به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « analytical philosophy of education » در نشریات گروه « علوم تربیتی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «analytical philosophy of education» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سیدنقی موسوی*
    رویکرد تحلیلی در فلسفه تعلیم و تربیت بر ضرورت بازشناسی و تحلیل مفاهیم در عرصه تعلیم و تربیت تاکید می نمایند. تحلیل های برخاسته از مبانی و مبادی فلسفی و کلامیصاحب نظران این رویکرد،در باب تعریف تربیت، تربیت دینی و تلقین و دیگر مفاهیم، منجر به انکار «تربیت دینی» از سوی برخی شده است. یکی از دستاویزها، زشتی مطلق تلقین و تلقین آمیز بودن آموزه های دینی است که فرایند آموزش دین را به «شبه تربیت» و «ضد تربیت»بدل می کند. نوشتار حاضر درصددست تا با گردآوری دیدگاه های مختلف در تعریف تلقین و بررسی آنان، فرصتی برای بازاندیشی و تحلیل مفهوم تلقین فراهم آورد. به همین منظور پنج دیدگاه نقل و بررسی شده و سپس در تلاشی زبان شناسانه، معانی لغوی و اصطلاحی تلقین بررسی شد و به این نتیجه رسید که معنای اصلی تلقین در فضای آموزش و پرورش عبارتست از «آموزش غیراستدلالی»؛ هرچند معیار نتیجه و محصول فرایند یاددهی نیز معنای دوم تلقین است و در ادامه مباحثی معرفت شناختی در باب تلقین مطرح شد.
    کلید واژگان: تلقین, تربیت دینی, عناصر تلقین, فلسفه تحلیلی تعلیم و تربیت, آموزش استدلالی}
    Seyed Naghi Mousavi*
    Analytical approach to the philosophy of education highlights to recognize and analyze concepts in education. The analysis derived from the philosophical and theological about definition of Education, Religious Education, Indoctrination and other concepts Lead to the rejection of «religious education». One reason is absolute ugliness indoctrination and induction Religious teachings that is the process of religious education has become as “similar- education «and «anti-education». This paper wants to collect different opinions about definition of indoctrination and review them. In order to, five opinions criticized And new opinion is proposed.
    Keywords: Indoctrination, Religious Education, Education, analytical philosophy of Education, Discursive Education}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال