جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « cultural power » در نشریات گروه « میان رشته ای »
تکرار جستجوی کلیدواژه «cultural power» در نشریات گروه «علوم انسانی»-
امام خمینی سرشتی سراسر سیاسی برای اسلام ناب محمدی و نه اسلام آمریکایی قایل است و معتقد است که مسلمانان باید سنگرهای کلیدی جهان را فتح کنند. این فتح با تشکیل تمدن نوین اسلامی میسر است(اهمیت). از آنجا که قدرت نقشی کلیدی در تاسیس و حفاظت از تمدن دارد، مسئله مقاله، بررسی نقش قدرت در تاسیس تمدن نوین اسلامی در منظومه فکری امام خمینی است(مسیله). از منظر امام خمینی، تمدن فقط دارای ابعاد مادی و سخت نیست، بلکه بر اساس دستگاه هستی شناسانه و انسانشناسانه ایشان، تمدن علاوه بر بعد مادی، دارای لایههای باورها، گرایشها و رفتارها و ساختارها میباشد. این سه لایه کاملا درهم تنیده هستند و ساختارها را پدید میآورند(چارچوب نظری). قدرت فرهنگی ناظر به لایه باروها و گرایشها، قدرت سیاسی و اقتصادی ناظر به لایه باورها و رفتارهاست. قدرت فرهنگی از سایر ارکان تمدن مهمتر است و به عنوان زیربنای سایر ارکان میباشد و با تقویت قدرت فرهنگی، قدرت اقتصادی و سیاسی، افزایش مییابد و با تضعیف فرهنگ و قدرت فرهنگی، سایر ارکان تضعیف میشوند. در عین حال، اگر قدرت اقتصادی یا قدرت سیاسی هم تضعیف شوند، تشکیل تمدن با چالش مواجه میشود(یافتهها). از منظر امام خمینی، آبشخور فرهنگ، اسلام است و اسلام، نه یکی از عناصر تمدن، که خود تمدنساز میباشد. مقاله حاضر با استفاده از روش تحلیلی اکتشافی و بهرهگیری از روش دلالت مطابقی و التزامی که از دانش منطق و اصول فقه اخذ شده، این رویکرد را در اندیشه سیاسی امام خمینی بررسی نموده است(روش).کلید واژگان: تمدن نوین اسلامی, امام خمینی, قدرت اقتصادی, قدرت فرهنگی, قدرت سیاسی}Imam Khomeini believes in a purely political nature for pure Muhammadan Islam, not American Islam, and believes that Muslims must conquer the key strongholds of the world. This conquest is possible with the formation of a new Islamic civilization (importance). Since power plays a key role in the establishment and protection of civilization, the issue of the article is to examine the role of power in the establishment of a new Islamic civilization in Imam Khomeini's system of thought (issue). From Imam Khomeini's point of view, civilization has not only material and difficult dimensions, but according to his ontological and anthropological system, civilization, in addition to the material dimension, has layers of beliefs, tendencies, behaviors and structures. These three layers are completely intertwined and interconnected to form structures that fit together (theoretical framework). In Imam Khomeini's thought, civilization has eight types and has four layers. Cultural power refers to the layer of fortifications and tendencies, political and economic power refers to the layer of beliefs and behaviors. Cultural power is more important than other pillars of civilization and is the foundation of other pillars, and with the strengthening of cultural power, economic and political power increases, and with the weakening of culture and cultural power, other pillars are weakened. At the same time, if economic power or political power is weakened, the formation of civilization will be challenged (findings). From Imam Khomeini's point of view, the source of culture is Islam, and Islam is not one of the elements of civilization, but the civilization itself. The present article examines this approach in Imam Khomeini's political thought using the analytical-exploratory method and using the method of corresponding and obligatory signification obtained from the knowledge of logic and principles of jurisprudence (method).Keywords: Modern Islamic Civilization, Imam Khomeini, economic power, Cultural Power, Political Power}
نکته
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.