به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « مهارتهای مثبت اندیشی » در نشریات گروه « علوم تربیتی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «مهارتهای مثبت اندیشی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • فاطمه فیروز، سودابه عضدالملکی

    هدف پژوهش حاضر، تعیین تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر تفکر انتقادی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان بود. در پژوهش حاضر بر حسب نوع گردآوری داده ها، از نوع طرحهای نیمه آزمایشی استفاده شد؛ طرح این پژوهش از نوع طرحهای پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه 5 شهرستان تهران تشکیل دادند. برای جامعه آماری این پژوهش، به روش نمونه گیری حدود 30 نفر انتخاب شدند که این 30 نفر به صورت تصادفی، به دو گروه 15 نفره تقسیم شدند. یکی از این گروه ها، به صورت تصادفی، به عنوان گروه آزمایش و گروه دیگر گروه کنترل را تشکیل دادند. بدینترتیب پیشآزمونهای تفکر انتقادی کالیفرنیا و انگیزش پیشرفت هرمنس روی هر دو گروه اجرا شد. سپس به ارائه جلسات مثب تاندیشی برای گروه آزمایش به مدت 9 جلسه 90 دقیقه ای پرداخته شد. اما برای گروه کنترل، هیچگونه مداخله ای صورت نگرفت. بعد از اتمام آموزش برای گروه آزمایش، از هر دو گروه، پس آزمون های پژوهش به عمل آمد. بدینترتیب، داده های لازم برای تحلیل فرضیه های پژوهش جمع آوری و با استفاده از تحلیل کواریانس تحلیل شد. نتایج کواریانس نشان داد که: آموزش مهارت های مثبت اندیشی، بر افزایش تفکر انتقادی و انگیزش پیشرفت دانش آموزان تاثیری معنادار دارد.

    کلید واژگان: مهارتهای مثبت اندیشی, تفکر انتقادی, انگیزش پیشرفت}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال