به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « game-based learning » در نشریات گروه « حسابداری »

تکرار جستجوی کلیدواژه «game-based learning» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • حدیثه حاجی مرادخانی*، زهرا زارع آهن پنجه
    قوانین مربوط به ثبت های دوطرفه در حسابداری مالی اغلب به صورت مختصر در کلاس ها، تدریس می شوند. همواره تاکید فراوانی بر حفظ کردن و به خاطر سپردن قوانین وجود دارد و تعداد زیادی از دانشجویان، تجربه بسیار کمی به صورت عملی در رابطه با این موارد دارند. این امر، معمولا از نظر دانشجویان خسته کننده، سخت و انتزاعی است. نظرات متفاوتی در رابطه با اینکه آیا چنین مهارت های فنی باید طی برنامه درسی حسابداری، عملا به دانشجویان آموزش داده شود یا نه، وجود دارد. با این وجود مدرسین اصول حسابداری اغلب عنوان می کنند که برای دانشجویان درک اثرات حسابداری دو طرفه بر معاملات دشوار است. در این راستا، در مقاله حاضر سعی شده است که نحوه استفاده از بازی صفحه ای معروف مونوپولی در کلاس درس اصول حسابداری (1) تشریح شود. بنابراین، جهت آشنایی مدرسین حسابداری، معادله حسابداری و قواعد حسابداری دو طرفه با بازی مونوپولی پیوند زده می شود به نحوی که دانشجویان ضمن یادگیری مفاهیم مربوط به ثبت دو طرفه حسابداری، سرگرم نیز شوند. زمانی که دانشجویان در حین بازی مجبور هستند مانده دفاتر خود را تراز نگه دارند، وجه نقد دریافت یا پرداخت کنند و یا حتی به زندان بروند، احساس می کنند آنچه را که آموخته اند، در دنیای واقعی قابل استفاده است.
    کلید واژگان: بازی مونوپولی, حسابداری مقدماتی, یادگیری به وسیله بازی, یادگیری فعال}
    Hadise Hajimoradkhani *, Zahra Zare Ahan Panjeh
    Double entry rules in financial accounting are often taught in an abstract manner in the courses. Emphasis is frequently placed on memorizing the rules and many students have very little practical experience with these cases. Many students believe that memorizing accounting rules without being able to link them to the real world is boring, hard and abstract. There are competing views on whether or not such technical skills should be taught to students within the accounting curricula. Lecturers often believe that understanding the double-entry effects of transactions is difficult for students. Presenting accounting principles to students effectively is an ongoing challenge in accounting education. Therefore, the present paper attempts to explain how to use the famous Monopoly game in the accounting principles course to facilitate the learning of double entry accounting concepts in a fun and entertaining environment. A sense of practical reality is achieved as students continually balance their books during the game, receive or pay out money, and even go to jail.
    Keywords: active learning, Game-based learning, Introductory Accounting, Monopoly Game}
  • شهناز مشایخ *، حدیثه حاجی مرادخانی، روح الله خدابنده لو
    در این مقاله به تشریح اهمیت و مکانیزم عمل استفاده از بازی ها به عنوان ابزاری کمک آموزشی و روش تدریسی فعال و اثربخش پرداخته و مبانی نظری پشتوانه یادگیری به وسیله بازی ارایه شد. همچنین حیطه های مختلف یادگیری (شناختی، عاطفی و روان - حرکتی) و اهمیت بکارگیری طبقه بندی های موجود از اهداف آموزشی با ارایه مثالی از آموزش حسابداری تشریح گردید. سپس پیشینه استفاده از بازی ها و شبیه سازی ها در آموزش حسابداری، با اشاره به تحقیقات خارجی مرور شد. بررسی ها آشکار ساخت که اولین بازی آموزشی راه یافته به محیط دانشگاهی در واقع یک بازی مرتبط با حسابداری بوده است. بعلاوه نتایج، نشان دهنده امکان استفاده از بازی ها و اثربخشی آنها در بهبود یادگیری در هر سه حیطه نام برده و تمام زمینه های حسابداری از جمله حسابداری مقدماتی، میانه، حسابداری صنعتی و مدیریت، حسابداری دولتی، سیستم های اطلاعاتی حسابداری، حسابرسی و اخلاق در حسابداری است. همچنین یافته ها حکایت از خلاء استفاده از بازی های شبیه سازی در آموزش حسابداری کشور دارد.
    کلید واژگان: آموزش حسابداری, بازی, یادگیری فعال, یادگیری به وسیله بازی}
    Shahnaz Mashayekh *, Hadise Haji Moradkhani, Rouhollah Khodabandelou
    This article highlights the significance and implementation mechanism of instructional games as one of the educational tools and an active and effective teaching method. It also investigates theoretical framework of instructional games in order to use in educational settings. Moreover, this study reviews different domains of learning (cognitive, affective and psychomotor) and highlights the importance of using theses aspects by giving examples in Accounting Education. This study reviewed the background of using game as a simulation in accounting education. The results of the study showed that the first instructional game used in the academic setting was an accounting game. In addition, the findings showed that instructional games and simulations, affect on the students learning and performance in the all accounting education disciplines including Introductory Accounting, Industrial & Managerial Accounting, Governmental Accounting, Accounting Information Systems, Auditing and Ethics in Accounting. The findings also showed the Gap of using instructional games and simulations in teaching accounting in Iran.
    Keywords: Accounting Education, Game, Active Learning, Game-Based Learning}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال