به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « xane bazi » در نشریات گروه « علوم تربیتی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «xane bazi» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • سعید خزایی*، امیر مشهدی، احمد فرهادی

    زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی میان جوامع از جمله محرک های اصلی رشد و توسعه فنآوری های ارتباطی در حوزه آموزش و یادگیری محسوب می شود. اما در این بین جایگاه ویژه برخی عوامل فرازبانی نظیر مولفه های اجتماعی و شناختی را نباید نادیده گرفت. این پژوهش با کاربرد بازی مشارکتی ’خانه بازی‘ در پودمان ترکیبی یاددهی و یادگیری واژگان زبان انگلیسی به عنوان زبان رابط بین المللی با هدف بررسی تاثیر چیدمان گروه ها بر بارشناختی و در نتیجه عمل کرد فراگیران ایرانی در یادگیری واژگان انجام شد. در این راستا،150 نفر از دانشجویان مهندسی پسر و دختر از دانشگاه صنعتی اصفهان از طریق آزمون بسندگی برچسب انگلیسی همگون سازی شدند تا محتوای کتاب انگلیسی برای دانشجویان فنی و مهندسی را در 36 جلسه ترکیبی فراگیرند. با ثبت عمل کرد لحظه ای فراگیران در داخل کلاس و در زمین ’خانه بازی‘ مجازی، پیکره ای زبانی شامل واژگانی که فراگیران مورد استفاده قرار داده بودند شکل گرفت. همچنین با ارائه پرسشنامه پیامکی (قبل از اجرای پژوهش) و مصاحبه شفاهی متمرکز (بعد از پایان پژوهش)، ساز و کار لازم برای هدایت پژوهش در چارچوب طرح مثلثی فراهم شد. تجزیه و تحلیل داده ها از تاثیر معنادار چیدمان بر کاهش یا افزایش میزان بارشناختی و در نتیجه توان فراگیران در یادگیری واژگان انگلیسی خبر می داد. به علاوه، بررسی عمل کرد فراگیران، نگرش آن ها به کاربرد بازی و نوع چیدمان و نیز تجزیه و تحلیل پیکره های زبانی حاصل از انجام پژوهش از همگرایی نتایج به دست آمده سخن می گفت. نتایج حاصل از انجام این پژوهش می تواند مقدمه ای برای کاربرد بازی های آموزشی مجازی و پیکره های زبانی در یاددهی و یادگیری مهارت های زبانی به واسطه فنآوری باشد.

    کلید واژگان: آموزش زبان انگلیسی, بار شناختی, بازی آموزشی, پیکره زبانی, فنآوری اطلاعات و ارتباطات}
    Saeed Khazaie*, Amir Mashhadi

    Through implanting non-English mobile game (m-game) of 'Xane Bazi' into the blended module of English vocabulary pedagogy, this study sought to investigate the role of dyads make-up on L2 English learners' vocabulary learning ability. To that end, 150 Iranian male and female students of engineering from Isfahan University of Technology (IUT) were homogenized as upperintermediate to learn the L2 vocabulary items during 36 blended sessions. By formative assessment of learners throughout the course a corpus containing those vocabulary items that learners utilized in their communication was formed. To achieve triangulation research design, a preresearch questionnaire and a focused interview were conducted. The statistical analysis of the participants' performance testified not only to the significance of dyad make-up on the way the vocabulary items were understood and learned, but also the significance of application of non-English m-game of 'Xane Bazi' in the process of L2 vocabulary learning via the blended module of L2 pedagogy. Also, the analyses of learners' answers to the items of the questionnaire and interview showed correspondence between learners' attitude and performance.

    Keywords: Corpus, m-game, English vocabulary learning, dyad make-up, Xane Bazi}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال