به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ضرایت لامه » در نشریات گروه « زمین شناسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «ضرایت لامه» در نشریات گروه «علوم پایه»
  • سحر شریفی*، سیدعلی جوزی، سحر رضایان

    با توجه به اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل در بهبود بهره وری سازمان می باشد که با بهبود روابط بین مدیر و کارکنان و همچنین نوآوری و خلاقیت می تواند زمینه ساز ارتقای بهره وری گردد لذا هدف از این پژوهش، ضرورت ارزیابی وضعیت سلامت روان: نگاهی روان شناختی بر بهره وری منابع انسانی می باشد.
    جهت سنجش متغیرهای تحقیق، پرسشنامه استاندارد شده SCL-90-R با 90 سوال تدوین گردید. در این تحقیق، جامعه آماری کارکنان ستادی شرکت نفت فلات قاره ایران است که 100 نفر از کارکنان به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و از آنها به طور انفرادی آزمون گرفته شد و علایم اختلالات نه گانه روانی تعیین گردید.

    یافته ها

    نتایج پژوهش نشان داد، 1/20 % افراد دست کم از علایم یک اختلال روانی رنج می برند که بیشترین میزان مربوط به تصورات پارانوییدی و وسواس به ترتیب با 39 % و 5/24 % فراوانی و کمترین میزان مربوط  به ترس مرضی و روان پریشی  با فراوانی به ترتیب  8 % و 13% بود.

    نتایج:

    مطالعه حاضر شیوع قابل توجهی از علایم اختلالات روانی را نشان می دهد که جهت ارتقای بهره وری در سازمان توسط مدیران باید مدنظر قرار گیرد، مداخله از طریق مشاوره و روان درمانی یکی از استراتژی هایی است که میتواند جهت کاهش فراوانی و شدت این علایم استفاده گردد. همچنین اجرای الزامات استاندارد ایزو 9001 می تواند در صورت اجرای صحیح به بهره وری سازمان و بهبود روند کارها اثرگذار باشد.

    کلید واژگان: ضرایب کشسان, ضرایت لامه, نمودار صوتی دوقطبی برشی, سنگ شناختی, تشخیص سیال}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال