به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « نظام دینی » در نشریات گروه « مدیریت »

تکرار جستجوی کلیدواژه «نظام دینی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • محمدصادق تقی زاده الطربی، آسیه کنج خانی

    بسم الله الرحمن الرحیمقرب الهی غایت تعالی انسان در نظام دینی• محمدصادق تقی زاده طبری • آسیه گنج خانی چکیدهغایت استکمال انسان در منظومه معارف دینی در قرب الهی معنی می شود . هر چه ما را برای درک فقر ذاتی خویش به خداوند و سلب استقلال از خویش و رفع حجاب بین خویشتن با خداوند مدد رساند، راهی است برای دریافت شهودی قرب و اتصال به خداوند. پس حرکت انسان به سوی الله، یعنی حرکت از پندار استقلال برای خویش به سوی اعتقاد به عدم استقلال خویشتن و نفی انانیت و باور حاکمیت و مالکیت مطلق خداوند. سیر به سوی قرب الهی، یک سیر باطنی است که از اعماق روح و دل انسان آغاز میشود و مستقیما با مادیات ارتباط ندارد.بنابراین در عالم هستی، هیچ سلطهای قویتر، اصیلتر و نافذتر از قدرت و قهاریت خدای متعال نیست . او سلطه تکوینی بر ماورای خودش داردو هیچ موجودی نیست که تحت تسلط و قدرت الهی نباشد. در مقاله حاضربا روشی توصیفی تحلیلی قرب الهی به عنوان نقطه ثقل غایت تعالی انسان در نظام دینی ، با لحاظ تاثیر ایمان در طهارت انسانی بررسی می شود.واژگان کلیدی: قرب الهی ، غایت تعالی ، انسان ، فقر وجودی ، نظام دینی

    کلید واژگان: قرب الهی, غایت تعالی, انسان, فقر وجودی, نظام دینی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال