به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « شبکه بیزین » در نشریات گروه « صنایع »

تکرار جستجوی کلیدواژه «شبکه بیزین» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • پوریا ناصری *، مهدی کرباسیان، بیژن خیامباشی، ام البنین یوسفی

    روند فعلی موجود در صنایع مختلف این نکته را اذعان میدارد که بر قراری سیستمی با قابلیت ارجاع سریع میزان خرابی های محصول و یا برآورد قابلیت اطمینان آن، از ضروریات هر صنعت است. قابلیت اطمینان در صنایع نظامی دارای اهمیت دو چندان میشود.
    یکی از محصولات صنایع نظامی گلوله های ضدهوایی است که در برابر تهدیدات دشمن مورد استفاده قرار میگیرد و عمل نکردن یا به موقع عمل نکردن این محصول میتواند خسارت های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد و این بر اهمیت این محصول میافزاید. در این تحقیق چون ماسوره مکانیکی F232G در مرحله طراحی است و هیچ داده قبلی یا آزمایشی در دست نیست، کمبود داده ها اصلیترین مشکل به حساب میآید و برای رفع این مشکل از شبکه های بیزین استفاده میکنیم و با توجه به عدم شناخت از قابلیت اطمینان اجزا در مرحله طراحی و نبود آگاهی کافی و دقیق خبرگان از قابلیت اطمینان اجزا، برای قابلیت اطمینان هر عضو بازهای در نظر گرفته میشود و از تئوری فازی برای بدست آوردن قابلیت اطمینان استفاده میشود. برای بدست آوردن قابلیت اطمینان با استفاده از
    شبکه های بیزین فازی ابتدا درخت خطای محصول را رسم میکنیم و با تبدیل درخت خطا به صورت شبکه های بیزین قابلیت اطمینان محصول برآورد میشود.

    کلید واژگان: قابلیت اطمینان, شبکه بیزین, تئوری فازی, ماسوره مکانیکی F232G, مجموعه روتور, آنالیز درخت خطا (FTA)}
  • یزدان موحدی، مهدی دولتخواه، مهدی کرباسیان*، وحید راستی
    دوربین از مهم ترین اجزای تجهیزات نوین ارتباطی می باشد که عدم کارکرد آن باعث از دست رفتن درصد زیادی از اهداف این گونه تجهیزات می شود. به منظور جلوگیری از صدمات وارده به لنزها مخصوصا در ماموریتهایی که در محیطهای دشوار مانند فضا صورت می گیرد، یک درپوش بنام شاتر بر روی لنز نصب می گردد. شناسایی انواع خرابی های احتمالی در این گونه دستگاه های بسیار حساس و محاسبه قابلیت اطمینان آنها با توجه به ساختار پیچیده اینگونه سیستم ها قبل از عملیات، نقش موثری در بهبود طراحی این سیستم ها ایفا می کند. از سوی دیگر محاسبه قابلیت اطمینان این چنین سیستم هایی بدلیل کمبود بعضی از داده های ضروری با دشواری روبرو می باشد. روش شبکه های بیزین روشی بسیار قدرتمند در محاسبه قابلیت اطمینان سیستم های پیچیده است که مشکل کمبود داده را نیز از بین می برد. در این مقاله ابتدا با ترسیم بلوک دیاگرام کارکردی جریان(FFBD) و ماتریس N2، اجزای کارکردی مهم شاتر دوربین شناسایی شده و سپس با استفاده از روش تخصیص FOO و زنجیره مارکوف، قابلیت اطمینان تک تک اجزاء و زیر سیستم ها محاسبه گردیده اند. در مرحله بعد بر اساس درخت خرابی (FTA) شاتر، شبکه بیزین آن رسم شده و در نهایت قابلیت اطمینان شاتر بدست آمده است.
    کلید واژگان: تخصیص, قابلیت اطمینان, شبکه بیزین, ماتریس N2, FFBD, درخت خرابی}
    Y. Movahedi, M. Dolatkhah, M. Karbasian*, V. Rasty
    Camera is one of the most important types of modern communicational devices which failing on its operation may cause difficulties to achieve its goals. In order to protect camera lens from damages, especially in difficult missions at space, a type of cap called shutter can be put on the lens. Diagnosing all probable failures in such sensitive devices before testing can have a dramatic impact on modification of these systems. On the other hand, calculating of reliability in these systems due to lack of essential data in some cases subjected to some difficulties. Bayesian Network method is a powerful way in calculation of reliability for the mixed systems which can resolve the lack of data. In this paper firstly Functional Flow Block Diagram and the N2 matrix is drawn due to importance of sub-systems which are used in the shutter. Then the reliabilities of the components are computed through the methodology of Feasibility of Objects. In the next step, on the basis of shutter FTA; Bayesian Network is drawn. Finally the reliability of the shutter is calculated.
    Keywords: Assignment, Reliability, Bayesian network, N2 matrix, FFBD, FTA}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال