به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « مدل ربایی » در نشریات گروه « روانشناسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «مدل ربایی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • فریبز گراوند، امید شکری
    با هدف بررسی اثر میانجیگر سبک های مقابله در رابطه بین تنشگرهای تحصیلی و واکنش ها به تنشگرهای تحصیلی، 419 دانشجو (166 پسر و 253 دختر) به پرسشنامه تنیدگی دوران دانشجویی (SLSI؛ گادزلا، 1991؛ نقل از گادزلا و بالوگلو، 2001) و پرسشنامه مقابله با موقعیت های تنیدگی زا (CISS؛ اندلر و پارکر، 1990) پاسخ دادند. به منظور ارزیابی روابط بین متغیرهای مکنون و اندازه گیری شده در الگوی مفهومی، از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که در هر دو الگو، تنشگرهای تحصیلی با واکنش ها به تنشگرها رابطه مثبت و معنی دار؛ با سبک مقابله مساله مدار رابطه منفی و معنی دار و با سبک مقابله هیجان مدار رابطه مثبت و معنی-دار دارد. همچنین، نتایج نشان داد که رابطه بین تنشگرهای تحصیلی و واکنش ها به تنشگرها از طریق سبک های مقابله مساله-مدار و هیجان مدار میانجی گری شد. در هر دو الگو، تمام وزن های رگرسیونی از نظر آماری معنادار بوده و متغیرهای پیش بینی کننده الگو، 0/75 از واریانس واکنش ها به تنشگرهای تحصیلی را تبیین کردند. نتایج پژوهش حاضر، بر ضرورت بازشناسی نقش میانجیگر سبک های مقابله در بررسی رابطه بین تنشگرهای تحصیلی با تنیدگی (مساله مدار و هیجان مدار) و واکنش ها نسبت به تنشگرهای تحصیلی تاکید می کند. تلویحات برای روان شناسان تربیتی بحث می شود.
    کلید واژگان: تنشگرهای تحصیلی, واکنش ها به تنشگرها, سبک های مقابله, میانجی گر, مدل ربایی, معادلات ساختاری}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال