به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « مشتریان محصولات ورزشی » در نشریات گروه « تربیت بدنی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «مشتریان محصولات ورزشی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • مهرداد محرم زاده*، محمد سیوان نوری، فرشته کیانی، حانیه حاوندی زاد اقدم

    هدف این پژوهش بررسی تاثیر آوازه برند بر تشویق مشتریان به انتخاب برندهای محصولات ورزشی در شهرستان اردبیل در سال 1398بود. روش تحقیق کاربردی و از نوعی توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری ، تمامی مشتریان محصولات ورزشی در شهرستان اردبیل بود با توجع به حجم نامشخص تعداد، از طریق روش مورگان تعداد 384 نمونه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. ابزارهای اندازه گیری شامل پرسشنامه های آوازه برندو انتخاب برند بود. داده ها از طریق آزمون رگرسیون خطی تحلیل شد. نتایج تحلیل نشان داد بین آوازه برند و تشویق مشتریان به انتخاب برند های محصولات ورزشی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و آوازه برند بر انتخاب برند تاثیر معنی داری داشته است (70/0=B). ابعاد شهرت شرکت و تبلیغات شفاهی با انتخاب برند رابطه مثبت و معنی داری داشته است و با ضریب تاثیر (63/0=B) و (67/0=B) بر انتخاب برند تاثیر مثبت و معنی داری داشته است. بین آوازه برند و تمامی مولفه های انتخاب برند مانند نام برند (51/0=r)، ظاهر برند (64/0=r)، ویژگی های درونی برند (55/0=r)، برجستگی نام برند (64/0=r)، جذابیت برند (49/0=r)، شهرت برند(53/0=r)، حقیقت گویی برند (43/0=r)، تطابق با کارکرد برند (36/0=r)، و دیده شدن برند (37/0=r)  رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. با توجه به تحلیل صورت گرفته می توان نتیجه گرفت اگر برند ها دارای شهرت و آوازه بیشتری در بین مصرف کنندگان باشند، توان فروش یا خرید آن برند به دلیل انتخاب مشتریان، افزایش خواهد یافت.

    کلید واژگان: آوازه برند, تشویق به انتخاب برند, مشتریان محصولات ورزشی}
    Mehrdad Moharramzadeh*, Mohammad Saivan Nouri, Freshte Kiani, Hniyeh Havandi Zad Aghdam

    The purpose of this study was to investigate the effect of brand reputation on encouraging customers to choose brands of sports products in Ardabil in 2020. The research method was applied and of a descriptive-correlation type. The statistical population was all customers of sports products in Ardabil city. Due to the unknown volume of the number, 384 samples were selected through Morgan method by random sampling method. Measurement tools included brand reputation questionnaires and brand selection. Data were analyzed by linear regression test. The results of the analysis showed that there is a positive and significant relationship between brand reputation and encouraging customers to choose brands of sports products and brand reputation has a significant effect on brand selection (B = 0.70). Dimensions of company reputation and word of mouth had a positive and significant relationship with brand selection and had a positive and significant effect on brand selection with impact coefficient (B = 0.63) and (B = 0.67). Between brand reputation and all components of brand selection such as brand name (r = 0.51), brand appearance (r = 0.64), internal brand features (r = 0.55), brand name prominence (= 0.64) r), brand attractiveness (r = 0.49), brand reputation (r = 0.53), brand truthfulness (r = 0.43), compliance with brand function (r = 0.36), and brand visibility (R = 0.37) There is a positive and significant relationship. According to the analysis, it can be concluded that if brands have more reputation among consumers, the ability to sell or buy that brand will increase due to customer choice.

    Keywords: brand reputation, encouragement to choose a brand, customers of sports products}
  • محمدرضا برومند، محمد پورکیانی، علی افروزه*
    هدف

    هدف این پژوهش شناسایی اثر تکنولوژی واقعیت مجازی بر خلق دورحضوری و تجربه غرقه و اثر آنان بر نگرش به برند و قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی بود.

    روش تحقیق

    پژوهش حاضر کاربردی و از نوع پژوهش های نیمه تجربی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری بود. حجم نمونه با نرم افزار جی پاور، 36 نمونه تعیین شد که به صورت در دسترس و تصادفی از دانشجویان دانشگاه تهران که با این برند نورث فیس آشنایی داشتند، انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه شفافیت تصویر کلر و بلاک (1997) تجربه غرقه کیم و کو (2019)، پرسشنامه نگرش به برند هومر (1990) و همچنین پرسشنامه قصد خرید کانگ، لی و نامکونگ (2018) بود. همچنین برای ایجاد تجربه واقعیت مجازی از دستگاه عینک واقعیت مجازی برند کویلو استفاده شد. از طرفی پس از جستجو در فیلم های تبلیغاتی سه بعدی، کلیپ سه بعدی تبلیغ پوشاک کوهنوردی برند ماموت انتخاب شد. روش اجرا بدین صورت بود که نمونه ها پس از مشاهده تبلیغ به صورت واقعیت مجازی، پرسشنامه های مذکور را تکمیل کردند. در نهایت برای تحلیل داده های پژوهش از معادلات ساختاری در نرم افزار پی ال اس 3 استفاده شد.

    یافته ها

    نتایج نشان داد، واقعیت مجازی در صورتی که شفافیت و غنای تصویر مناسب باشد منجر به دورحضوری و خلق تجربه غرقه می شود. تجربه غرقه منجر به تغیرر نگرش و در نهایت بر قصد خرید مشتریان اثر می گذارد.

    بحث و نتیجه گیری

    طور کلی نتایج نشان داد تکنولوژی واقعیت مجازی ابزار مناسبی برای بازاریابان است تا بتوانند تجربه ای غرقه و نزدیک به واقعیت را برای مشتریان ممکن سازند. امروزه تکنولوژی واقعیت مجازی به خانه ها راه پیدا کرده اند، بنابراین فرصت ارزشمندی برای بازاریابان است تا تجربه را از خانه برای مشتریان فراهم کنند. همچنین فروشگاه های ورزشی نیز می توانند با تجهیز فروشگاه به واقعیت مجازی و همچنین اضافه کردن محرک های حسی، غنا و شفافیت محتوای واقعیت مجازی، اثربخشی آن را افزایش دهند.

    کلید واژگان: واقعیت مجازی, تجربه غرقه, دورحضوری, قصد خرید, مشتریان محصولات ورزشی}
    Mohammad Reza Boroumand, Mohammad Pourkiani, Ali Afrouzeh *
    Objective

    The purpose of this study was to investigate the impact of virtual reality (VR) technology on creating telepresence and flow experience and their impact on brand attitude and purchase intention of sports products.

    Methodology

    The present study was quasi-experimental research based on structural equation modeling. The sample size was determined to be 36 using G*Power, which was selected from students of Tehran University who were familiar with this brand. The sampling method was convenience and by accident. Measurement tools included the Keller and Block Vividness Questionnaire (1997), Kim and Ko’s flow experience Questionnaire (2019), the Homer’s Brand Attitude Questionnaire (1990), and the Kang, Lee, and Namkung Purchase Intention Questionnaire (2018). Virtual reality experience was created by the Quilo Virtual Reality Headset. On the other hand, after searching for 3D promotional videos, the 3D promotional video clip of the Mammut mountaineering apparel was selected. The method of implementation was completing the questionnaires by the samples after watching the VR advertisements. Finally, the research data was analyzed by structural equations in PLS 3 software.

    Results

    The results showed that virtual reality leads to telepresence and flow experience if the image Vividness is appropriate and rich. The flow experience leads to a change of attitude that ultimately effects on the purchase intention.

    Conclusion

    Overall, the results show that virtual reality technology is an appropriate tool for marketers to deliver a close flow experience to their customers. Nowadays, virtual reality technology has entered to the homes. So, it would be a valuable opportunity for marketers to provide the flow experience to customers at their homes. In addition, it’s suggested for sport stores to be equipped with VR technology. they can also increase effectiveness of this technology by enhancing sensory stimuli, richness and vividness of virtual reality’s containt.

    Keywords: Virtual Reality, Flow Experience, Telepresence, Purchase Intention, Sports Products Costumers}
  • محمدرضا برومند*، سیدعماد حسینی، علی افروزه

    هدف از این تحقیق بررسی تاثیر ابعاد جو فروشگاهی بر قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی بود. پژوهش حاضر کاربردی و از نظر گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمام مشتریان فروشگاه های ورزشی شهر تهران بودند. حجم نمونه 200 نفر از مشتریان این فروشگاه ها انتخاب شدند و پرسشنامه ها به طور هدفمند در بین مشتریان توزیع شد. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی و پایایی آن تایید شد. به منظور تجزیه وتحلیل آماری از آمار توصیفی و روش مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار ایموس استفاده شد. نتایج نشان داد تمام ابعاد جو فروشگاهی شامل پاکیزگی، موسیقی، رنگ، نور، چیدمان و دما تاثیر معناداری بر قصد خرید مشتریان محصولات ورزشی دارد. ازاین رو به فروشندگان محصولات ورزشی پیشنهاد می شود با توجه به ماهیت محصولات ورزشی جو فروشگاهی یکپارچه ای متناسب با محصول برای تاثیرگذاری بیشتر بر مشتریان ایحاد کنند.

    کلید واژگان: جو فروشگاهی, چیدمان, دما, رنگ, قصد خرید, مشتریان محصولات ورزشی, موسیقی}
    MohammadReza Boroumand *, SeyedEmad Hoseini, Ali Afroozeh

    The aim of this study was to investigate the impact of store atmosphere on Customer's purchase intention of Sport Products. The research method of this study was descriptive correlation and it was applied in terms of the aims. The research population included of all customers of sport products. The Sample size determined 200 customers and research questionnaire was distributed between them purposefully. A researcher-made questionnaire was used which it’s validity and reliability was confirmed. In order to statistical analysis, descriptive statistic and structural equation modeling was used in Amos. The results showed that all aspects of store atmosphere including; cleanliness, music, color, light, layout and temperature had significant effect on Customers purchase intention of Sport Products. It is recommended to Sport Products retailers; store atmosphere integrated with nature of Sport Products to influence the customers and enhance the purchase intention.

    Keywords: Color, Customers of Sport Products, Layout, Music, Purchase Intention, Store Atmosphere, Temperature}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال