به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تعلیق » در نشریات گروه « شیمی »

تکرار جستجوی کلیدواژه « تعلیق » در نشریات گروه « علوم پایه »
  • مرتضی حسینی
    این مطالعه آزمایشگاهی در زمینه تاثیر اندازه قطره ها در رفتار انعقاد قطره های آب در روغن آفتابگردان تحت میدان الکتریکی غیر یکنواخت DEP (دی-الکتروفرز) با دو جریان اره ای (Ramp) و مربعی (square) در دو سامانه انعقاد قطره قطره و انعقاد قطره سطح می باشد. در این آزمایش از یک استوانه از جنس پلکسی (Perspex) با یک ژاکت مسی تشکیل شده بود استفاده شده است. به الکترود درون استوانه که از جنس قلع بوده است یک ولتاژ بالا اعمال می شد و الکترود دوم که ژاکت مسی بوده است به زمین وصل شده بود با پرتاب قطره های آب، قطره ها درهنگام عبور از فاز روغن و برقراری جریان الکتریکی چگونگی انعقاد و رفتار قطره های به وجود آمده توسط دوربین پرسرعت عکس و فیلم گرفته می شد دیده شد که به طور کلی برای هردو سامانه دو نوع انعقاد رخ می دهد: الف)- انعقاد کامل ب)- انعقاد ناقص. همه آزمایش ها در بسامد 60 هرتز و ولتاژ 2000 ولت صورت گرف. قطر قطره ها هم بین 200 و 650 میکرومتر با استفاده از تصویرهای به دست آمده از PhotronFastcam Viewer) PFV) و به وسیله نرم افزار image-pro اندازه گیری شدند.

    کلید واژگان: میدان الکتریکی, تعلیق, انعقاد قطره قطره, انعقاد قطره سطح, اندازه قطره}
    morteza hosseini
    In this research work the effect of droplets size on drop-drop and drop-interface coalescence of sunflower oil in water emulsion in a non-uniform electric field has been in two systems “drop-drop and drop-interface coalescence” under ramp-ac and square-ac waveform types investigated. In this work, the process was operated with the utilization of a batch cylindrical separator under high voltage condition. In this experimental work were of a constant frequency
    (60 Hz) and constant amplitude magnitudes 200 V/mm studied. Using a speed camera two patterns of coalescence for both drops-drops and drops-interface was observed:  complete coalescence, incomplete coalescence. The middle size of droplets was observed between 200 and 650 micrometers using “Photron Fastcam viewer and image-pro software”.

    Keywords: Drop-drop coalescence, Electro coalescence, Emulsion, Demulsification}
  • اثر نانو ذرات بر قالب ریزی ژل سرامیک های مهندسی
    فرزانه عربپور
    قالب ریزی ژل از روش های جدید شکل دهی سرامیک هاست که در آن، در ابتدا تعلیق پایداری از پودر سرامیکی و مونومر تهیه می شود، سپس با تنظیم و کنترل شرایط پلیمره شدن در جای مونومر در حین شکل گیری قطعه، ژل پلیمری تشکیل شده، پودر به شکل قالب موردنظر در می آید و در نهایت...
    کلید واژگان: قالب ریزی ژل, تف جوشی, رئولوژی, پراکنده ساز, تعلیق, سرامیک, پلیمر}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال