به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « عوامل اداری » در نشریات گروه « علوم تربیتی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «عوامل اداری» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • علیرضا ملک پور*

    هدف اصلی از آموزش و به ویژه آموزش های فنی و حرفه ای این است که دانش و مهارت های عملی مورد نیاز بازار کار را به دانش آموختگان ارایه دهد. آموزش های فنی و حرفه ای سیستم ارتباطی است که در نتیجه با آموزش مهارت ها به دانش آموختگان در انتقال موفقیت آمیز آنان به بازار کار پس از اتمام آموزش خود نقش بسزایی دارد . به علاوه، در دنیای معاصر به واسطهی تسلط تکنیک و علوم وابسته به آن، نقش فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای در فرآیند تحول جوامع بسیار پر رنگ شده است و به همان نسبت حوزه انتظار از نقش عملکردی آنان وسعت یافته است. بنابراین، برنامه ریزی ها و ارایه آموزش های فنی و حرفه ای ناقص که هماهنگی ضعیف در همسویی با خواسته های بازار کار و اولویت های توسعه ملی دارند منجر به شکست و غفلت جدی در مورد بهبود مهارت های افراد می شود. این عدم موفقیت جوانان منعکس کننده فرایند ضعیف نظام برنامه ریزی آموزشی است  هدف پزوهش حاضر ارزیابی چالش های آموزش فنی و حرفه ای در کشور می باشد روش تحقیق پژوهش حاضر کیفی است نتایج پژوهش با نرم افزار ANP نشان داد عوامل چالش های بازار کار با وزن 0.446 در رتبه اول ، عوامل چالش های ضعف در مدیریت منابع انسانی با وزن 0.313 در رتبه دوم، عوامل چالش های اداری ساختاری با وزن 0.241 در رتبه سوم قرار گرفته است.

    کلید واژگان: چالش های فنی و حرفه ای, عوامل بازار کار, عوامل مدیریت منابع انسانی, عوامل اداری, ساختاری}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال