به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « روش قید افزوده بهبودیافته » در نشریات گروه « صنایع »

تکرار جستجوی کلیدواژه « روش قید افزوده بهبودیافته » در نشریات گروه « فنی و مهندسی »
  • رسول محبی فرد، مهرزاد مهرابی پور، نسیم نهاوندی، محمد مهدی سپهری*
    در این مقاله، طراحی یک شبکه‏ زنجیره تامین حلقه بسته در حوزه سلامت و درمان به صورت برنامه‏ریزی اعداد صحیح مختلط سه هدفه ارائه و تصمیم های مرتبط با طراحی شبکه در هر دو جریان رو به ‏جلو و رو به ‏عقب یکپارچه شده است. شبکه این مقاله شامل مراکز بیمارستان‏، جمع آوری، خشکشویی و انهدام لباس های بیمارستانی است. از آنجایی که دسترسی این مراکز حیاتی به یکدیگر بسیار مهم است، علاوه بر هزینه های شبکه و مسائل زیست محیطی، بررسی پوشش شبکه نیز مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه الگوریتم قید افزوده بهبود یافته برای سه بیمارستان شهر تهران به کار رفته است تا اهمیت و کاربرد شبکه مطرح شده، مشخص شود. سپس جواب‏های ناچیره برای مکان یابی مراکز جمع آوری و خشکشویی و جریان لباس‏های بین گره های شبکه در اختیار تصمیم گیران قرار گرفته‏ است. اما از آنجایی بسیاری از پارامترها به خصوص تقاضا، نرخ بازگشت به شبکه، هزینه های حمل ونقل و انهدام متغیرو غیر قطعی هستند، سناریوهای تصادفی گسسته برای توصیف پارامترها به کار رفته و مدل‏سازی شبکه با هدف کمینه‏کردن هزینه های مورد انتظار انجام شده است. مقایسه سناریوهای مختلف نشان می‏دهد، تابع هدف به شدت به تقاضا و نرخ بازگشت حساس و اثر عدم قطعیت در هر دو پارامتر را بطور همزمان نشان داده است. از این رو مدل سازی شبکه بر مبنای سناریو های مختلف می تواند ابزار مناسبی برای تصمیم‏گیری در مواجهه با پارامترهای غیرقطعی و مبهم ‏باشد. این مقاله جزء اولین کارهای صورت گرفته در حوزه سلامت و درمان است، که ساختار شبکه زنجیره تامین حلقه بسته را بصورت چند هدفه و غیر قطعی مطرح می‏کند.
    کلید واژگان: زنجیره تامین حلقه بسته, سلامت و درمان, روش قید افزوده بهبودیافته, عدم قطعیت}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال