes, and the savior is placed as an intermediary between God and people, who is responsible for conveying people's prayers and wishes to God and the guarantor of salvation and the reducer of sufferings. In ethics, asceticism and avoiding sins are two main components. Faith in beliefs and adherence to morals lead to salvation. In this article, God, prophet, savior, sin, asceticism and salvation are the keywords depicting religion in the viewpoint of Max Weber and the descriptive-analytical method of the geometry of religion is utilized.

    Keywords: Max Weber, religion, God, prophets, asceticism}
  • قدرت الله خیاطیان*، عظیم حمزئیان، سید علی مستجاب الدعواتی

    زهد، فضیلت اخلاقی و از اصول محوری و سرچشمه های تصوف است که خواجه عبدالله انصاری (396-481ق)، عارف مسلمان، در «منازل السایرین» و بحیابن باقودا، عارف یهودی معاصر وی، در «الهدایه الی فرایض القلوب»، آن را از جمله ابواب سلوکی قرار داده اند. یافته های این پژوهش که بر پایه مطالعات کتابخانه ای و با روش توصیفی تطبیقی، مرتبه زهد را در نزد دو عارف بررسی کرده است، نشان می دهد که این دو عارف با وجود اشتراک در تعریف زهد، درباره جایگاه، شرح و تقسیم بندی آن اختلاف دارند. خواجه زهد را در جایگاه شانزدهم از منازل یک صدگانه سلوکی به سوی توحید قرار داده است؛ حال آنکه ابن باقودا آن را باب نهم از ابواب ده گانه به محبت الهی معرفی کرده است. خواجه که بنیان سلوکی خود را بر نقل و کتاب استوار نموده، در بیان موجز خود، درجات زهد را بر اساس رتبه سالکان، به سه درجه شرعی، اخلاقی و عرفانی تقسیم کرده است؛ ولی بحیا با استفاده از عقل، نقل و کتاب و بهره گیری از منابع اسلامی، در قالب بیانی مبسوط، با نگاهی اخلاقی و با تاکید بر ملاک اعتدال شرعی، به تبیین و ارزیابی زهد در سالکان پرداخته است.

    کلید واژگان: زهد, خواجه عبدالله انصاری, منازل السائرین, بحیابن باقودا, الهدایه الی فرائض القلوب, عرفان, یهود}
    Qodratollah Khayatian*, Azim Hamzeiyan, Seyed Ali Mostajaboldavati

    As a moral virtue and one of the pivotal principles and sources of Sufism, asceticism has been of special interest to Khawaja Abdullah Ansari (396-481 AH), a Muslim mystic, as shown in his book " Waystations of the Travelers " and Bahya ben Joseph ibn Paquda Ansari's contemporary Jewish mystic, as shown in " The Guidance to the Obligatory Duties of the heart". They have included it among the discussions of spiritual journey. The findings of this study which is based on comparative descriptive method show that these two mystics differ about the position, description and classification od asceticism despite sharing views about its definition. Khawaja hold that asceticism is ranked sixteenth the hundred waystations of among the spiritual journey towards the unity of God, while Ibn Baquda sees that it is ranked the ninth among the ten gates to divine love. Khawaja's spiritual journey in founded on the Book and narrations, and the degrees of asceticism according are classified in his brief exposition to the rank of wayfares into three types: lawful, moral, and gnostic, However Ibn Baquda explains and evaluates reason, narration, the book, and Islamic sources, in the form of a detailed explanation, with a moral view and by laying emphasis on the criterion of lawful moderation.

    Keywords: asceticism, Khawaja Abdullah Ansari, Waystations of the Travelers, Bahya ben Joseph ibn Paquda, The Guidance to the Obligatory Duties of the heart, Gnosticism, the Jews}
  • غلامرضا رحمانی *
    آنچه ورای وجود و برتر از آن و مقدم بر همه چیز است و در فراسوی همه هستی- اعم از حقیقی، واسطه و ظاهری- است قابل شناخت حصولی و شناسایی برهانی توسط ذهن آدمی نیست، به این معنا که ذهن و عقل آدمی هرگز نخواهد توانست به حقیقت و کنه ذات مطلق و بسیط و فوق مالایتناهی ذات واحد نخستین که فوق هستی است پی ببرد، به عبارت دیگر ذات فوق هستی با علم حصولی و براهین عقلی و قیاسات منطقی معلوم ذهن و عقل آدمی نخواهد شد، زیرا چیزی که برتر از وجود و در فراسوی هستی و مقدم بر همه چیز و فوق مالایتناهی است بالضروره برتر از شناخت و در فراسوی شناسایی قرار دارد، یعنی از ذهن و شناخت حصولی و معرفت برهانی می گریزد. فقط هستی و وجود است که می تواند موضوع و متعلق شناسایی و معرفت آدمی قرار گیرد و ذات واحد نخستین به دلیل آن که فراسوی هستی و برتر از وجود است مبرا از معرفت اکتسابی و منزه از شناسایی حصولی است. پس شناخت و شناسایی در قلمرو ذات شیء مرکب یعنی هستی اعم از واحد کثر یعنی عقل کلی، واحد و کثیر یعنی روح کلی و کثیر محض یعنی محسوسات است نه در ذاتی که بسیط محض بل بسیط الحقیقه و فوق مالایتناهی است.
    کلید واژگان: کشف و شهود, نور, زهد, مطلق, شناخت, هستی, فوق هستی, بسیط, علم, عقل, محسوسات, معقولات}
    Gholamreza Rahmani *
    What is beyond existence, and superior to everything, and beyond all Being - Whether the true, the intermediate, and the apparent - is not recognizable by the acquired knowledge and the argumentative identification of the human mind, In the sense that the mind and the wisdom of man will never be able to acquire or understand the truth, and the essence of the absolute and supernatural nature of the first unit that is above being. In other words, the essence beyond being is not acquired by the knowledge and the logical analogies of human reason. It is only the being that can be the subject of the knowledge of mankind and the essence of the first unit, due to being beyond being and superior to being or existence, is free from the acquired knowledge. Therefore, knowledge is in the realm of the essence of the compound object, rather than in the essence of what is purely extensive or truthful and beyond the infinite
    Keywords: Intuition, light, asceticism, absoluteness, cognition, existence, metaphysics, extensiveness, knowledge, wisdom, sensations, rationalities}
  • قربان علمی، حسین امیدی
    این مقاله با استفاده از منابع دست اول و با روش توصیفی- تحلیلی به مقایسه آراء حمدون قصار، صوفی سده سوم اسلامی و لائوتسه، زاهد سده های نخستین تائویی در باب زهد می پردازد. ضرورت این تحقیق بر شباهت های ظاهری مفهوم ملامت و وووی در آراء حمدون قصار و لائوتسه است که باعث می شود یک محقق تطبیقی، به بررسی مقایسه ای دراین زمینه علاقه مند گردد. از مجموع مباحث نتیجه می شود که مفهوم وووی در آراء لائوتسه دارای سنتی مرتاضانه است که علی رغم ویژگی های مثبت آن به مانند انجام اعمال در خاموشی، اخلاص، طریقت و نفی ظاهر، پذیرش آن منجر به فقر، بی عملی، سلب مسئولیت، بی تفاوتی و زهد افراطی می شود؛ در حالی که مفهوم ملامت در آراء حمدون، دارای سنتی عابدانه است که بنیان اصلی آن بر عمل گرایی، مسئولیت بیشتر، حفظ تقوا و شریعت است.در نتیجه، مفهوم زهد در افکار این دو متفاوت است.
    کلید واژگان: ملامتیه و زهد, وووی و زهد تائویستی, حمدون قصار, لائوتسه}
    Ghorban Elmi, Hossein Omidi
    This paper together with the use of firsthand sources through descriptiveanalytic method deals with comparing the concept of asceticism in the thoughts of Hamdoon GHassar, the Islamic Sufi in Three century, and Lao Tzu, the primitive ascetic in Taoism. The necessity of this search is according to primitive similarities of Taoism and Sufism school of thought in the concepts of Mallamat and Wu Wei. This similarities cause a comparative researcher to be Interested in this Field. It Takes Result that The Conception of Wu wei in the Thoughts of Lieh tzu Has a Yogi Tradition That Although It Has Positive Features Such as Doing in Reticence, Sincerity, Path and Refusal of Formalism, Nevertheless, Reception of That Lead to Poverty, Inaction, Non Responsibility, Indifference and Extremist Ascetic. But The conception of Mallammat in the Thoughts of Hamdoon Has a Semitic Tradition That Its Basic Foundation is on Pragmatic, More Responsibility, Keeping of Piety And Honesty. Thereupon The Conception of Asceticism in the Thoughts of Both is Difference.
    Keywords: Mallamatyeh, Asceticism, Wu wei, Taoist Asceticism, Hamdoon GHassar, Lao Tzu}
  • محمد جواد شمس، وحید محمودی
    امام سجاد(ع) به سبب زهد و عبادت های بسیار و همچنین مناجات های زیبا و پرمحتوا، نزد متصوفه از جایگاه علمی و عملی ویژه ای برخوردارند؛ از بعد علمی، ایشان را سرآمد دانش های ظاهری و باطنی شمرده؛ و معتقدند که آن حضرت نه تنها در علوم ظاهر، بلکه در معارف معنوی نیز سرآمد بود؛ و حضرت امیرالمومنین(ع) و امام سجاد(ع) را در زمره کسانی می دانند که عالم به علم الافراد بوده اند.
    از حیث عملی نیز، ضمن نقل مناجات ها و نیز کرامات بسیاری از ایشان، سیره عبادی و اخلاقی آن حضرت(ع) را الگویی برای اهل معرفت دانسته، و گفته اند هنگامی که حضرت به نماز می ایستاد کائنات بر وی کشف می گشت و بر دست نیافتنی ترین اسرار عالم قدس اطلاع می یافت. در متون صوفیه، از گریه های بسیار حضرت(ع)، زهد و ورع، تقوی و خوف، سخاوت و خدمت به خلق، خلوص و تواضع و بردباری ایشان سخن به میان آورده اند.
    کلید واژگان: امام سجاد, عرفان, سلوک عرفانی, تقوی, زهد و ورع, سخاوت, تواضع}
    Mohammad Javad Shams, Vahid Mahmoodi
    Due to asceticism and prayer and beautiful and rich Hymns for Sufis¡ Imam Sajjad has a special scientific and practical place; from Scientific aspects¡ He excelled considered exoteric and esoteric knowledge and believed that He appeared not only in science but also excelled in spiritual education; and Imam Ali and Imam Sajjad (as) among those who know that the universe science were property. Also from Practical aspects¡ prayers and miracles have been telling many of their methods of worship and morality of Him (PBUH) as a model for men of knowledge¡ and said that when He would stand in prayer discovered the secrets of the universe for Him.
    In mystical texts from His crying so much¡ asceticism¡ piety and fear¡ generosity and service to humanity¡ sincerity and humility¡ and patience they have spoken.
    Keywords: Imam Sajad, Mysticism, Mystical Journey, virtue, asceticism, generosity, humbleness}
  • محمود ناصری، علی احمدپور
    بی تردید، مهم ترین مسئله برای رسیدن به سعادت، که مطمح نظر آیین مقدس اسلام قرار گرفته ، مسئله تزکیه نفس و پرورش روح است. از منظر اسلام، این تزکیه به وسیله مجاهده با نفس، که همان مفهوم «ریاضت» است، صورت می پذیرد. برخی ریاضت ها در اندیشه دینی، قابل تایید و برخی مردود است.
    با توجه به هجوم نحله های دروغین عرفانی شرقی و غربی در جامعه امروز و انحراف از اسلام اصیل، این پژوهش بر آن است تا با ارائه نگاهی عمیق به دیدگاه اسلام و تبیین جایگاه ریاضت در آموزه های آن، روش صحیح برای هر گونه اقدامی در این زمینه را تبیین و به موانع و آفات ریاضت از دیدگاه حضرات معصومین علیهم السلام، اشاره کند که ریاضت تنها در محدوده شریعت و در بستر دستورهای الهی تضمین شده، و چنین ریاضتی است که می تواند سالک را به مراتب بلند عرفانی برساند.
    کلید واژگان: ریاضت, قرآن, روایات, جهاد با نفس, صبر}
    Mahmoud Naseri, Ali Ahmadpour
    No doubt, the most important factor for achieving felicity, to which the holy religion of Islam has given special attention, is self-refinement and cultivation of the soul. According to Islam, such refinement is fulfilled through combat with the self which is the same as asceticism. Some kinds of asceticism are approved by Islam and others are rejected. Given the influx of false eastern and western mystical schools to today's society and the deviation from pure Islam, the present paper seeks, besides the expounding the view of Islam about asceticism and its position in religious teachings, to elaborate on the correct procedure of any measure in this regard and explain obstacles to asceticism in the view of the infallible Imams who hold that asceticism is guaranteed only within the limits of sacred law and the context of divine injunctions. Such asceticism can lead the wayfarer to high mystical degrees.
    Keywords: asceticism, the Quran, traditions, combat with the self, patience}
  • Seyyed Muhammad Rastgoo Far, Mahdi Dasht Bozorgi
    Islamic mysticism or Sufism is one of the most outstanding appearances of Islamic culture that has had a fundamental and undeniable role in the history of Islam. A careful study of the history and development of the movements of Islamic culture shows that this movement, like most other ones, has been originated from, developed, and cultivated in an Islamic environment, though it has undoubtedly been affected by Hellenistic, Christian, Iranian, and other cultures in its historical process. The purpose of this article is to show the origin of Islamic mysticism and Sufism in Hadith through citing examples of some hadiths of the holy Prophet (s) and Imam ʿAlī (a) that clearly represent some mystical beliefs, methods, principles, and practices. It will be proved that in the early sources of Islam, especially in hadith sources, there have been abundant grounds for the emergence of Islamic mysticism and Sufism, without any need for other cultures. Proving this point, we reject the view that Islamic mysticism has originated from foreign cultures.
    Keywords: The Origin of Islamic Sufism, Hadith, piety, asceticism, remembrance, self, knowledge, forty days seclusion}
  • سید ابوالفضل موسوی *، محمد فنایی اشکوری
    ریاضت، گرچه در تداعی ذهنی اکثر افراد، اعمال شاق صوفیان و مرتاضان است، در شکل صحیح آن، لایه زیرین شریعت و شیوه دیرین طریقت و تنها راه خروج از منزل نفسانی و عروج به مقام ربانی است.
    تفاوت رهبانیت و تصوف جاهلانه با ریاضت مطلوب دین، در اصل لزوم ریاضت نیست، بلکه در انگیزه ها و ابعاد ریاضت است. پیام «رهبانیه امتی الجهاد»، خروج از ریاضت انحرافی و ورود در ریاضت مطلوب است نه خروج کلی از ریاضت. اجتماعی و جهانی بودن اسلام، ریاضت را از ابعاد فردی و کوته بینانه به ابعاد اجتماعی و متعالی ارتقا می دهد؛ بنابراین گرچه از صدمات بدنی می کاهد، ضربات سهمگین تری بر بت نفس وارد می آورد.
    این نوشتار با استفاده از احتجاجات ائمه معصومین (ع) در مقابل برخی صوفی منشان، سعی در ارائه شاخص های ریاضت مطلوب از منظر دین دارد.
    کلید واژگان: اجتماع, حکومت, خانواده, رهبانیت, ریاضت, صوفیه و فقر}
    Seyyed Abolfazl Mousavi*, Mohammad Fanaei Eshkevari
    Abstract Although the term Riyadha in the minds of many refers to the extreme ascetic practices of Sufis, however in its true religious sense it is the hidden aspect of Shari’ah and the standard method of tariqa and the only way for overcoming the evil desires and ascending toward proximity to the Almighty. The difference between superficial Sufi concept of Riyadha and the true religious concept of the term is not on the necessity of Riyadha, rather the difference lies on its motivations and dimensions. When the Prophet says that the “Riyadha of my Ummah is jihad”, he does not intend to reject Riyadha, rather he wants to reject the false understanding of the concept and replace it with its correct understanding. The fact that Islam is a social and universal religion, does not limit Riyadha into its individual aspect, rather it extends it into the higher social aspects. Thus, although it decreases the bodily harms of Riyadha, however it intensifies its blow on the idol of the ego. In this paper by referring to the arguments of infallible Imams against some Sufis of their time, I try to present religious concept and criteria of Riyadha.
    Keywords: Asceticism, monasticism, poverty, government, family, community}
  • منوچهر جوکار*
    در گذشته تاریخی ایران، کمتر دانشمند بزرگی را می توان سراغ گرفت که در پرتو دریافت های علمی و انگیزش های صادقانه درونی خویش، به عرفان گرایش نداشته باشد؛ بهاءالدین محمد عاملی(شیخ بهایی) فقیه و حکیم و مفسر و محدث و شاعر قرن دهم هجری از این جمله است. صفویه خود از تصوف به قدرت رسیدند، و کسانی چون شیخ بهایی و گروهی دیگر از عالمان عصر، گرایش های عمیق زاهدانه و عارفانه داشتند. هرچند شاعری شیخ بهایی در کنار دانش های وسیع او از رشته های گوناگون، چندان به چشم نمی آید، اما بی گمان شان عرفانی او بیشتر از هر چیز و هرجا در شاعری اش نمود یافته و این مسئله تا حدودی به سابقه تاریخی شعر و عرفان ایرانی مربوط است. شیخ بهایی در عین برخورداری از اعتبار و احترام رشک برانگیز در دربار صفوی و استادی در بسیاری از دانش های زمان و نیز در کنار مقامات عالی مذهبی، منش و گرایش های عمیق عرفانی داشته و به خوبی توانسته این همه را با هم جمع کند. عرفان او گرچه مستقل و مولد نیست، عموما عاشقانه و رندانه و معطوف به نقد و تخطئه صوفیان ناصاف و بزرگداشت عاشقان و عارفان صافی دل است. در مقاله حاضر، گرایش ها و اندیشه های عرفانی بهایی، بیشتر از منظر شعرهای فارسی او که عمدتا مشتمل بر غزل و رباعی و مثنوی است، معرفی و بررسی شده است.
    کلید واژگان: شیخ بهایی, شعر فارسی, عرفان اسلامی, عشق, زهد, رندی}
    Manouchehr Jowkar *
    As it can be observed in the history of Iran، most of the great scholars in different branches of science are oriented toward mysticism. One of those scholars was Bahā al‐Din Muhammad Āmili (Sheykh Bahāyi)، a scholar، philosopher، Faqih (expert in Fiqh)، exegete، Muhaddith (Hadith expert) and poet in 10th century AH. Though Safavid dynasty originated from a mystical order، people in this era did not appreciate Sufism. Still، Sheykh Bahāyi and some other scholars of time were assumed to have profound mystical and pietical tendencies. While his poems appear to be less noteworthy as compared to his extensive knowledge in different branches of science، mystical aspect of Sheykh Bahāyi is principally reflected in his poems. This fact may be rooted in the history of Iranian poetry and mysticism. Devoid of some exceptions، unconscious mind of the public in Iran expect mysticism and poetry to coincide. Sheykh Bahāyi was a significant، respectful character in Safavid court. Meantime، he was proficient in all facets of science in his time. He also has deep mystical tendencies similar to those found in senior religious officials. All these characteristics were properly collected in this personality. Although his mysticism was not independent، it was an amorous، roguish belief، oriented to criticize and disclaim impure Sufis while appreciating true mystics and Sufis. The current study is an attempt to examine Bahāyi’s mystical thoughts and tendencies as reflected in his Persian poems including sonnets، quatrain and mathnawi.
    Keywords: Sheykh Bah?yi, Persian Poem, Islamic Mysticm, Love, Asceticism, Roguery}
  • خلیل بهرامی قصرچمی، حمید محمودیان، زهرا رضایی
    منطقه خراسان دیرباز از لحاظ عرفان حائز اهمیت شایانی بوده است و برخی از پایه گذاران اصلی مسلک تصوف از آن دیار برخاسته اند و سهم این منطقه در تصوف، بیش از سایر مناطق اسلامی است و برخی از بزرگان تصوف بغداد و مراکز دیگر نیز زاده و پرورده این سرزمین بوده اند. یکی از مهمترین ویژگی تاثیرپذیری مکتب خراسان از آیین های رایج در هندوستان بویژه بودئیسم و هندوئیسم می باشد و خانقاه سازی و دنبال کردن مباحث عرفانی در شهر نیشابور بیش از دیگر شهرهای منطقه خراسان بوده است به وجود آمدن اولین فرقه های این مکتب، مانند قلندریه، ملامتی گری از نمادهای این مکتب می باشد. در مقابل این مکتب مکتب عراق قد علم کرد ولی تصوف نظری در خراسان نسبت به عراق رشد بیشتری کرد و تفکرات عرفانی شکل گرفت. و شباهت های موجود در دو مکتب عرفانی بودائی و خراسانی از شاخصه های این مقاله است که در قالب موضوعاتی چون سیر و سفر، مراتب رشد، فنا و نیروانا، مراقبه، ترک دنیا، عدم اعتقاد به شریعت و ساختن خانقاه، دیگر تاثیراتی که این مکتب بر ادبیات و فلسفه گذاشته است مورد بررسی قرار می گیرد.
    کلید واژگان: ملامتیه, قلندریه, سکر, خانقاه, ریاضت, تبادر}
    Dr. Khalil Bahrami Ghasrchami, Hamid Mahmoudian, Zahra Rezayee
    The region of Khorasan was mystically of a great significance from a long time ago so that some of the major founders of Sufism came from that area and the share of this region in Sufism is more than other Islamic areas, and even some of the mentors of Sufism in Baghdad and other spots were born and brought up in this territory. One of the most important characteristics of Khorasan School is its being affected by the common rites in India, especially Buddhism and Hinduism, as well as following mystical debates in Nishabour city more than other cities in Khorasan. Out of the symbols of this school is the emergence of the preliminary sects of this school, namely Calandrite and Malamtiyeh. In contrast, the Iraqi School rose up, but the theoretical Sufism in Khorasan grew more than that of Iraqi whereby the mystical thoughts was shaped. Another aspect of this paper deals with the similarities of the two schools of Buddhism and Khorasani in which the issues on spiritual trip, stages of growth, fatality and Nirvana, meditation, detaching from worldly affairs, disbelief in Shariah and building convent, and other impacts of this school on literature and philosophy.
    Keywords: Malamatiyeh, Calandrite, Sokr, convent, asceticism}
نمایش نتایج بیشتر...
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال