به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « the prophet » در نشریات گروه « ادیان و عرفان »

تکرار جستجوی کلیدواژه «the prophet» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • حسین علی بیگی*

    با تشکیل دولت شهر مدینه از سوی پیامبر صلی الله علیها و آله وسلم مهم ترین مسئله فراروی دولت ایشان، یهودیان مدینه بودند. آنان بیشتر ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر را در اختیار داشتند؛ بنابراین پیامبر صلی الله علیها و آله وسلم در گام نخست با آنان پیمان نامه ای منعقد کرد، که در آن مهم ترین شاخصه های آزادی های فردی و حقوق مدنی منعکس شده است؛ تا جایی که مفاد این پیمان نامه نخستین و اساسی ترین سند حقوقی فرادینی و فراملیتی قلمداد می شود. بر این اساس، پژوهش پیش روی به دنبال پاسخ دادن به این پرسش است که یهودیان در دولت پیامبر صلی الله علیها و آله وسلم از چه موقعیت اجتماعی برخوردار بودند و حقوق اجتماعی و آزادی های مدنی آنان تا چه میزان محترم شمرده شده است؟ یافته های این پژوهش که با رویکرد توصیفی تحلیلی به تبیین موضوع پرداخته، بیانگر این است که یهودیان تا هنگامی که به مفاد پیمان نامه پایبند بودند، حقوق سیاسی و اجتماعی آنان محترم شمرده می شد و پیامبر صلی الله علیها و آله وسلم ضمن رعایت حقوق شهروندی یهودیان، آنان را مجبور به تغییر و ترک دین خودشان نکردند و یهودیان در جامعه اسلامی برای انجام فعالیت های اجتماعی، دینی و مذهبی خود از آزادی عمل برخوردار بودند؛ اما به دنبال نقض پیمان نامه، توطیه های مکرر، تحریک و همکاری با مشرکین مکه، پیامبر صلی الله علیها و آله وسلم با یهودیان پیمان شکن به مقابله برخاستند.

    کلید واژگان: پیامبر صلی الله علیها و آله وسلم, یهود, مدینه, حقوق مدنی, آزادی های مدنی}
    HosseinAli Beigi*

    With the formation of the state in Medina by the Prophet the Jews in Medina represented a serious challenge to his government. Most of the city's economic, social, and cultural structures were under their control, so the Prophet first entered into a treaty with them, establishing the most significant measures of individual freedom and civil rights, to the extent that the provisions of this treaty are considered the first and basic trans- religious and trans-national legal document. Accordingly, this study seeks to answer the question as to what social status the Jews had in the Prophet's government and to what extent their social rights and civil freedom were respected. Using a descriptive-analytical approach, this study expounds this issue and concludes that their political and social rights were respected as long as they adhered to the treaty, and the Prophet, respecting their civil rights, did not force them to change their religion and so they had the freedom to practice their social and religious activities in the Muslims community. But due to the Jews, violation of the treaty, their repeated conspiracies and their arousing and cooperating with the pagans of Mecca, the prophet stood against them.

    Keywords: The Prophet, the Jews, Medina, civil rights, civil freedom}
  • حافظ نجفی *

    بقیع، قبرستانی مشهور در شهر مدینه است که بر پایه روایات، دارای فضیلت و جایگاه ممتاز معنوی است و پیامبر خدا9 از سوی خداوند، مامور شده بود پس از هجرت به مدینه، آنجا را به عنوان محل دفن مسلمانان برگزینند و برای دعا و استغفار اموات، به آنجا بروند. در این مقاله که به روش توصیفی تحلیلی نگارش یافته، ابتدا دلایل فضیلت و جایگاه ممتاز بقیع بررسی شده و در ادامه، به سیره پیامبر اسلام9 و اهل بیت اطهار: و اصحاب درباره زیارت بقیع و نیز اهتمام آنان به بقیع، اشاره شده است. بررسی روایات و گزارش های تاریخی بیانگر این است که بقیع، به عنوان یک مکان مقدس، همواره مورد توجه و عنایت پیامبر اسلام  بوده و ایشان برخی عبادات و راز و نیاز با خداوند متعال را در آنجا انجام می دادند. آن حضرت مامور بودند اموات مسلمین را در آنجا به خاک بسپارند و برای دفن شدگان آن قبرستان، دعا و استغفار نمایند. خاندان پیامبر و اصحاب نیز با تاسی به رسول الله9 به آن مکان و زیارت دفن شدگان اهتمام جدی داشتند. همین امر باعث شد مسلمانان در طول تاریخ  به بقیع توجه کنند و با هدف زیارت، دعا و استغفار در آنجا حضور یابند.

    کلید واژگان: سیره, پیامبرخدا (ص), اهل بیت:, صحابه, تابعین, زیارت, بقیع}
    Hafez Najafi *

    Baqī is a famous cemetery in the city of Medina, which, according to the narrations, has virtue and a privileged spiritual position; and after migrating to Medina, the Prophet of Islam (S) was instructed by God to choose it as a burial place for Muslims and go there to pray and ask for the forgiveness of the dead. In this article, written in a descriptive-analytical manner, first, the reasons for the virtue and privileged position of Baqī are examined and then the way the Prophet of Islam (S), Ahl al-Bayt (AS), and the Companions visited Baqī and their concern for that cemetery are mentioned. The study of historical narrations and reports shows that Baqī, as a holy place, was always considered by the Prophet of Islam (S) and he performed a part of his worships and prayers of God Almighty in there. He was commissioned to bury the dead of Muslims there and to pray and ask for forgiveness for those buried in that cemetery. Also, the family of the Prophet (S), and following his way, his Companions paid serious attention to the place and pilgrimage of the buried. This has made Muslims pay attention to Baqī throughout history and attend it with the aim of visiting, praying, and asking for forgiveness.

    Keywords: Sīrat, Holy Prophet, Ahl al-Bayt, companions, Followers, Pilgrimage, Baqī}
  • مریم سعیدیان جزی
    سریه ذات السلاسل، یکی از حوادث مهم تاریخ صدر اسلام است که در سال هشتم هجری رخ داد. برخلاف وجود دلایل و شواهد متعددی که ثابت می کند امام علی بن ابی طالب7 در این سریه حضور فعال داشته، برخی از منابع اسلامی آن را انکار کرده اند. سوال این است که حضور امام علی ع در این سریه چگونه اثبات می شود و این موضوع، چه فواید و ضرورتی دارد؟ دلایل تغافل نویسندگان اسلامی در انکار حضور آن حضرت در این سریه چیست و این امر چه پیامدهایی داشته است؟ سریه ذات السلاسل، نقش مهمی در موضع گیری جریان های مختلف در مواجهه با مسائل مهم جامعه اسلامی مانند جانشینی پیامبر9 و مساله خلافت، فهم آموزه های دینی و جایگاه صحابه دارد و تدابیر و اقدامات پیامبر9 در این سریه، برای ابلاغ امامت خاصه علی7 و رد ادعاهای دیگر بوده است. این امر، سبب شده تا در حین سریه و بعد از آن، ائتلافی علیه پیامبر9 و خاندان ایشان صورت گیرد که نتیجه آن تحریف حقایق به ویژه در روایت و ثبت سیره و مغازی و تغافل نسبت به آموزه های وحیانی، تدابیر پیامبر9و مسائل مهم جامعه اسلامی بوده است. روش تحقیق، مطالعه تاریخی به شیوه تحلیلی، توصیفی و انتقادی است که با استفاده از منابع اسلامی انجام گرفته است.
    کلید واژگان: ذات السلاسل, پیامبر9, امام علی ع, عادیات, صحابه, عمرو بن عاص}
    Dr. Maryam Sa’idiyan Jazi
    The battle of Dhat al-Salasil was one of the important events in early Islam that happened in the eighth year AH. Contrary to the numerous reasons and evidences that prove Imam Ali’s active presence in that battle, some of the Islamic sources have denied it. The question is how Imam Ali’s presence in that battle is proved, and what the benefits of proving it are. What are the reasons for Muslim writers’ denial of Imam Ali’s presence in that battle and what are the consequences of it? Dhat al-Salasil has an important role in various trends in confronting with the important issues of the Islamic society such as succession to the Prophet and the caliphate, understanding religious teachings and the status of the Prophet’s companions, and the Prophet’s tactics and measures in that battle for proclaiming Imam Ali’s special imamate and rejecting others’ claims. This has led to that fact that both amid the battle and after it, a coalition was formed against the Prophet, leading to distortion of facts and specially in quoting and recording the Prophet’s way of life and the battles wherein he was present as well as a negligence of revelational teachings, the Prophet’s tactics, and the important issues of the Islamic society. The research method was historical study in the form of analysis, description and criticism, which was conducted using Islamic sources.
    Keywords: Dhat al-Salasil, the Prophet, Imam Ali, Adiyat, companions, Amr bin As}
  • مرضیه صادقی رشتی*
    در نوشتار حاضر، ماهیت و فرایند ارسال کلام الهی به شخص نبی از دیدگاه ابن سینا و فخر رازی بررسی شده است. در بررسی از ناحیه آغاز و نیز انجام به مشترکات بسیاری در دو دیدگاه برمی خوریم. هر دو در این فرایند، نقش یک امر ماورایی را نادیده نگرفته و به قابلیت خاص نفس مخاطب اشاره داشته اند و به قوه قدسی قائل اند و محل ادراک را قلب پیامبر که مرتبه بالای نفس ناطقه است می دانند، اما حقایق معقول وقتی به صورت الفاظ در می آیند، با مرتبه پایین نفس، یعنی حواس قابل درک خواهند بود. در نتیجه می توان گفت نقش ویژگی های قوه عاقله و قوه متخیله نبی را نباید نادیده گرفت. از مطالب پیش گفته می توان دو نتیجه مهم گرفت: نخست اینکه با توجه به بیان فخر رازی درباره قاعده «النفس فی وحدتها کل القوی»، اشکال قول ابن سینا که طرح نفس فلکی موجد آن است، مطرح نخواهد شد و از این رو، هم در مرحله کلیات و هم در جزئیات می توان نفس نبی را مطرح کرد؛ دوم اینکه از مباحث فوق، کیفیت دخالت پیامبر در مسئله وحی روشن می شود.
    کلید واژگان: کلام خدا, پیامبر, نفس, عقل قدسی}
    Marziyeh Sadeghi Rashti *
    In this paper, I have examined the nature and the process of the Divine Word being sent to the Prophet from the viewpoint of Avicenna and Fakhr Rāzī. We can see a remarkable common ground between the two views. They both ignore the role of a supernatural entity in this process, pointing to the peculiar capacity of the receiver’s soul; they both believe in a “Holy Power” (or faculty), taking the location of the perception to be the hearth of the Prophet which is a stage higher than the Rational Soul (al-nafs al-nāiqa), although they hold that rational truths can only be perceived by the lower stage of the soul, that is the senses, when they turn into words. Thus, it can be said that the Prophet’s rational and imaginative faculties should not be overlooked. We can come to two conclusions from the above: first, given Fakhr Rāzī’s view about the principle, “al-nafs fī wadatihā kull al-quwā” (the soul is, in its unity, all the faculties), Avicenna’s problem initiated by the belief in the Spherical Soul (al-nafs al-falakīyya) will not suggest itself, and thus, the Prophet’s soul can be taken into account both at the general stage and in more detail. Second, the quality of the Prophet’s involvement in the revelation (wahy) will thus be obvious.
    Keywords: Word of God, the Prophet, soul, Holy Intellect}
  • علی خراسانی، سید رضااسحاق نیا
    قاطبه دانشمندان مسلمان بر اساس دلالت آیات قرآن و بر پایه مبانی علمی، القای معانی و الفاظ قرآن را الهی دانسته اند.در مقابل، دیدگاه شاذی تنها القای حقیقت وحی و معانی آن را از سوی خدا، و گزینش الفاظ و واژگان وحیرا از سوی پیامبر می داند. به اقتضای این نظر، شخصیت پیامبر، تاریخ زندگی و احوال روحی او اعم از غم و شادی، در چگونگی انتخاب گزاره ها و واژگان وحی و اوج و حضیض آیات تاثیر گذار است. در این میان، معدودی قائل شده اند که برای قابل فهم کردن حقیقت متعالی وحی به اذهان مردم، پیامبر به ناچار در مورادی از دانش رایج در جامعه خود استفاده کرده است؛ دانسته هایی که چه بسا در ادوار بعدی و بر اساس پیشرفت علم بطلان آنها به اثبات رسیده است؛ در حالی که وی تنها مامور ابلاغ وحی الهی بوده است. در این مقاله تبیین می شود که قرآن همانند همه موجودات عالم، مراتبی دارد که این مراتب کاملا با یکدیگر تطابق دارند و در نتیجه، مرحله لفظی و ملکی قرآن بازتاب دهنده مرتبه ملکوتی آن است و بر مبنای اصل انطباق در همه مراحل، چیزی جز حق و صدق وجود ندارد. البته با این لحاظ که قرآن کلام وحی است و حقیقتی مستقل از وجود طبیعی پیامبر (ص) دارد.
    کلید واژگان: قرآن, رسول خدا (ص), وحیانی بودن الفاظ قرآن, عوالم ثلاث, تطابق عوالم, ظاهر و باطن}
    Ali Khorasani, Seyyed Reza Eshagh Nia
    All Muslim scholars take both the Quranic meanings and words to be issued from God on the basis of Quranic verses and intellectual principles. However, there is a rare view according to which only the meaning of the revelation (waḥy) comes from God, and the words were selected by the Prophet. On this view, the history of the Prophet’s life and his psychological states such as sadness and happiness had a role to play in how he chose the words of the revelation and the ups and downs of the Quranic verses. Some people maintain that the Prophet had to draw on the science commonly accepted by people of his time in order to make the transcendental truth of the revelation understandable by them, and some such scientific views may as well have been proved false as the science developed, while the Prophet was only in charge of conveying the divine revelation. In this paper, I explain that, just like other entities in the world, the Quran enjoys stages that match one another, and thus, the verbal mundane stage of the Quran is a mirror representation of its spiritual or malakūtī stage, and according to the principle of the match between entities at different stages, nothing exists except the truth. This is based on the view that the words of Quran are divine revelations, and so the Quran exists independently of the Prophet’s natural existence which is the voice of the revelation.
    Keywords: The Quran, the Prophet, Quranic words as revelations, the three worlds, match between the worlds, outer, inner}
  • بهروز رومیانی*، معصومه بخشی زاده
    عرفان شیعی، بخشی گسترده از عرفان اسلامی محسوب می شود. عمدتا شاهد شکل گیری فرقه ها و سلسله های شیعی در قرون متاخر؛ به ویژه پس از به قدرت رسیدن صفوی ها هستیم. در عرفان شیعی، مانند عرفان اسلامی، مبحث حقیقت محمدیه به عنوان یکی از مباحث اصلی مطرح می شود با این تفاوت که در عرفان شیعی، به واسطه ادغام مبحث ولایت و حقیقت محمدیه، تمایزهای قابل توجهی در طرح این مبحث قابل مشاهده است.
    از آن جا که در نگرش شیعی، ولایت مذهبی، پس از پیامبر (ص) به مولای متقیان (ع) و فرزندان بزرگوار ایشان انتقال می یابد، مفهوم حقیقت محمدیه نیز فرآیندی مشابه را تجربه می کند و بر امام علی (ع) و سایر ائمه اطهار (سلام الله علیهم) اطلاق می شود. مهمترین تمایز طرح مبحث حقیقت محمدیه در عرفان شیعی، علاوه بر تغییر مصادیق، تعدد مصادیق حقیقت محمدیه به صورت همزمان است، توضیح اینکه در عرفان غیر شیعی معمولا یکی از مصادیق متعدد حقیقت محمدیه به کار برده می شود، در حالی که در عرفان شیعی، همه امامان بزرگوار شیعی در کنار نام پیامبر به عنوان مصادیق حقیقت محمدیه مطرح می شوند.
    کلید واژگان: حقیقت محمدیه, ولایت, عرفان شیعی, پیامبر اسلام (ص), مولای متقیان}
    Behrooz Roomiyani*, Masoumeh Bakhshizadeh
    Shia mysticism count extended part of Islamic mysticism. Mainly, we see formation of Shia religious group and chain on recently century, in particular after Safavie be in power. On Shia mysticism, like Islamic mysticism topic of Haqiqat-e Mohammadie projected as one of main topic with difference that on Shia mysticism. We see considerable differences on project this topic.On Shia view, religious province after prophet translates to Imam Ali and other his natives, same this method happened on mysticism about Haqiqat-e mohammadie topic, so this topic translate by prophet to Imam Ali and other natives.Most of differences of project topic of Haqiqat-e mohammadie are change of symbols and project all of them on unit time.On un-shia mysticism, we usually see that one of them project on a especial time. This process is influence of merge two topic; Haqiqat-e mohammadie and Velayat (province).
    Keywords: Haqiqat, e mohammadie, province, Shia mysticism, Islam prophet, Imam Ali}
  • سید نادر محمد زاده*، بهروز کثیرلو
    در این مقاله به دنبال بررسی مفهوم معراج از منظر قرآن کریم، تفاسیر، به ویژه تفاسیر عرفانی هستیم. معراج مفهومی دینی- عرفانی است که در ادیان دیگر نیز سابقه دارد. معراج از نظر برخی، جسمانی و از نظر برخی روحانی است، گروهی هم آن را جسمانی و روحانی تفسیر کرده اند. از معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) در دو سوره از قرآن کریم (سوره مبارکه اسراء و نجم) به صراحت سخن رفته است. مقصود از معراج روحانی همان تدبر در مصنوعات الهی و مشاهده جلال و جمال وی، استغراق در فکر و ذکر حق و سرانجام رهایی از قیود مادی و علایق دنیوی و عبور از مراتب امکانی در مراحل باطنی و قلبی است.دراین سفر روحانی، پیامبر (ص) تمام مراتب و عوالم را سیر می کند، حتی به مقامی بالاتر از فرشتگان می رسد. در حقیقت از نظر عرفا، معراج حضرت محمد (ص) نمونه الهی صعود عرفانی است که دیگران هم با داشتن شرایط می توانند نه به اندازه پیامبر، بلکه هر کس متناسب با ظرفیت عرفانی وجود خویش در این راه قدم بگذارد.
    کلید واژگان: عرفان, معراج جسمانی, معراج روحانی و پیامبر}
    Seyyed Nader Mohammadzadeh*, Behrooz Kasirloo
    This paper seeks to study over the concept of ascent from the standpoint of the Koran and interpretations, especially mystical ones. Ascent is a mystical religious concept that has a record in other religions as well. Ascent to some people is something physical and to others is spiritual. A group of others have also interpreted it to be both physical and spiritual. The ascent of the prophet Mohammad has been clearly mentioned in the Koran in two different Suras, namely Osara and Najm. The purpose of spiritual ascent is reflection on the divine creations and witnessing His glory and face, submerging into His thought and citation, and finally releasing from any materialistic and worldly appeal and going through the position of universe in the process of conscience and heart. During this spiritual journey, the prophet travels through all the degrees of the heavens and even gets to a higher position than the angel. In fact, from mystics point of view, the ascent of the prophet is a divine example of mystical ascent that other people will be able to make it if the requirements are met and personal mystical capacities permit, though not as much as that of the prophet.
    Keywords: Mysticism, physical ascent, spiritual ascent, the prophet}
  • مصطفی گرجی، اکرم امانی
    گفته ها، کرده ها و داشته های پیامبران و قصص آن ها در اقوام و ادیان مختلف، موضوعی است که کمتر متنی از متون ادبی جهان از آن تهی است. در این میان، متون ادب فارسی جایگاه ویژه خود را دارد و از این لحاظ می توان گفت منحصر به فرد است. یکی از این عارفان نخستین که آرا و افکار او نیازمند تامل فراوان است عین القضات همدانی است، به گونه ای که در اثری چون تمهیدات، کمتر صفحه ای از کرده ها و کمتربندی از گفته ها و داشته های پیامبر تهی است. نویسندگان در این مقاله ضمن بررسی اوصاف و تصایر مربوط به حضرت محمد در آثار او، و کیفیت ارتباط او با پیامبر، به بررسی تصویری از حضرت در تمهیدات پرداخته که با توجه به توغل نگارندگان، در مجموعه متون عرفانی کم نظیر بوده و در بررسی آثار عین القضات به این مساله توجه نشده است. آن تفاوت مقاوم «بودن» با دو مقام دیدن و داشتن است. او در یک مقایسه، مقام موسی را به دیدن، مقاوم ابراهیم را به شدن (خوردن) و مقام محمد را به مقام «بودن» ماننده کرده که در اصل مقاله به تفاوت های مختلف این افعال در آن تصویر، پرداخته شده است.
    کلید واژگان: عین القضات همدانی داشته, گفته و کرده پیامبر, مقام بودن و داشتن محمد (ص)}
    Mostafā Gorji, Akram Amāni
    Speeches, deeds, works, and stories of God‘s messengers among the people of different religions are subject matters which most of literary texts of the world have dealt with. In this regard, Persian literary texts have a special position, and it may be said that they are unique. One of the early Persian mystics whose thoughts and views need to be considered deeply is ‘Eyn al-Qozāt Hamadāni. In his book, Tamhidāt, one cannot find any page or paragraph that has no mention of the Prophet‘s speeches or deeds. In this article, while studying the attitudes and characteristics of the Prophet Muhammad in all of Hamadāni‘s works and his relation to the Prophet, the writers try to present, in particular, a picture of the Prophet in Tamhidat which is rarely done in mystical texts and is neglected by the specialists of ‘Eyn al-Qozāt. He distinguishes between the state of “being” and two states of “seeing” and “having”. In a comparison, he assimilates Moses‘ position to “seeing”, Abraham‘s to “having”, and Muhammad‘s to “being”.
    Keywords: Eyn al Qozāt Hamadāni, Muhammad, the Prophet, the states of “being”, “having”}
  • طاهره خوشحال دستجردی
    در بینش عطار نیشابوری عارف معروف قرن هفتم در سیر و سلوک نه تنها باطن و درون بلکه جسم (بدن) نیز دچار تغییر و تحول می شود و در مسیر روندی تکاملی قرار می گیرد. وی در آثار مهم خود از جمله اسرار نامه، الهی نامه و مصیبت نامه ضمن بحث درباره کمال معنوی و روحانی عارف تعالی و ترقی بدن را نیز مطرح می کند.
    به نظر عطار وقتی عارف با من نفسانی خود مبارزه کند و آن را محو گرداند نه تنها جان و یا روح روشن و تابان می شود، بلکه جسم مادی نیز شفاف و نورانی می شود و به مرز روح لطیف و فرامادی می رسد، او سپس به صفا و پاکی جسم پیامبر اشاره می کند و می گوید جسم یا بدن پیامبر پاک و شفاف و نورانی و دارای ویژگی ها و خواص روح فرامادی بود. به همین جهت همانند روح قابلیت عروج داشت و آن حضرت در شب معراج با جسم خود به آسمان ها و افلاک عروج نمود.
    هدف نگارنده در این مقاله این است که با توجه به شعر عطار نیشابوری تا حدودی روشن نماید که بر اثر ریاضت و جهاد با نفس مادی، روح به سرچشمه و منبع کمال مطلق می پیوندد و در این روند تکاملی جسم نیز دچار تغییر و تحول کمالی می شود و صفات و ویژگی های روح فرامادی را می یابد.
    کلید واژگان: عطار, پیامبر (ص), معراج, عروج جسمانی, اسرارنامه}
    According to the view of the famous mystic of the seventh century, 'Attār, in spiritual wayfaring not only the interior but also exterior or the body is transformed and put in an evolutional route. Discussing the spiritual perfection of a mystic he talks about the transcendence of body in his famous works such as Asrārnāmah, Elāhināmah, and Mosibatnāmah. In Asrārnāmah, he says that when a mystic fights his soul and causes it to reach the state of annihilation, not only the spirit but also the body will become pure, enlightened and illuminated so that the body goes beyond the border of matter. He, then, refers to the purity of the Prophet‘s body and says that it owns the characteristics of a spirit; That is why it has the capability of ascension and for this reason the Prophet ascended the heaven with his body in the night of ascension. One should know that bodily ascension is a divine miracle that belongs to the great divine prophets only and its secret is hidden from humans. The purpose of the writer in this article is to show that regarding 'Attār's discussion, spirit joins the source of absolute perfection by austerity and fighting the body. In this evolutional process the body also changes and takes the characters of a spirit. Of course this is something relative and of degrees and relates to God‘s will.
    Keywords: 'Attār, the Prophet, ascension, bodily ascension, Asrārnāmah}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال