به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « عدالت و برابری شغلی » در نشریات گروه « مدیریت »

تکرار جستجوی کلیدواژه «عدالت و برابری شغلی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • آزاده سمائی نوروزی *

    منابع انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل می دهند. از دغدغه های مهم بنگاه های اقتصادی موفق جهان، گردآوری سرمایه انسانی فرهیخته و خردورزی است که قادر به ایجاد تحول در سازمانی که به آن متعلق هستند باشند. کیفیت و توانمندی نیروی انسانی، مهمترین عامل بقاء و حیات سازمان است. توانمندسازی کارکنان، محوری ترین تلاش مدیران در نوآفرینی، تمرکز زدایی و حذف دیوان سالاری در سازمان ها می باشد. توانمندد کردن افراد موجب می شود تا مدیران و سازمان سریع تر و بدون اتلاف منابع به اهداف خود نایل شوند. توانمندسازی موجب می شود که کارکنان، سازمان و شغل را از آن خود بدانند و از کار کردن در آن به خود ببالند. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی بوده و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه زنان شاغل در سازمان تامین اجتماعی شهر همدان که در سال 1401 در این سازمان اشتغال داشته اند. تعیین حجم نمونه مطابق با جدول گرجسی - مورگان برای جامعه با تعداد 102 نفر نمونه به تعداد 86 نفر انتخاب شدند؛ که محقق با بیش برآورد 90 تعداد پرسشنامه توزیع نمودند که تعداد 86 پرسشنامه با پاسخ های صحیح بازگشت داده شد. داده های این مقاله، به روش کتابخانه ای(با استفاده از ابزار فیش برداری) و نیز روش میدانی (با استفاده از ابزارهای پرسشنامه)،جمع آوری شده است، ابزار گردآوری اطلاعات در این مقاله، پرسشنامه محقق ساخته بود، پرسشنامه مذکور شامل دو بخش سوالات عمومی و اختصاصی که بر اساس مقیاس 5 درجه ای لیکرت (کاملا موافقم با نمره 5 و کاملا مخالفم با نمره 1) تنظیم شده بود. که روایی آن با استفاده از اعتبار صوری از طریق تعدادی از مدیران و کارشناس سازمان تامین اجتماعی تایید شد و برای تعیین پایایی در یک مطالعه مقدماتی 20 پرسشنامه در بین جامعه آماری توزیع گردید و مقدار آن 0.815 به دست آمد، پس از حصول اطمینان از پایایی و روایی، به توزیع در بین نمونه مورد مطالعه اقدام گردید. و ضریب آلفای کرونباخ برای آن که نشان از پایایی مطلوب برای جمع آوری اطلاعات تحقیق است، تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS21 انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد، انتظار و انگیزش توانمندسازی، عدالت و برابری شغلی، دانش و مهارت تخصصی و توانمندسازی سازمانی بر توانمندسازی زنان تاثیر گذار است.

    کلید واژگان: توانمندسازی, سازمان تامین اجتماعی, زنان, عدالت و برابری شغلی, توانمندسازی سازمانی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال