به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « حمله ی کشف کلید » در نشریات گروه « فنی و مهندسی »

  • امیر الله دادی غیاث آبادی*، جواد علیزاده

    با توسعه ی فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی جدید مانند تحولات مربوط به کاربردهای اینترنت اشیا، اهمیت اطلاعات و حفظ امنیت آن بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد. پروتکل های توافق کلید و احراز اصالت نقش مهمی در تامین امنیت اطلاعات دارند. یکی از مولفه های مهم که در بسیاری از کاربردهای اینترنت اشیا استفاده می شود، شبکه های حسگر بی سیم است که امنیت آن ها با استفاده از پروتکل های مناسب این شبکه ها تامین می شود. در سال 2020 سیکاروار و داس یک پروتکل توافق کلید همراه با احراز اصالت برای شبکه های حسگر بی سیم ارایه و ادعا کردند این پروتکل در برابر حملات شناخته شده مانند حملات بازخوردی، کشف کلمه عبور و مردی در میانه امن است و با استفاده از آن می توان یک کلید را به صورت امن میان اعضای پروتکل به اشتراک گذاشت. در این مقاله نشان داده می شود کلید توافق شده با استفاده از پروتکل سیکاروار و داس، امن نیست و یک مهاجم می تواند به راحتی این کلید را به دست آورد. علاوه بر این نشان داده می شود پروتکل نمی تواند در برابر حملاتی مانند حمله ی کشف کلمه عبور و حمله ی جعل امن باشد.

    کلید واژگان: شبکه ی حسگر بی سیم, پروتکل توافق کلید همراه با احراز اصالت, حمله ی کشف کلید, حمله ی جعل}
    Amir Allahdadi Ghiyasabadi*, Javad Alizadeh

    With the development of new information and communication technologies such as developments related to Internet of Things applications, the importance of information and maintaining its security is more and more considered. Key agreement and authentication protocols play an important role in ensuring information security. One of the important components used in many applications of the Internet of Things is wireless sensor networks, whose security is ensured by using appropriate protocols of these networks. In 2020, Sikarwar and Das presented a key agreement protocol with authentication for wireless sensor networks and claimed that this protocol is secure against well-known attacks such as feedback attacks, password discovery, and man-in-the-middle attacks. In this paper, it is shown that the Sikarvar and DOS protocol is not secure and an attacker can easily obtain this key. In addition, it is shown that the protocol cannot be secure against password discovery and spoofing attacks.

    Keywords: wireless sensor network, key agreement protocol with authentication, key discovery attack, forgery attack}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال