به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « rebellion » در نشریات گروه « فقه و حقوق »

تکرار جستجوی کلیدواژه « rebellion » در نشریات گروه « علوم انسانی »
  • پیمان نمامیان*
    بزهکاری تروریستی فارغ از معنا و گفتمانی که دارد، مفهومی متضمن خشونت، افراطی گری، هراس و وحشت عمومی است که استفاده از آن حتی در ذهن نیز نوعی واکنش روانی مبتنی بر انزجار را به دنبال دارد. ازاین رو، در راستای جهانی شدن مدیریت مبارزه با بزهکاری تروریستی، جامعه بین المللی که در نیمه دوم قرن بیستم با پدیده تروریسم مواجه شده بود، با تصویب کنوانسیون های بین المللی و منطقه ای، در قبال انواع خاص بزهکاری تروریستی و تعهد دولت ها، واکنش نشان داد. البته به رغم عضویت و الحاق دولت ها به کنوانسیون های مصوب، در رویارویی با بزهکاری تروریستی، متناسب با ساختار حاکمیتی، سیاسی، اجتماعی و حتی حقوقی خود مبادرت به واکنش در قبال آن شدند. ازاین رو، می توان اظهار داشت که ظرفیت قلمرو نظام حقوق کیفری ایران به نحوی بود که قانون گذار طی سال ها علی رغم تاسیس عناوینی نظیر محاربه، افساد فی الارض و حتی بغی وفق آموزه های اسلامی، امکان رفع شکاف های قانونی را در فرآیند رویارویی با آن به دست نیاورد. این در حالی است که ضرورت بازنگری مقرره های قانونی و اتخاذ سیاستی نوین درزمینه جرم انگاری بزهکاری تروریستی معاصر با توجه به معیارهای پیچیده و مولفه های متنوع آن بیش ازپیش آشکار می سازد. البته سازوکارهای گوناگونی در قبال بزهکاری تروریستی طی ادوار گذشته مصوب شده است که به دلیل توسعه و افزایش کاربرد ابزارها و تنوع آن ها، نحوه ارتکاب نیز دچار تحول قابل ملاحظه ای شده است که روزآمدی و کاربرد مقررات را محو می کند.
    کلید واژگان: محاربه, افساد فی الارض, بغی, بزهکاری تروریستی, حقوق کیفری ایران, آموزه های کیفری اسلامی}
    Peyman Namamian *
    Regardless of its meaning and discourse, terrorism offending is a concept that involves violence, extremism, fear and general panic, the use of which even in the mind leads to a kind of psychological reaction based on disgust. Therefore, in line with the globalization of the management of the fight against terrorism offending, the international community, which had faced the phenomenon of terrorism in the second half of the 20th century, reacted by approving international and regional conventions for specific types of terrorism offending and the commitment of governments. Of course, despite the membership and accession of the governments to the approved conventions, in the face of terrorism offending, they started reacting to it according to their governance, political, social and even legal structure. Therefore, it can be stated that the capacity of Iranian criminal law’s scope was such that the legislator over the years, despite the establishment of titles such as Moharebeh, corruption on earth, and even rebellion according to Islamic teachings, did not get the possibility to resolve the legal gaps in the process of confronting it. At the same time, the necessity of revising the legal regulations and adopting a new policy in the field of criminalizing contemporary terrorism offending, due to its complex criteria and diverse components, is becoming more apparent. Of course, various mechanisms against terrorism offending have been approved in the past periods, and due to the development and increasing use of tools and their variety, the way of committing has also undergone a significant transformation, which erases the modernity and application of regulations.
    Keywords: Moharebeh, Corruption On Earth, Rebellion, Terrorism Offending, Iranian Criminal Law, Islamic Criminal Teachings}
  • محمدابراهیم مجاهد*

    بحث مفهوم شناسی در تمامی شاخه های علوم بشری از اهمیت بالایی برخورداراست. این بحث در حقوق کیفری بویژه در حوزه امنیت وآسایش عمومی از اهمیتی مضاعف برخوردار می باشد. از آنجا که این حوزه ارتباط تنگاتنگی با مصالح خمسه دارد، وآنگهی در پاره ای از این مفاهیم، نارسایی ها و ابهام های مفهومی وجود دارد؛ برهمین اساس تبیین این دسته مفاهیم هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ عملی ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد. شناخت و تبیین اجمالی مفاهیمی چون ترور و تروریسم، و بیوترریسم، محاربه و افساد فی الارض و بغی، جرم سیاسی، فتک واغتیال،کودتا وفلته، و تفاوت و تفکیک آنها از هم از جمله مفاهیمی هستند که آشنایی و تبیین آنها، هم به لحاظ نظری و هم در بعد عملی و وضع قانون و نیز در مقام داوری و تطبیق بر مصادیق بغایت داری اهمیت است. این پژوهش بصورت تحلیلی-توصیفی به بازکاوی برخی از مهمترین این مفاهیم اقدام نمود. ابتدا به تبیین و توصیف این مفاهیم بنیادی پرداخته شد. سپس به تحلیل اجمالی اوصاف و ابعاد ، زوایا ، قلمرو و آنها اهتمام شد. در نتیجه این تحقیق مفاهیم مورد بحث ابهام زدایی شدند و با شناختی که از ارکان و ماهیت هریک بدست آمد، وجه تشایه و وجوه افتراق و تمایز و تفکیک آنها از هم بازشناسی و تبیین شد.

    کلید واژگان: امنیت, تروریسم, محاربه, بغی, فتک}
    Mohamadebrahim Mojahed *

    Conceptual discussion is very important in all branches of human sciences. This discussion is of double importance in criminal law, especially in the field of public safety and comfort. Since this field is closely related to Khamsa materials, and some of these concepts have conceptual inadequacies and ambiguities; Based on this, the explanation of this category of concepts is an unavoidable necessity both theoretically and practically. Brief recognition and explanation of concepts such as terror and terrorism, and bioterrorism, war and corruption in the land and insurgency, political crime, assassination, coup d'état, and their difference and separation from each other are among the concepts that familiarization and explanation of them, both in terms of It is important both theoretically and in the practical aspect of law making, as well as in the position of judging and applying examples. This research analyzed some of the most important concepts in an analytical-descriptive way. First, these basic concepts were explained and described. Then attention was paid to the brief analysis of the attributes and dimensions, angles, territory and them. As a result of this research, the discussed concepts were disambiguated, and with the knowledge obtained of the elements and nature of each, their differences and distinctions were recognized and explained.

    Keywords: Security, Terrorism, war, Rebellion, Fatak}
  • بهمن سبزه علی گل، محمدرسول آهنگران *، محمود قیوم زاده

    قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، تحقق عنوان باغی را مشروط به قیام مسلحانه و استفاده از سلاح دانسته است. این مقاله سعی دارد با نقل تعاریف و دیگر اظهارات فقیهان در این مبحث (با وجود عدم طرح مستقل مربوط به شرطیت مزبور در آثار فقیهان و در نتیجه دشواری کشف دیدگاه های ایشان) و با استناد به ادله شرعی اعم از آیات مبارکه قران کریم و روایات اهل بیت(ع)، نظریه عدم اشتراط را به اثبات برساند و بدین ترتیب مخدوش بودن دیدگاه قانونگذار را در این زمینه ثابت نماید. نادرستی مشروط دانستن بغی به استفاده از سلاح زمانی بیشتر روشن می شود که به پیشرفت فناوری و امکانات امروزی توجه شود و اینکه می توان با استفاده از ابزارهای جدید و حتی با اقداماتی ساده مانند نشر اکاذیب در فضای سایبری، به همان نتایجی که به وسیله سلاح قابل دستیابی است، رسید. پژوهش حاضر به روش تحلیلی توصیفی و با استفاده از داده های کتابخانه ای نگارش یافت.

    کلید واژگان: بغی, قیام مسلحانه, محاربه, خروج بر امام, قتال}
    Bahman Sazehalighol, mohammad rasool ahangaran *, Mahmud GHayumzadeh

    The Islamic penalty code of 2012 considered the realization of the title of a Rebel subject to armed uprising and the use of guns. This article tries to cite the definitions and other statements of the jurists on this subject (despite the lack of an independent plan related to the aforementioned conditionality in the works of the jurists and as a result the difficulty of discovering their views), by referring to the Sharia evidence, including the verses of the Holy Quran and The narrations of Ahl al-Bayt (pbuh) should prove the theory of non-stipulation and thus, prove the distortion of the legislator's point of view in this field. The inaccuracy of making the crime dependent on the use of weapons becomes clearer when we consider the advancement of technology and today's facilities, and that it is possible to achieve the same results as weapon as the use of new tools and even with simple actions such as spreading lies in the cyber space. The present research was done using descriptive analytical method and library data.

    Keywords: rebellion, armed uprising, war, going out against the Imam, fighting}
  • نیکو نیک زر، علی تولایی، حسن قاسمی مقدم

    عنوان «باغی» بر گروه یا جماعتی اطلاق می شود که از اطاعت امام معصوم در معنای خاص یا حاکم جامعه اسلامی در معنای عام خارج شده اند. جواز حکم قیام مسلحانه علیه چنین افرادی که به دستور حاکم جامعه اسلامی می باشد، به مقتضای آیه نهم سوره حجرات در آرای اکثر فقها یافت می شود و نظر خلافی دراین باره دیده نمی شود، اما شارع مقدس، قبل از انجام هرگونه عملیات سرکوبی، ارشاد اهل بغی را واجب دانسته که امروزه با تغییرات اجتماعی و فرهنگی، لازم است تا ارشاد نیز در قالبی جدید و به شکل سازمان یافته نمود یابد. در پژوهش حاضر سعی شده است تا ضمن بررسی تاریخچه شیوه برخورد با باغیان توسط پیامبر9 و امامان معصوم:، ادله وجوب ارشاد جاهل به تفصیل مورد بررسی قرار گیرد و نیز شیوه های ارشاد و مراتب آن بیان گردد. نتایج این تحقیق نشان داده است ایجاد تشکیلات مناسب برای ارشاد اهل بغی و نهادمند کردن این امر از ضروریات جامعه اسلامی است که فقدان چنین ساختاری و نبود سلسله مراتب منسجم در مورد ارشاد باغی می تواند نتایج معکوسی را  به بار آورد، همچنین با پر کردن خلا های قانونی در این زمینه می توان قدرت اقناعی و استدلالی حکومت اسلامی را برای همگان ثابت نمود.

    کلید واژگان: ارشاد, بغی, جاهل, قیام مسلحانه}
    Nikoo Nikzar, ali tavallaei, hassan ghasemi moghadam

    The title “Baghi</em>” (rebel) refers to a group that has departed from the obedience of the Infallible Imam in its specific sense or the ruler of the Islamic society in the general sense. The permission of the armed uprising against such people, which is ordered by the ruler of the Islamic society, is found in the opinions of most jurists according to the ninth Verse of Surah Al-Hujurat</em>, and no dissenting opinion is seen in this regard, but the holy shari'ah</em>, before carrying out any repressive operations, considered the guidance of the rebels obligatory. Today, with social and cultural changes, it is necessary for guidance to be reflected in a new and organized way. In the present study, while examining the history f the way of dealing with the rebels by the Prophet (PBUH) and the infallible Imams (AS), the reasons for the necessity of guidance of the ignorant have been studied in detail, as well as the methods of guidance and its levels. The results of this study have shown that creating suitable organizations for the guidance of the rebels and institutionalizing it is one of the necessities of the Islamic society that the lack of such a structure and a coherent hierarchy in the field of guidance of the rebels can have the opposite effect, and also by filling legal lacunas in this regard, the persuasive and reasoning power of the Islamic government can be proved for everyone

    Keywords: guidance, rebellion, ignorant, armed uprising}
  • حمید سلیمانی، عباسعلی سلطانی*، محمد تقی فخلعی

    جرم سازمان یافته، عمل مجرمانه گروهی بیش از دو نفر است که برای مدت زمان قابل ملاحظه ای استمرار یافته و به صورت هدفمند و از سر تبانی برای کسب منافع مادی صورت می گیرد. در رهیافت فقهی، این پرسش ها مطرح است که آیا موضوع جرم سازمان یافته با همه عناصر آن در منابع فقهی قابل جستجو ست؟ آیا در دیدگاه های فقهی، سازمان یافتگی جرم در مجازات تاثیر دارد؟ آیا افساد فی الارض ملاک و اثر جرم سازمان یافته است؟ در این پژوهش، به روش تحلیلی- توصیفی ضمن بررسی مفهوم و عناصر جرم سازمان یافته، به سوال های مطرح شده پاسخ داده و مشخص می گردد گرچه سازمان یافتگی جرم در معنای جدید آن در منابع فقهی قابل جستجو نیست، ولی ردپای آن را می توان در برخی پدیده های مجرمانه صدر اسلام و نیز برخی عناوین مجرمانه فقهی یافت. بنابر دیدگاه فقهی، سازمان یافتگی و تشکیلاتی بودن، موجب تشدید مجازات و یا حتی تغییر عنوان جرم می شود. در جرائم سازمان یافته، افساد فی الارض به مثابه ملاک عمل مجرمانه، شدیدتر به چشم می خورد و لازم است مجازات جرم سازمان یافته در سایه این ملاک تعیین شود.

    کلید واژگان: جرم سازمان یافته, جرم تشکیلاتی, توطئه افک, بغی, محاربه, افساد فی الارض}
    Hamid Soleymani, Abbasali Soltani, Mohammad taqhi Fakhlaee

    Systematic crimes are referred to a collective criminal act in which more than two people are involved and last for a noticeable period of time. Such a crime is committed meaningfully and through conspiracy to make financial interests. Utilizing a descriptive-analytical method, the researchers have studied the concept and elements of systematic crime. Clearly, systemacity of crime in its new sense cannot be explored in jurisprudential references; however, some traces of such a crime is seen in the criminal phenomena in early Islamic era such as Efk Plot, Zerār Mosque Plot and alike. Moreover, some other criminal titles are mentioned in jurisprudence such as rebellion, fighting, and conspiracy. The authors believe that according to jurisprudential views, systemacity and organizational identity of such crimes lead to the intensification of the penalty or the change in the cranial title. Moreover, the authors maintain that among the systematic crimes, corruption on the earth receive more severe penalties, as it is a criterion for designating a criminal act and it is necessary that the penalties for systematic crimes are prescribed based on this criterion.

    Keywords: Systematic crimes, Efk Plot, Zer?r Mosque, rebellion, fighting, corruption on the earth}
  • رضا نصیری لاریمی، محسن عبداللهی
    با وجود ممنوعیت شورشیان از حق دعوت به مداخله در نظام حقوق بین الملل، در برخی از جنگ های داخلی، به ویژه در تحولات و مخاصمات مسلحانه داخلی اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا، شورشیان در نزاع با دولت حاکم، به حق تعیین سرنوشت مردم استناد نموده و از سایر دولت ها تقاضای کمک نظامی نموده اند . این مساله در خصوص مردمی که تحت ظلم و ستم حکومت مستبد و طغیانگر هستند و مسوولیت هایی که دول اسلامی براساس شریعت اسلامی برای کمک به آنها دارند از اهمیت دوچندانی برخوردار است. لذا بررسی قواعد حقوقی، ممنوعیت ها و محدودیت های حاکم بر اینچنین مداخلاتی از منظر نظام فقهی اسلام و حقوق بین الملل معاصر ضروری به نظر می رسد. اگرچه دعوت به مداخله از سوی شورشیان با موانع و محدودیت های مهمی، هم در نظام حقوق بین الملل و هم در نظام فقهی اسلامی، روبرو بوده که مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ به نظر می رسد حقوق بین الملل می تواند در برخی موارد محدود، با مجوز و نظارت شورای امنیت سازمان ملل، حق دعوت به مداخله را برای شورشیان، جهت مقابله با دولت سرکوبگر و دولتی که حقوق اساسی شهروندان خود را به طور سیستماتیک نقض می نماید، بپذیرد. نظام فقهی اسلام با پذیرش و واجب دانستن مداخله به نفع گروه های مستضعف که در حال مبارزه با حکومت های ظالم هستند، با کنارنهادن احتیاط های موجود در حقوق بین الملل موضوعه، تصویر روشن تری از حق دعوت به مداخله این گروه ها ارائه می دهد.
    کلید واژگان: دعوت به مداخله, شورشیان, بغی, مخاصمات مسلحانه داخلی, جهاد}
    Reza Nasiri Larimi, Mohsen Abdollahi
    Despite of the prohibition of the rebels in the right of intervention by invitation in international law, the rebels in some cases of civil wars, particularly the recent developments and civil armed conflicts in Middle East and North Africa asked for military aid from other governments in fighting against the governing state regarding with the right of people to self-determination. This is about people who are under oppressive, tyrannical and turbulent government and the responsibility that the Islamic governments to help them based on sharia have a double importance. So it seems necessary to examine the legal rules, prohibitions and restrictions governing such interventions from the perspective of Islamic jurisprudence and contemporary international law. Although, the intervention by invitation of rebels have been faced With some obstacles and limitations in international law and Islamic law which will be examined, it seems that international law can, in some limited cases with the permission and supervision of the UN Security Council, accept the intervention by invitation of rebels to fight the oppressive government and the governments that systematically violate their citizen's basic rights. The Islamic jurisprudence with the acceptance and the necessity of intervention in favor of oppressed groups who are fighting with the oppressive governments with ignoring of the present precautions in contemporary international law, give a clearer picture of intervention by invitation of these groups.
    Keywords: Intervention by invitation, Rebel, Rebellion, Armed civil wars, Jihad}
  • حسین آقابابایی
    یکی از موضوعاتی که در شریعت اسلامی، بحث های مفصلی را به خود اختصاص داده است، چگونگی حل منازعات در مواردی است که هر دو طرف درگیری، مسلمان هستند. ماهیت و انگیزه درگیری های مسلمانان ممکن است متفاوت و گوناگون باشد. آن چه نگارنده در این مطالعه به آن پرداخته است، مواردی است که گروهی از مسلمانان با حکومت اسلامی یا ساختار سیاسی مستقر اسلامی دچار چالش بوده و ماهیت و انگیزه درگیری ها هم سیاسی است. این درگیری ها با عنوان «بغی» و مقابله با آن، ذیل «جهاد با باغیان» مورد بررسی قرار گرفته است. فرضیه این تحقیق آن است که دکترین مقابله با بغی و راه حل هایی که برای منازعات سیاسی داخلی در اسلام پیش بینی شده است با تکیه بر برادری همه مسلمانان، مبتنی بر صلح، مدارا و موازین انسانی است. این مطالعه ضمن تبیین آموزه های شریعت اسلامی در این زمینه، با بررسی اجمالی تحولات حقوق کیفری ایران، نتیجه گرفته است که سیاست کیفری ایران در این زمینه، به شکل آشکاری با گفتمان شریعت اسلامی متفاوت بوده و در قانون مجازات اسلامی سال 1392 نیز هرچند تغییری در ادبیات قانونگذار مشاهده می گردد، اما در همگامی با سیاست کیفری اسلامی، توفیقی حاصل نشده است.
    کلید واژگان: بغی, حقوق اسلامی, منازعات داخلی, قتال اهل البغی}
    H. Aghababa
    One of the issues that have been discussed in detail in Islamic law, how to resolve disputes in cases where both sides are Muslim. The main argument of this paper is to investigate cases in which a group of Muslims are having challenges with Islamic rule and the nature and motivation is political conflict. These conflicts are examined with the title of 'rebellion' and confronting with it under the "jihad against the rebellions". The hypothesis of this study is that: Doctrine deals with internal political conflicts in the Muslim rebellion and the solution that is predicted based on the brotherhood of all Muslims, peace, tolerance and human rights. The result is that the Iranian penal policy in this field is obviously different from the discourse of Islamic law. Despite the positive changes in the Penal Code of 1392, but no progress has been made in accordance with Islamic criminal policy.
    Keywords: Rebellion, Islamic law, internal conflict, war with rebels}
  • اعظم غیاثی ثانی *
    تجری در اصطلاح اصولیون اظهار جرات عبد است در مقابل مولا و به عبارت دیگر مخالفت عملی است با حکم مولا که بعد معلوم می شود که درواقع عبد مخالفت نکرده است و تکلیف واقعی را انجام داده است. به عنوان مثال شخصی یقین داشته که این مایع شراب است و مخالفت کرده و آن را نوشیده است بعد معلوم شود که شراب نبوده بلکه آب بوده در اینجا شخص متجری محسوب می شود.
    در اصول فقه مباحث زیادی درباره تجری مطرح و محل بحث و اختلاف است. اول اینکه آیا تجری یک مسئله اصولی است یا فقهی و یا کلامی؟ دیگر اینکه آیا تجری عنوانی است به معنای عزم بر گناه و تصمیم بر مخالفت با مولا همراه با عملی که گناه بودن به شمار می رود یا عنوان منطبق بر فعل خارجی است که درنتیجه از افعال جوارحی محسوب می شود؟ به عبارت دیگر قبح تجری فعلی است یا فاعلی؟ دیگر اینکه آیا متجری مستحق عقاب است؟
    نظریات علما در این باب بسیار متفاوت است هرچند در مواردی هم با یکدیگر اتفاق نظر دارند. در پژوهش پیش رو ابتدا به تعریف تجری و پس از آن به اقوال علما مانند صاحب فصول و مرحوم نائینی درباره اصل حکم تجری پرداخته شده و نهایتا نظر صائب حضرت امام خمینی (ره) دراین باره بیان گردیده است.
    کلید واژگان: تجری, انقیاد, قبح فعلی, قبح فاعلی, اطاعت, عصیان}
    Azam Ghiasi Saani*
    Tajarri in term of principleds is the slave daring in front of master. In other words, the practical opposition with the decree of the master, which later turns out that slave, did not disagree and has done the real task.
    In the principle of the jurisprudence, there are many discussions about tajarri and is the place of discussion and disagreement. First, is tajarri a principled issue, whether it is jurisprudential or thelogical? The other is tajarri a title means determination for sin, and a decision to oppose the master with a practice that is guilty or a title consistent with an external act that is the result of physical acts? In other words, is the current gem or the subject? And does he deserve for punishment?
    The opinions of the scholars are very different in this regard, although in some cases they are in agreement. In the present research, firstly, the definition of tajarri, and then the words of the scholars such as the saheb fusul and Naini about the principle of the tajarri decree have been discussed, and finally, the comment of Imam Khomeini (RA) has been expressed in this regard.
    Keywords: tajarri, Subjugation, practical obscenity, subjective obscenity, Obedience, rebellion}
  • اسمعیل رحیمی نژاد، محدثه صفرخانی
    قانونگذار ایران در قانون مجازات اسلامی 1392، قیام مسلحانه علیه حکومت و اساس نظام جمهوری اسلامی ایران را در ردیف جرایم حدی و تحت عنوان «بغی» جرم انگاری نموده و طی مواد 287 و 288 برای آن مجازات اعدام و تحت شرایطی حبس تعزیری پیش بینی کرده است. این اقدام قانونگذار در حدی تلقی کردن این جرم از یک سو و پیش بینی مجازات اعدام برای آن از سویی دیگر، ماهیت و احکام این جرم را با چالش جدی مواجه ساخته است. مقاله حاضر با هدف تبیین ماهیت این جرم از نظر حدی یا تعزیری بودن، عمومی یا سیاسی بودن، مطلق یا مقیدبودن، سازمان یافته بودن یا نبودن و همچنین میزان انطباق یا عدم انطباق احکام آن با معیارها و موازین فقهی به مطالعه تطبیقی آن در فقه امامیه و حقوق ایران پرداخته است.
    کلید واژگان: بغی, محاربه, قیام مسلحانه, نظام جمهوری اسلامی ایران, فقه امامیه, حقوق ایران}
    Email Rahiminejad, Mohaddetheh Safarkhani
    In the Islamic Punishment Code (approved 1392/2013), the Iranian Legislator has considered armed rebellion against government and foundations of the system of Islamic Republic of Iran as being among offences for which the criminal should be religiously punished. The legislator has labelled it ‘baghy’ and for which, he has considered, in the Articles 287 and 288, execution punishment and in some cases imprisonment. Since the legislator has considered it as an offence for which the criminal should be penanced on the one hand and because of considering execution punishment for it on the other, the nature of and rules concerning this offence have faced serious challenges. To explain the nature of this offence and find whether for which a strict penance should be announced or the judge is free to specify minimum or maximum punishment for it, whether it is a public offence or a political one, whether it is absolute or constrained, organized or unorganized, whether its rules correspond to the juridical standards or not, the present writing goes to discuss it comparatively from the viewpoint of Imami jurisprudence and Iranian Law.
    Keywords: rebellion, enmity with God, armed rebellion, the system of Islamic Republic of Iran, Imami jurisprudence, Iranian Law}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال