به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « electromagnetic parameters » در نشریات گروه « برق »

تکرار جستجوی کلیدواژه «electromagnetic parameters» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • مصطفی ملکی، سید حسین محسنی ارمکی*، عماد حمیدی
    اولین قدم در طراحی و ساخت ادوات مختلف در سیستم های مخابراتی در اختیارداشتن اطلاعات مربوط به پارامترهای الکترومغناطیسی مواد مورد استفاده می باشد. در بین مواد مختلف فریت ها دارای جایگاه خاصی می باشند. در نتیجه شناسایی ماده فریتی دارای اهمیت بسزایی می باشد. در این مقاله یک روش کاربردی ساده برای شناسایی مواد فریتی ارائه شده است. این روش بر اساس کمینه کردن خطای یک تابع هدف می باشد. پارامترهای این تابع ضرایب عبور و ضرایب انعکاسماده فریتی در یک موج بر مستطیلی هستند که شامل اطلاعات اندازه گیری شده از نمونه و نیز اطلاعات تحلیل نظری نمونه به روش تطبیق مود هستند. از آن جایی که روش پیاده سازی شده تنها به دامنه ضرایب عبور و انعکاس نمونه نیاز دارد، در مقایسه با سایر روش های موجود مشکلات کالیبراسیون فاز و حساسیت شدید به آن را ندارد و می تواند روشی کارامد برای شناسایی مواد فریت با امکانات داخل کشور باشد و نیاز به تجهیزات گران قیمت و یا ارسال نمونه به خارج از کشور را برطرف نماید. روش پیشنهادی برای یک فریت نیکلی شبیه سازی شده و به صورت تجربی روی نمونه فریت SL-470 آزمایش شده است و نتایج با اطلاعات ارائه شده درکاتالوگ سازنده مقایسه شده است.
    کلید واژگان: فریت, پارامترهای الکترومغناطیسی, ضرایب انعکاس و عبور, آنالیز تطبیق مود}
    M. Maleki, S. H. Mohseni Armaki *, E. Hamidi
    Since validation of the electromagnetic parameters of manufactured or purchesed ferrite materials is the first step in designing and implementation of the diffrent ferrite-based devices in communication systems, ferrite characterization is verry important. in this paper an algorithm is simulated and implemented which is based on the minimization of an objective function. the objective function's parameters are the reflection and transmission coefficients of the ferrite in a rectangular wave guide.in compairsion with other works proposed method only needs to the amplitude of the reflection and transmission coefficients to estimate the parameters of ferrite materials. This makes the implementation easy and eliminates the problems associated with phase calibration and sensitivity. The proposed method is simulated for a nickel ferrite and experimentally tested on SL-470 ferrite sample and the results have been compared with the manufacturer's catalog.
    Keywords: ferrite, electromagnetic parameters, the reflection, transmission coefficients, mode matching analysis}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال