به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « social science paradigm » در نشریات گروه « حسابداری »

تکرار جستجوی کلیدواژه «social science paradigm» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • بهاره بنی طالبی دهکردی*
    موفقیت در شکل دهی تغییر و تحولات آتی مستلزم درک علل تغییر و تحول در گذشته و شناخت ساختارها و روابط ایجادکننده تحولات آینده است تا با استفاده از آن بتوان ساختارها و روابط نظام مندی که تغییر و تحولات را در نظامهای اقتصادی و اجتماعی به وجود می آورند شناسایی کند . علم پویایی شناسی سیستمها ، که از آن برای شناخت، درک و تجزیه و تحلیل رفتار و حرکات اجزای سیستم استفاده می شود می تواند مسایل مختلف ساده و پیچیده را مدلسازی نموده و تغییر ناشی از تعامل متغیرها و شناسایی رفتارهای آتی آنها را در دوره های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهد. سیستم اطلاعات حسابداری نیز که از مهمترین تعیین کننده های مدیریت و عملکرد سیستم های اطلاعاتی در موسسات است به نوعی فرایند تصمیم گیری محسوب  می شود و تابعی از زمینه،مسئله موجود و فرد است و متغیرهای زمینه ،تفاوت در محیط تصمیم گیری را نشان می دهند که بر چگونگی تفسیر تصمیم گیرنده از محیط پیرامون تاثیر می گذارند و برای کاهش آثار منفی و نگران کننده ناشی از عواقب نامطلوب آن را در هر سازمان می باشد ، نیازمند شناخت ، درک و تجزیه و تحلیل رفتار و حرکات اجزای سیستم به کمک ساختار پویایی شناسی سیستمها می باشد تا با بهره گیری از آن مسایل مختلف ساده و پیچیده را مورد بررسی و حل قرار داد . بر این اساس برای اولین بار در ایران،در مقاله حاضر، به معرفی و تبیین پویایی شناسی سیستمها ،اجزای تشکیل دهنده هر سیستم پویا و نحوه تعامل و ارتباط پویایی شناسی سیستم و اجزای آن در سیستم حسابداری از منظر دانش پرداخته می شود.
    کلید واژگان: مطالعات پویایی شناسی سیستم, مبانی فلسفی, پاردایم های علوم اجتماعی, سیستم اطلاعات حسابداری}
    Bahareh Bani Talebi *
    Success in shaping the future requires an understanding of the causes of changes in the structures and relationships that cause changes in the past and future developments to use it to build structures and relationships that systematic changes in economic and social systems created by the identification. Knowledge of system dynamics, from which to identify, understand and analyze the behavior and movements of the system components can be simple and complex modeling issues and changes resulting from the interaction of variables and identify their future behavior in different time periods under review. Accounting information system of the most important determinants of performance management and information systems in institutions in a decision-making process is And a function of context, it is available and individual variables, the difference in the decision-making suggests that the environment can influence the decision-makers on how to interpret And to reduce the negative effects and worrisome due to its adverse consequences in any organization, needs Identify, understand and analyze the behavior and movements of the system components of system dynamics is to help structure To take advantage of simple and complex issues were discussed and resolved. Accordingly, for the first time, in this paper, to introduce and explain the system dynamics, dynamic system components and how to interact and communicate dynamics of the system and its components in the accounting system from the perspective of knowledge.
    Keywords: philosophical, social science paradigm, Accounting Information System}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال