به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « نسبت تحرک پذیری » در نشریات گروه « زمین شناسی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «نسبت تحرک پذیری» در نشریات گروه «علوم پایه»
  • عبدالوحید حکمت زاده*، محمود همتی، ولی احمد سجادیان

    روش های ازدیاد برداشت پس از مراحل "تخلیه با انرژی طبیعی" با هدف افزایش تولید انجام می شود. سیلابزنی آب یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش ها بوده و کاربرد وسیعی در دنیا دارد و این روش به دلیل بروز پدیده "انگشتی شدن"و میان شکنی سریع ناشی از تحرک بیشتر آب نسبت به نفت, سبب تولید آب اضافی گردیده که هزینه زیادی در پی داشته و طول عمر اقتصادی چاه را کاهش می دهد. سیلابزنی پلیمر با افزایش گرانروی آب و کاهش نسبت تحرک, موجب افزایش بازده جارویی مخزن و در نهایت افزایش بازیافت نفت می شود.در این پروژه, مطالعه شبیه سازی سیلابزنی پلیمر, در یکی از مخازن نفتی جنوب ایران انجام شده و خواص و غلظت بهینه این پلیمر در آزمایشگاه به دست آمده است. همچنین برای بهبود کاربری پلیمر, از ذرات "نانو رس" استفاده شده است. پس از شبیه سازی, نتایج حاصل از سه سناریوی تولید با "انرژی طبیعی" و "سیلابزنی آب" و "سیلابزنی پلیمر" مقایسه شده و در نهایت, سناریوی تولید با "سیابزنی پلیمر", با بیشترین بازیافت نفت, کمترین تولید آب اضافی و نیز کمترین افت فشار, برای از دیاد برداشت پیشنهاد شده است.

    کلید واژگان: سیلابزنی پلیمر, نسبت تحرک پذیری, زمان میان گذر, غلظت بهینه پلیمر}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال