به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تعادل نش » در نشریات گروه « صنایع »

تکرار جستجوی کلیدواژه «تعادل نش» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • حسین صدر*، پیمان بیات، مژده نظری سلیمان دارابی

    اخیرا شاهد رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه های کاربردی نظریه بازی ها در شبکه ها و بخصوص مدلسازی رفتار کاربران در سیستم های توزیع شده و نامتمرکز هستیم. کاهش زمان اجرای عملیات در این نوع سیستم ها منجر به بالا رفتن کارایی آن می شود. برای حصول این هدف، می توان آن را به صورت شی گرا پیاده سازی کرد که ماشین مشتری با ماشین خدمتگزار به عنوان یک شی برخورد کرده و ارتباط بین آن ها تنها از طریق پراکسی صورت می گیرد. کاربران در این نوع سیستم ها مجموعه ای از انتخاب های ممکن را پیش روی خود دارند و ممکن است در تصمیم گیری های خود سود شخصی را به منافع کلی سیستم و سایر کاربران ترجیح دهند. از آنجا که در یک سیستم توزیع شده تمامی کاربران می خواهند منابع مورد نظر خود را در اختیار گیرند، استفاده از نظریه بازی ها می تواند ابزار مناسبی برای بررسی رفتار گره های خودخواه باشد. در این مقاله با استفاده از تیوری بازی ها رفتار، گره ها در یک سیستم  توزیع شده شی گرا ارزیابی شده است که در آن ارتباط بین ماشین مشتری و خدمتگزار به وسیله پراکسی صورت می گیرد. برای درک رفتار گره ها در سیستم توزیع شده، بازی های تک مرحله ای و بازی هایی که بی نهایت بار تکرار می شوند، بررسی شده و در انتها نیز رفتار یک گره در مقابل یک سیستم توزیع شی گرا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. از نتایج نهایی این ارزیابی می توان گفت در بازی های تک مرحله ای گره ها غیرتعاونی بوده و با هم همکاری نمی کنند، اما زمانی که استراتژی بازی بی نهایت بار تکرار شود، همکاری بین گره ها به عامل تخفیف یا همان احتمال مرحله بعد بستگی خواهد داشت.

    کلید واژگان: محاسبات توزیع شده, سیستم توزیع شده شی گرا, پراکسی, نظریه بازی ها, تعادل نش}
    Hossein Sadr *, Pyman Bayat, Mozhdeh Nazari Solimandarabi

    Recently, there has been a remarkable growth of research on the practical applications of game theory in networks, and in particular, the modeling of users’ behavior in distributed and decentralized systems. Reducing the runtime of operations in these types of systems will increase their performance. In order to achieve this goal, the system can be implemented using an object-oriented approach, through which the client machine treats the srver machine as an object, and the communication between them is done only through a proxy. In these types of systems, users have a set of possible choices, and may choose personal benefits over the interest of the whole system and other users. Since in a distributed system, all users want to control their resource of choice, the use of game theory can be a good tool to evaluate the behavior of selfish nodes. In this paper, game theory is used to investigate the behavior of nodes in an object-oriented distributed system, in which the communication between the client machine and the server machine is established through a proxy. To understand the behavior of nodes in a distributed system,one-time games and infinitely-repeated games are studied, and finally, the behavior of one node against an object-oriented distribution system is analyzed. According to the results of this study, nodes defect and will be uncooperative in one-time games. But when there is a strategy of an infinitely-repeated game, the cooperation between nodes will depend on the discount factor, or the probability of the next stage.

    Keywords: Distributed computing, Game theory, Nash equilibrium, Object-oriented distributed system, Proxy}
  • حسین صدر*، پیمان بیات، مژده نظری سلیمان دارابی
    اخیرا شاهد رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه های کاربردی نظریه بازی ها در شبکه ها و بخصوص مدلسازی رفتار کاربران در سیستم های توزیع شده و نامتمرکز هستیم. کاهش زمان اجرای عملیات در این نوع سیستم ها منجر به بالا رفتن کارایی آن می شود. برای حصول این هدف، می توان آن را به صورت شی گرا پیاده سازی کرد که ماشین مشتری با ماشین خدمتگزار به عنوان یک شی برخورد کرده و ارتباط بین آن ها تنها از طریق پراکسی صورت می گیرد. کاربران در این نوع سیستم ها مجموعه ای از انتخاب های ممکن را پیش روی خود دارند و ممکن است در تصمیم گیری های خود سود شخصی را به منافع کلی سیستم و سایر کاربران ترجیح دهند. از آنجا که در یک سیستم توزیع شده تمامی کاربران می خواهند منابع مورد نظر خود را در اختیار گیرند، استفاده از نظریه بازی ها می تواند ابزار مناسبی برای بررسی رفتار گره های خودخواه باشد. در این مقاله با استفاده از تیوری بازی ها رفتار، گره ها در یک سیستم  توزیع شده شی گرا ارزیابی شده است که در آن ارتباط بین ماشین مشتری و خدمتگزار به وسیله پراکسی صورت می گیرد. برای درک رفتار گره ها در سیستم توزیع شده، بازی های تک مرحله ای و بازی هایی که بی نهایت بار تکرار می شوند، بررسی شده و در انتها نیز رفتار یک گره در مقابل یک سیستم توزیع شی گرا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. از نتایج نهایی این ارزیابی می توان گفت در بازی های تک مرحله ای گره ها غیرتعاونی بوده و با هم همکاری نمی کنند، اما زمانی که استراتژی بازی بی نهایت بار تکرار شود، همکاری بین گره ها به عامل تخفیف یا همان احتمال مرحله بعد بستگی خواهد داشت.
    کلید واژگان: محاسبات توزیع شده, سیستم توزیع شده شی گرا, پراکسی, نظریه بازی ها, تعادل نش}
    Hossein Sadr *, Pyman Bayat, Mozhdeh Nazari Solimandarabi
    Recently, there has been a remarkable growth of research on the practical applications of game theory in networks, and in particular, the modeling of users’ behavior in distributed and decentralized systems. Reducing the runtime of operations in these types of systems will increase their performance. In order to achieve this goal, the system can be implemented using an object-oriented approach, through which the client machine treats the srver machine as an object, and the communication between them is done only through a proxy. In these types of systems, users have a set of possible choices, and may choose personal benefits over the interest of the whole system and other users. Since in a distributed system, all users want to control their resource of choice, the use of game theory can be a good tool to evaluate the behavior of selfish nodes. In this paper, game theory is used to investigate the behavior of nodes in an object-oriented distributed system, in which the communication between the client machine and the server machine is established through a proxy. To understand the behavior of nodes in a distributed system,one-time games and infinitely-repeated games are studied, and finally, the behavior of one node against an object-oriented distribution system is analyzed. According to the results of this study, nodes defect and will be uncooperative in one-time games. But when there is a strategy of an infinitely-repeated game, the cooperation between nodes will depend on the discount factor, or the probability of the next stage.
    Keywords: Distributed computing, Game theory, Nash equilibrium, Object-oriented distributed system, Proxy}
  • علیرضا سپاهی چاوشلو، علیرضا ارشدی خمسه*، بهمن نادری

    در این مطالعه، یک مدل جدید بازی پویا در زمینه ی راهبردهای 3 بازیکن اصلی(دولت، تولیدکننده و مشتری) با هدف حرکت در مسیر زنجیره ی تامین سبز با استفاده از نظریه ی بازی ها ارائه شده است. برای کاراتر کردن مدل، متغیرهای تصمیم گیری و تابع پیامد بازیکنان به شکل کاربردی تری فرمول بندی شده اند و نتایج متفاوت تابع پیامد بازیکنان و تاثیر آن بر انتخاب راهبردهای آنان تحلیل شده است. برای تعیین بهینه ترین ترکیب راهبرد با هدف بیشینه کردن تابع پیامد بازیکنان، روش حل مسئله با استفاده از روش تعادل نش ارائه شده است. در ادامه و به منظورآزمایش مدل، یک تحلیل عددی ارائه شده است که نتایج آن نشان می دهد در این مدل جدید، با توجه به ترکیب متفاوت راهبردها و پارامترها تابع پیامد بازیکنان نسبت به مدل های قبلی اقتصادی تر می شود.

    کلید واژگان: نظریه ی بازی ها, تعادل نش, زنجیره ی تامین سبز, دولت}
    A. Sepahi Chavoshlou, A. Arshadi Khamseh *, B. Naderi

    In this study, a new dynamic game model with perfect and complete information has designed for strategies of main players (government, manufacturer and costumer) in order to select of green supply chain path by using game theory. At first, a general conceptual definition for different regions of green supply chain has presented and shown the effects of motion of each level to other level on incomes and costs. Then, main variables and parameters have described and the games and their pay-off functions of players modeled in strategic form and three-dimensional matrix. In order to make the model more efficient, the decision making variables and the parameters of pay-off functions of players are formulated in a more practical and more detailed through which the outcomes of pay-off functions will be more accurate. The pay-off function of players is formulated for each combination of games and each player independently. Then, the different results of players' pay-off and the impact of them on selection of strategies (games) have analyzed. In addition, it has been found that how the games of other players affects each other strategies and their decisions. The Nash Equilibrium has considered as a problem solving methodology, which it determines the optimal games to maximize pay-off function of players .In addition, it has shown that the best games are selected among optimal games by using of the Nash Equilibrium backward Induction. In the following, in order to test the model, a numeral analysis has applied. After problem modeling and solving, its results show that in this new 3-player model, logging customers to the model makes it more effective than the previous models, and the pay-off functions of players (especially government and manufacturers) are more economical. In the end of this study, the conclusion and some suggestions about future study are presented

    Keywords: game theory, nash equilibrium, Green supply chain, Government}
  • حسین صدر*، پیمان بیات، مژده نظری سلیمان دارابی
    اخیرا شاهد رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه های کاربردی نظریه بازی ها در شبکه ها و بخصوص مدلسازی رفتار کاربران در سیستم های توزیع شده و نامتمرکز هستیم. کاهش زمان اجرای عملیات در این نوع سیستم ها منجر به بالا رفتن کارایی آن می شود. برای حصول این هدف، می توان آن را به صورت شئ گرا پیاده سازی کرد که ماشین مشتری با ماشین خدمتگزار به عنوان یک شئ برخورد کرده و ارتباط بین آن ها تنها از طریق پراکسی صورت می گیرد. کاربران در این نوع سیستم ها مجموعه ای از انتخاب های ممکن را پیش روی خود دارند و ممکن است در تصمیم گیری های خود سود شخصی را به منافع کلی سیستم و سایر کاربران ترجیح دهند. از آنجا که در یک سیستم توزیع شده تمامی کاربران می خواهند منابع مورد نظر خود را در اختیار گیرند، استفاده از نظریه بازی ها می تواند ابزار مناسبی برای بررسی رفتار گره های خودخواه باشد. در این مقاله با استفاده از تئوری بازی ها رفتار، گره ها در یک سیستم  توزیع شده شئ گرا ارزیابی شده است که در آن ارتباط بین ماشین مشتری و خدمتگزار به وسیله پراکسی صورت می گیرد. برای درک رفتار گره ها در سیستم توزیع شده، بازی های تک مرحله ای و بازی هایی که بی نهایت بار تکرار می شوند، بررسی شده و در انتها نیز رفتار یک گره در مقابل یک سیستم توزیع شئ گرا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. از نتایج نهایی این ارزیابی می توان گفت در بازی های تک مرحله ای گره ها غیرتعاونی بوده و با هم همکاری نمی کنند، اما زمانی که استراتژی بازی بی نهایت بار تکرار شود، همکاری بین گره ها به عامل تخفیف یا همان احتمال مرحله بعد بستگی خواهد داشت.
    کلید واژگان: محاسبات توزیع شده, سیستم توزیع شده شی گرا, پراکسی, نظریه بازی ها, تعادل نش}
    Hossein Sadr *, Pyman Bayat, Mozhdeh Nazari Solimandarabi
    Recently, there has been a remarkable growth of research on the practical applications of game theory in networks, and in particular, the modeling of users’ behavior in distributed and decentralized systems. Reducing the runtime of operations in these types of systems will increase their performance. In order to achieve this goal, the system can be implemented using an object-oriented approach, through which the client machine treats the srver machine as an object, and the communication between them is done only through a proxy. In these types of systems, users have a set of possible choices, and may choose personal benefits over the interest of the whole system and other users. Since in a distributed system, all users want to control their resource of choice, the use of game theory can be a good tool to evaluate the behavior of selfish nodes. In this paper, game theory is used to investigate the behavior of nodes in an object-oriented distributed system, in which the communication between the client machine and the server machine is established through a proxy. To understand the behavior of nodes in a distributed system,one-time games and infinitely-repeated games are studied, and finally, the behavior of one node against an object-oriented distribution system is analyzed. According to the results of this study, nodes defect and will be uncooperative in one-time games. But when there is a strategy of an infinitely-repeated game, the cooperation between nodes will depend on the discount factor, or the probability of the next stage.
    Keywords: Distributed computing, Game theory, Nash equilibrium, Object-oriented distributed system, Proxy}
  • مریم عزیزی، حمیدرضا نویدی *
    در این نوشتار، یک سیستم توزیع چنددوره یی با یک تامین کننده و دو خرده فروش در نظرگرفته شده است. به طوری که مشتریان در چنددوره زمانی برای خرید کالا به هر خرده فروش مراجعه می کنند. اگر خرده فروشی قادر به تامین تقاضای مشتریان خود در هر دوره زمانی نباشد، آنها برای ارضای تقاضایشان به خرده فروش دیگری در همان دوره زمانی مراجعه می کنند، این پدیده را «جست وجوی بازار» نامیده اند. در این تحقیق از رویکرد نظریه ی بازی ها برای بررسی استراتژی های دو خرده فروش وقتی که آن دو با یکدیگر برای ظرفیت تامین کننده و تقاضای مشتریان در n دوره زمانی رقابت می کنند، استفاده شده است. چنانچه ظرفیت تامین کننده نامحدود باشد همیشه یک تعادل منحصربه فرد وجود دارد و اگر ظرفیت تامین کننده محدود باشد تنها تحت شرایط خاصی تعادل وجود دارد.
    کلید واژگان: زنجیره ی تامین چنددوره یی, مسئله ی تخصیص ظرفیت, نظریه ی بازی ها, تعادل نش, جست وجوی بازار}
    M. Azizi, H. Navidi *
    Capacity allocation plays an important role in supply chain management. In this study, a multi-period scenario is considered for a distribution system with one supplier and two retailers. The supplier may have infinite or finite capacity and allocates one product to the retailers at the beginning of a selling season. The retailers have a general cost structure and make ordering decisions to maximize their own profits. The order strategy of one retailer affects the order strategies of all other retailers, which results in a strategic interaction among the decision making of all retailers. The quantity requested by a retailer is called an order, or a claim. When the total quantity of orders from retailers exceeds the supplier's capacity, some rules are followed to allocate the capacity to the two retailers. The quantity of product that a retailer actually receives is called an allocation. In general a retailer's allocation is different from its order. The customer demand at each retailer is random in every period of time, and when a demand cannot be met by one retailer due to a stockout, the customers may go to the other retailer. This phenomenon is often referred to as market search. Since the two retailers compete for both supply and demand, the ordering decision at one retailer affects the demand of the competing retailer, thereby creating a strategic interaction among the retailer's inventory decisions. We analyze the inventory control decisions for the retailers using a game theoretical approach. In this paper game theory is used to study this problem. We are able to derive some necessary and sufficient conditions for the existence of a unique Nash equilibrium. It is shown that if the supplier's capacity is unlimited, there will always be a unique equilibrium; if capacity is limited, there is an equilibrium only under certain conditions.
    Keywords: M?u?l?t?i-P?e?r?i?o?d o?f s?u?p?p?l?y c?h?a?i?n m?a?n?a?g?e?m?e?n?t, c?a?p?a?c?i?t?y a?l?l?o?c?a?t?i?o?n p?r?o?b?l?e?m, g?a?m?e t?h?e?o?r?y, m?a?r?k?e?t s?e?a?r?c?h}
  • ایمان نصوحی، علی شاهنده نوک آبادی، قاسم مصلحی
    در این تحقیق یک زنجیره ی تامین دوسطحی، شامل یک تولیدکننده به عنوان طراح قرارداد و یک خرده فروش به عنوان طرف قرارداد در نظر گرفته شده است. خرده فروش در محیط مدل روزنامه فروش اقدام به سفارش دهی به تولیدکننده می کند. تصمیمات بهینه ی قیمت گذاری توسط تولیدکننده و سفارش دهی توسط خرده فروش، طبق دو قرارداد عمده فروشی و قرارداد هماهنگ کننده ی تسهیم سود، بررسی شده اند. با توجه به اهمیت قرارداد عمده فروشی از جنبه های عملی، رابطه ی مشخصی برای قیمت عمده فروشی،در شرایط تقاضا با توزیع نرخ خرابی عمومی افزایشی ارائه شده است. همچنین، نحوه ی چانه زنی طرفین قرارداد برای تصاحب سود حاصل از هماهنگ سازی سیستم طبق قرارداد تسهیم سود، بررسی و مقادیر تعادلی پارامترهای این قرارداد به صورت تحلیلی محاسبه شده است. طبق نتایج حاصل از بررسی های عددی، اگر تغییرات در یک سیستم در راستای بهبود شرایط، یعنی افزایش قیمت یا کاهش هزینه ها، باشد استفاده از یک قرارداد هماهنگ کننده مانند تسهیم سود نسبت به قرارداد عمده فروشی، ارزشمندتر و سودآورتر خواهد بود.
    کلید واژگان: هماهنگ سازی زنجیره ی تامین, قرارداد عمده فروشی, قرارداد تسهیم سود, مدل چانه زنی, تعادل نش}
    I. NOSOOHI, A. SHAHANDEH NOOKABADI, G. MOSLEHI
    Supply chain contracts, e.g. revenue sharing contracts, are useful schemes for system coordination. In practice, however, because of different reasons, such as limited information or administrative difficulties, design of coordinating contracts may be hard or impossible. In this situation, the importance of a simple wholesale price contract becomes clearer. Even if a coordinating contract is usable, bargaining on the profit arisen from system coordination would be a challenging subject that requires due consideration. Thus, investigation of wholesale price contract and the bargaining issue between contract partners, in case of the revenue sharing contract, are two features of
    this research.
    In this research, a two echelon supply chain consisting of a manufacturer and a retailer is considered. The manufacturer is contract designer. The retailer supplies its required material from the manufacturer and prepares final product for a selling season with stochastic demand. In case of a wholesale price contract, the retailer places order to the manufacturer, after receiving its wholesale price. Optimal pricing and ordering decisions, in case of the wholesale price contract, is investigated. Nevertheless this contract is not a coordinating contract, however it is important from practical dimensions. Therefore, as theorem one, a specific relation for the optimal wholesale price
    is presented. In this theorem it is assumed that demand has increasing generalized failure rate (IGFR). Usual demand distributions such as normal, uniform and gamma, has this feature.
    In the following, the design of the revenue sharing contract is investigated. According to this contract the manufacturer reduces its wholesale price in return of receiving a portion of the retailer's sales profit. Considering a bargaining power for each member, as theorem two, the parameters of revenue sharing contract in Nash equilibrium are determined.
    Finally, with the numerical analysis, optimal decisions and expected profit of contract partners, in cases of wholesale price and revenue sharing contracts, are analyzed. According to the results, if the changes in a system are towards improvement of situation, e.g. increase of price or decrease of costs, implementation of a coordinating contract will be more profitable compared to the wholesale price contract.
    Keywords: Supply chain coordination, wholesale price contract, revenue sharing contract, bargaining model, nash equilibrium}
  • شهاب الدین یزدانی*، محمدعلی فرقانی، مسعود رشیدی نژاد
    با در نظر گرفتن رقابت در بازار، مکان یابی رقابتی تسهیلات به استقرار تسهیلات می پردازد و هر یک از تسهیلات برای کسب سهم قابل کسب بازار با تسهیلات موجود به رقابت می پردازند. سهم قابل کسب از بازار نسبت عکس بافاصله تسهیل از مشتری داشته و با میزان جذابیت تسهیل نسبت مستقیم دارد. جذابیت هر تسهیل به عوامل مختلفی ازجمله کیفیت و قیمت تسهیل بستگی دارد و هر یک از این عوامل دارای وزنی متفاوت برای مشتریان در مکان های متفاوت می باشد. در مدل ارائه شده در این تحقیق این مسئله را موردتوجه قرار داده و مشتریان به خوشه های متفاوت تقسیم بندی شده اند که در هر خوشه قیمت و کیفیت وزن های مختلفی دارند. در بررسی این مسئله در سه مرحله مدل ارائه و حل شده است. در مرحله اول میزان جذابیت تسهیل تعیین شده و در مرحله دوم مکان مناسب برای جایابی مشخص می شود. در مرحله سوم نیز میزان کیفیت و قیمت تسهیل جدید در مکان بهینه تعیین می گردد. درنهایت برای نشان دادن امکان پذیریروش های پیشنهادی مثال عددی ایجادشده و جواب با میزان درآمد و قیمت و کیفیت تسهیل جدید به دست آمده است.
    کلید واژگان: مکان یابی رقابتی تسهیلات, تعادل نش, جذابیت متغیر تسهیل, خوشه بندی مشتریان}
    Shahab Yazdani *, Mohammad Ali Forghani, Masoud Rashidi Nezhad
    Competitive facility location focus on locating facilities by considering the fact of competition in businesses, so every facilities try to reach their reachable shares through competition. Reachable shares have an indirect relation with the distance of facilities to the customer and a direct relation with the attractiveness of the facility. Attractiveness of any facility is depend on variety of reasons such as quality and price. All these factors have a special weight for each customer in different places. In this proposed model, mentioned factors are considered and customers are classified in different branches which in every one of these branches price and quality have different weights. The model is solved in three step. In the first step attractiveness of the facility will be clear, in the second step suitable place for location will be specified and finally at the final step the quality and price of new facility in optimized place will be shown. An example is solved at the end to validate the model.
    Keywords: Competitive Facility Location, Nash Equilibrium, Variable Facility Attractiveness, Customer Clustering}
  • غلامحسن شیردل، سیما زینال پور
    هدف این تحقیق بررسی موضوع اجتناب از تصمیمات غیر بهینه مدیریتی با استفاده از یک بازی سه نفره بازرسی است. برای این منظور با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده 180 پرسشنامه نفر از کارشناسان و کارمندان بانک های دولتی استان قزوین به تحلیل نتایج پرداخته شد. به منظور تبیین روابط مابین متغیرهای تحقیق از آزمون های تحلیل های میانگین و واریانس در فضای نرم افزار SPSS15 استفاده گردیده است. نتایج حاصل از تحلیل میانگین بیانگر این واقعیت بود که شاخص های معرفی شده موثر بر تصمیم گیری بهینه در تعادل نش می باشند. همچنین نتایج حاصل از تحلیل آنالیز واریانس بیانگر این واقعیت بود که؛ عوامل معرفی شده اثرات معنی داری بر تصمیم گیری بهینه در تعادل نش دارند؛ اما شدت اثرگذاری این عوامل متفاوت می باشد؛ بنابراین مطابق عملکرد مدیران مسئولیت پذیری افراد و قدرت پاسخ دهی آن ها به سهامداران و مدیران بالادستی افزایش می یابد و نظارت بر عملکرد ناظران خود امری مهم در راستا توجه به حیطه کاری افراد می باشد و داشتن نظام تصمیم گیری مبتنی بر مشورت و همکاری گروهی می تواند در اتخاذ تصمیمات بهینه مفید باشد. در نهایت بر اساس روش نظریه بازی ها این نتیجه حاصل گردید که هر قدر میزان احتمال وقوع رفتار غیرمسئولانه و عدم نظارت توسط مدیران و بازرسان افزایش یابد؛ تصمیم گیری غیر بهینه توسط مدیران ارشد افزایش یابد.
    کلید واژگان: تصمیمات غیر بهینه مدیریتی, نظریه بازرسی, نظریه بازی ها, تعادل نش, بازی بازرسی}
    Gholamhassan Shirdel, Sima Zeinalpour
    The purpose of this study is to investigate the issue of avoiding non-optimal management decisions using an inspection triple game. For this purpose, the results of the collected data through 180 survey forms filled out by experts and clerks at state banks in Qazvin were analyzed. Analysis of means (means tests) and analysis of variance (ANOVA tests) in SPSS15 have been used to determine the relationship among the variables of research. The results of means analysis reveal that the introduced indices causing optimal management have Nash equilibrium. Also, the results of ANOVA test analysis revealed that the proposed factors in the research have significant effect on optimal decision making in Nash equilibrium however, the level of their effect varies. Therefore, the accountability and answerability of the clerks to the shareholders and higher positions can increase according to the performance of the managers. In other words, supervision on the performance of inspectors is considered as an important factor in the improvement of work and having a decision making system based on team cooperation and consultation can be useful in making optimal decisions. Ultimately, according to the games theory it was concluded that the more possibility of irresponsible behavior and lack of supervision by the managers and inspectors the more likelihood of non-optimal decision making by the senior managers
    Keywords: Inspection game, inspection theory, games theory, Nash equilibrium, non-optimal management decisions}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال