به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « Nash equilibrium » در نشریات گروه « صنایع »

تکرار جستجوی کلیدواژه «Nash equilibrium» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • Petr Pokorny *, Petr Fiala
    In this paper, we consider a real-world retailer-led three-echelon CLSC with substitutable products in a beverage industry consisting of a manufacturer, a distributor, and a retailer. The manufacturer produces the same product in two different types of packaging, one being a returnable glass bottle (RGB) and the other being a disposable bottle (OW) and the consumer chooses depending on their preference. The RGB is then returned via the specialized distributor, who must ensure the sorting of the returned bottles and their reverse logistics back to the manufacturer. We analyse the CLSC with the dominant role of the retailer and compare the Stackelberg equilibrium with the Nash equilibrium where all CLSC members are equally strong. We prove that the CLSC can make higher profits if the product mix is skewed towards the RGB product. Our analysis also shows that a retailer-led CLSC can be coordinated with an RS contract to achieve a fair share of a double increase in total profits for all partners if the retailer manages its leadership position and maximises its bargaining power. From a game theoretic perspective, we show that our Stackelberg equilibrium is also acceptable in the pure vertical Nash game. Furthermore, the sensitivity analysis explains why it is so difficult to negotiate and coordinate a real CLSC in a Fast Moving Consumer Goods (FMCG) sector, because it is unlikely that the dominant retailer would participate in the coordination negotiations and give up its margins for the benefit of all CLSCs, which is necessary to ensure the effect of reducing prices for the final consumer. This is all set in the real beverage CLSC using actual cost parameters thus providing valuable managerial insights.
    Keywords: De-, Centralized, Closed loop supply chain, Coordination, Game theory, Multi-Echelon, Nash Equilibrium, JEL Classification: C72}
  • حسین صدر*، پیمان بیات، مژده نظری سلیمان دارابی

    اخیرا شاهد رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه های کاربردی نظریه بازی ها در شبکه ها و بخصوص مدلسازی رفتار کاربران در سیستم های توزیع شده و نامتمرکز هستیم. کاهش زمان اجرای عملیات در این نوع سیستم ها منجر به بالا رفتن کارایی آن می شود. برای حصول این هدف، می توان آن را به صورت شی گرا پیاده سازی کرد که ماشین مشتری با ماشین خدمتگزار به عنوان یک شی برخورد کرده و ارتباط بین آن ها تنها از طریق پراکسی صورت می گیرد. کاربران در این نوع سیستم ها مجموعه ای از انتخاب های ممکن را پیش روی خود دارند و ممکن است در تصمیم گیری های خود سود شخصی را به منافع کلی سیستم و سایر کاربران ترجیح دهند. از آنجا که در یک سیستم توزیع شده تمامی کاربران می خواهند منابع مورد نظر خود را در اختیار گیرند، استفاده از نظریه بازی ها می تواند ابزار مناسبی برای بررسی رفتار گره های خودخواه باشد. در این مقاله با استفاده از تیوری بازی ها رفتار، گره ها در یک سیستم  توزیع شده شی گرا ارزیابی شده است که در آن ارتباط بین ماشین مشتری و خدمتگزار به وسیله پراکسی صورت می گیرد. برای درک رفتار گره ها در سیستم توزیع شده، بازی های تک مرحله ای و بازی هایی که بی نهایت بار تکرار می شوند، بررسی شده و در انتها نیز رفتار یک گره در مقابل یک سیستم توزیع شی گرا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. از نتایج نهایی این ارزیابی می توان گفت در بازی های تک مرحله ای گره ها غیرتعاونی بوده و با هم همکاری نمی کنند، اما زمانی که استراتژی بازی بی نهایت بار تکرار شود، همکاری بین گره ها به عامل تخفیف یا همان احتمال مرحله بعد بستگی خواهد داشت.

    کلید واژگان: محاسبات توزیع شده, سیستم توزیع شده شی گرا, پراکسی, نظریه بازی ها, تعادل نش}
    Hossein Sadr *, Pyman Bayat, Mozhdeh Nazari Solimandarabi

    Recently, there has been a remarkable growth of research on the practical applications of game theory in networks, and in particular, the modeling of users’ behavior in distributed and decentralized systems. Reducing the runtime of operations in these types of systems will increase their performance. In order to achieve this goal, the system can be implemented using an object-oriented approach, through which the client machine treats the srver machine as an object, and the communication between them is done only through a proxy. In these types of systems, users have a set of possible choices, and may choose personal benefits over the interest of the whole system and other users. Since in a distributed system, all users want to control their resource of choice, the use of game theory can be a good tool to evaluate the behavior of selfish nodes. In this paper, game theory is used to investigate the behavior of nodes in an object-oriented distributed system, in which the communication between the client machine and the server machine is established through a proxy. To understand the behavior of nodes in a distributed system,one-time games and infinitely-repeated games are studied, and finally, the behavior of one node against an object-oriented distribution system is analyzed. According to the results of this study, nodes defect and will be uncooperative in one-time games. But when there is a strategy of an infinitely-repeated game, the cooperation between nodes will depend on the discount factor, or the probability of the next stage.

    Keywords: Distributed computing, Game theory, Nash equilibrium, Object-oriented distributed system, Proxy}
  • حسین صدر*، پیمان بیات، مژده نظری سلیمان دارابی
    اخیرا شاهد رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه های کاربردی نظریه بازی ها در شبکه ها و بخصوص مدلسازی رفتار کاربران در سیستم های توزیع شده و نامتمرکز هستیم. کاهش زمان اجرای عملیات در این نوع سیستم ها منجر به بالا رفتن کارایی آن می شود. برای حصول این هدف، می توان آن را به صورت شی گرا پیاده سازی کرد که ماشین مشتری با ماشین خدمتگزار به عنوان یک شی برخورد کرده و ارتباط بین آن ها تنها از طریق پراکسی صورت می گیرد. کاربران در این نوع سیستم ها مجموعه ای از انتخاب های ممکن را پیش روی خود دارند و ممکن است در تصمیم گیری های خود سود شخصی را به منافع کلی سیستم و سایر کاربران ترجیح دهند. از آنجا که در یک سیستم توزیع شده تمامی کاربران می خواهند منابع مورد نظر خود را در اختیار گیرند، استفاده از نظریه بازی ها می تواند ابزار مناسبی برای بررسی رفتار گره های خودخواه باشد. در این مقاله با استفاده از تیوری بازی ها رفتار، گره ها در یک سیستم  توزیع شده شی گرا ارزیابی شده است که در آن ارتباط بین ماشین مشتری و خدمتگزار به وسیله پراکسی صورت می گیرد. برای درک رفتار گره ها در سیستم توزیع شده، بازی های تک مرحله ای و بازی هایی که بی نهایت بار تکرار می شوند، بررسی شده و در انتها نیز رفتار یک گره در مقابل یک سیستم توزیع شی گرا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. از نتایج نهایی این ارزیابی می توان گفت در بازی های تک مرحله ای گره ها غیرتعاونی بوده و با هم همکاری نمی کنند، اما زمانی که استراتژی بازی بی نهایت بار تکرار شود، همکاری بین گره ها به عامل تخفیف یا همان احتمال مرحله بعد بستگی خواهد داشت.
    کلید واژگان: محاسبات توزیع شده, سیستم توزیع شده شی گرا, پراکسی, نظریه بازی ها, تعادل نش}
    Hossein Sadr *, Pyman Bayat, Mozhdeh Nazari Solimandarabi
    Recently, there has been a remarkable growth of research on the practical applications of game theory in networks, and in particular, the modeling of users’ behavior in distributed and decentralized systems. Reducing the runtime of operations in these types of systems will increase their performance. In order to achieve this goal, the system can be implemented using an object-oriented approach, through which the client machine treats the srver machine as an object, and the communication between them is done only through a proxy. In these types of systems, users have a set of possible choices, and may choose personal benefits over the interest of the whole system and other users. Since in a distributed system, all users want to control their resource of choice, the use of game theory can be a good tool to evaluate the behavior of selfish nodes. In this paper, game theory is used to investigate the behavior of nodes in an object-oriented distributed system, in which the communication between the client machine and the server machine is established through a proxy. To understand the behavior of nodes in a distributed system,one-time games and infinitely-repeated games are studied, and finally, the behavior of one node against an object-oriented distribution system is analyzed. According to the results of this study, nodes defect and will be uncooperative in one-time games. But when there is a strategy of an infinitely-repeated game, the cooperation between nodes will depend on the discount factor, or the probability of the next stage.
    Keywords: Distributed computing, Game theory, Nash equilibrium, Object-oriented distributed system, Proxy}
  • علیرضا سپاهی چاوشلو، علیرضا ارشدی خمسه*، بهمن نادری

    در این مطالعه، یک مدل جدید بازی پویا در زمینه ی راهبردهای 3 بازیکن اصلی(دولت، تولیدکننده و مشتری) با هدف حرکت در مسیر زنجیره ی تامین سبز با استفاده از نظریه ی بازی ها ارائه شده است. برای کاراتر کردن مدل، متغیرهای تصمیم گیری و تابع پیامد بازیکنان به شکل کاربردی تری فرمول بندی شده اند و نتایج متفاوت تابع پیامد بازیکنان و تاثیر آن بر انتخاب راهبردهای آنان تحلیل شده است. برای تعیین بهینه ترین ترکیب راهبرد با هدف بیشینه کردن تابع پیامد بازیکنان، روش حل مسئله با استفاده از روش تعادل نش ارائه شده است. در ادامه و به منظورآزمایش مدل، یک تحلیل عددی ارائه شده است که نتایج آن نشان می دهد در این مدل جدید، با توجه به ترکیب متفاوت راهبردها و پارامترها تابع پیامد بازیکنان نسبت به مدل های قبلی اقتصادی تر می شود.

    کلید واژگان: نظریه ی بازی ها, تعادل نش, زنجیره ی تامین سبز, دولت}
    A. Sepahi Chavoshlou, A. Arshadi Khamseh *, B. Naderi

    In this study, a new dynamic game model with perfect and complete information has designed for strategies of main players (government, manufacturer and costumer) in order to select of green supply chain path by using game theory. At first, a general conceptual definition for different regions of green supply chain has presented and shown the effects of motion of each level to other level on incomes and costs. Then, main variables and parameters have described and the games and their pay-off functions of players modeled in strategic form and three-dimensional matrix. In order to make the model more efficient, the decision making variables and the parameters of pay-off functions of players are formulated in a more practical and more detailed through which the outcomes of pay-off functions will be more accurate. The pay-off function of players is formulated for each combination of games and each player independently. Then, the different results of players' pay-off and the impact of them on selection of strategies (games) have analyzed. In addition, it has been found that how the games of other players affects each other strategies and their decisions. The Nash Equilibrium has considered as a problem solving methodology, which it determines the optimal games to maximize pay-off function of players .In addition, it has shown that the best games are selected among optimal games by using of the Nash Equilibrium backward Induction. In the following, in order to test the model, a numeral analysis has applied. After problem modeling and solving, its results show that in this new 3-player model, logging customers to the model makes it more effective than the previous models, and the pay-off functions of players (especially government and manufacturers) are more economical. In the end of this study, the conclusion and some suggestions about future study are presented

    Keywords: game theory, nash equilibrium, Green supply chain, Government}
  • حسین صدر*، پیمان بیات، مژده نظری سلیمان دارابی
    اخیرا شاهد رشد قابل توجه تحقیقات در زمینه های کاربردی نظریه بازی ها در شبکه ها و بخصوص مدلسازی رفتار کاربران در سیستم های توزیع شده و نامتمرکز هستیم. کاهش زمان اجرای عملیات در این نوع سیستم ها منجر به بالا رفتن کارایی آن می شود. برای حصول این هدف، می توان آن را به صورت شئ گرا پیاده سازی کرد که ماشین مشتری با ماشین خدمتگزار به عنوان یک شئ برخورد کرده و ارتباط بین آن ها تنها از طریق پراکسی صورت می گیرد. کاربران در این نوع سیستم ها مجموعه ای از انتخاب های ممکن را پیش روی خود دارند و ممکن است در تصمیم گیری های خود سود شخصی را به منافع کلی سیستم و سایر کاربران ترجیح دهند. از آنجا که در یک سیستم توزیع شده تمامی کاربران می خواهند منابع مورد نظر خود را در اختیار گیرند، استفاده از نظریه بازی ها می تواند ابزار مناسبی برای بررسی رفتار گره های خودخواه باشد. در این مقاله با استفاده از تئوری بازی ها رفتار، گره ها در یک سیستم  توزیع شده شئ گرا ارزیابی شده است که در آن ارتباط بین ماشین مشتری و خدمتگزار به وسیله پراکسی صورت می گیرد. برای درک رفتار گره ها در سیستم توزیع شده، بازی های تک مرحله ای و بازی هایی که بی نهایت بار تکرار می شوند، بررسی شده و در انتها نیز رفتار یک گره در مقابل یک سیستم توزیع شئ گرا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. از نتایج نهایی این ارزیابی می توان گفت در بازی های تک مرحله ای گره ها غیرتعاونی بوده و با هم همکاری نمی کنند، اما زمانی که استراتژی بازی بی نهایت بار تکرار شود، همکاری بین گره ها به عامل تخفیف یا همان احتمال مرحله بعد بستگی خواهد داشت.
    کلید واژگان: محاسبات توزیع شده, سیستم توزیع شده شی گرا, پراکسی, نظریه بازی ها, تعادل نش}
    Hossein Sadr *, Pyman Bayat, Mozhdeh Nazari Solimandarabi
    Recently, there has been a remarkable growth of research on the practical applications of game theory in networks, and in particular, the modeling of users’ behavior in distributed and decentralized systems. Reducing the runtime of operations in these types of systems will increase their performance. In order to achieve this goal, the system can be implemented using an object-oriented approach, through which the client machine treats the srver machine as an object, and the communication between them is done only through a proxy. In these types of systems, users have a set of possible choices, and may choose personal benefits over the interest of the whole system and other users. Since in a distributed system, all users want to control their resource of choice, the use of game theory can be a good tool to evaluate the behavior of selfish nodes. In this paper, game theory is used to investigate the behavior of nodes in an object-oriented distributed system, in which the communication between the client machine and the server machine is established through a proxy. To understand the behavior of nodes in a distributed system,one-time games and infinitely-repeated games are studied, and finally, the behavior of one node against an object-oriented distribution system is analyzed. According to the results of this study, nodes defect and will be uncooperative in one-time games. But when there is a strategy of an infinitely-repeated game, the cooperation between nodes will depend on the discount factor, or the probability of the next stage.
    Keywords: Distributed computing, Game theory, Nash equilibrium, Object-oriented distributed system, Proxy}
  • Kaveh Fahimi, Seyed Mohammad Seyed Hosseini *, Ahmad Makui
    This paper presents a competitive supply chain network design problem in which one, two, or three supply chains are planning to enter the price-dependent markets simultaneously in uncertain environments and decide to set the prices and shape their networks. The chains produce competitive products either identical or highly substitutable. Fuzzy multi-level mixed integer programming is used to model the competition modes, and then the models are converted into an integrated bi-level one to be solved, in which the inner part sets the prices in dynamic competition and the outer part shapes the network cooperatively.Finally, a real-world problem is investigatedto illustrate how the bi-level model works and discuss how price, market share, total income, and supply chain network behave with respect to key marketing activities such as advertising, promotions, and brand loyalty.
    Keywords: Competitive supply chain network design, Fuzzy multi-level mixed integer programming, Bi-level programming, Nash equilibrium}
  • Hossein Barghi Jond *, Vasif V. Nabiyev, Dalibor Lukas
    The leaderless formation control problem for a multi-robot system with double integrator dynamics is studied. The interaction dynamics among robots and the formation objective are added together and expressed in terms of individual cost functions. The problem is posed as a linear quadratic differential game. For the non cooperative mode of play, the open-loop Nash equilibrium solution of the formation control differential game problem is discussed. It is shown that the existence of a unique Nash equilibrium solution for the formation problem, whose cost functions are Mayer type, depends on the invertibility of a matrix introduced. A triangle formation is tested to justify the models and the results.
    Keywords: Linear quadratic formulation, formation control, differential games, no cooperative players, Nash equilibrium}
  • Morteza Rasti-Barzoki, Hamed Jafari *, Seyed Reza Hejazi
    In the current study, a dual-channel supply chain is considered containing one manufacturer and two retailers. It is assumed that the manufacturer and retailers have the same decision powers. A game-theoretic approach is developed to analyze pricing decisions under the centralized and decentralized scenarios. First, the Nash model is established to obtain the equilibrium decisions in the decentralized case. Then, the centralized model is developed to maximize the total profit of the whole system. Finally, the equilibrium decisions are discussed and some managerial insights are revealed.
    Keywords: E-commerce, Supply chain management, Dual-channel structure, Game theory, Nash equilibrium, Centralized model}
  • H. Seyyed Esfahani*, E. Asgharizadeh, Gh. Abdoli, B. Dorri
    Game theory is the study of mathematical models and cooperation between intelligent rational decision-makers. This paper provides a flexible model to calculate pay-off matrix based on several importance factors. This model is adapted by cooperative game and developed for some competitive advantages sections in pharmaceutical industry. An optimum solution is derived by considering Nash equilibrium method for each section. Cooperative game extended for three players in a common market. Each player is looking for increase its market share with respect to participation of other competitors. Due to factors like capability of players to perform their strategic behaviors, market share adjustment by face to face comparison, the ability of any player in defined section and the importance of competitive advantage for players is basis of the calculation. A random example has been generated that the result of which led to achieve equilibrium market share for three players.
    Keywords: Competitive advantages, strategic behaviors, Nash equilibrium, cooperative game}
  • شهاب الدین یزدانی*، محمدعلی فرقانی، مسعود رشیدی نژاد
    با در نظر گرفتن رقابت در بازار، مکان یابی رقابتی تسهیلات به استقرار تسهیلات می پردازد و هر یک از تسهیلات برای کسب سهم قابل کسب بازار با تسهیلات موجود به رقابت می پردازند. سهم قابل کسب از بازار نسبت عکس بافاصله تسهیل از مشتری داشته و با میزان جذابیت تسهیل نسبت مستقیم دارد. جذابیت هر تسهیل به عوامل مختلفی ازجمله کیفیت و قیمت تسهیل بستگی دارد و هر یک از این عوامل دارای وزنی متفاوت برای مشتریان در مکان های متفاوت می باشد. در مدل ارائه شده در این تحقیق این مسئله را موردتوجه قرار داده و مشتریان به خوشه های متفاوت تقسیم بندی شده اند که در هر خوشه قیمت و کیفیت وزن های مختلفی دارند. در بررسی این مسئله در سه مرحله مدل ارائه و حل شده است. در مرحله اول میزان جذابیت تسهیل تعیین شده و در مرحله دوم مکان مناسب برای جایابی مشخص می شود. در مرحله سوم نیز میزان کیفیت و قیمت تسهیل جدید در مکان بهینه تعیین می گردد. درنهایت برای نشان دادن امکان پذیریروش های پیشنهادی مثال عددی ایجادشده و جواب با میزان درآمد و قیمت و کیفیت تسهیل جدید به دست آمده است.
    کلید واژگان: مکان یابی رقابتی تسهیلات, تعادل نش, جذابیت متغیر تسهیل, خوشه بندی مشتریان}
    Shahab Yazdani *, Mohammad Ali Forghani, Masoud Rashidi Nezhad
    Competitive facility location focus on locating facilities by considering the fact of competition in businesses, so every facilities try to reach their reachable shares through competition. Reachable shares have an indirect relation with the distance of facilities to the customer and a direct relation with the attractiveness of the facility. Attractiveness of any facility is depend on variety of reasons such as quality and price. All these factors have a special weight for each customer in different places. In this proposed model, mentioned factors are considered and customers are classified in different branches which in every one of these branches price and quality have different weights. The model is solved in three step. In the first step attractiveness of the facility will be clear, in the second step suitable place for location will be specified and finally at the final step the quality and price of new facility in optimized place will be shown. An example is solved at the end to validate the model.
    Keywords: Competitive Facility Location, Nash Equilibrium, Variable Facility Attractiveness, Customer Clustering}
  • غلامحسن شیردل، سیما زینال پور
    هدف این تحقیق بررسی موضوع اجتناب از تصمیمات غیر بهینه مدیریتی با استفاده از یک بازی سه نفره بازرسی است. برای این منظور با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده 180 پرسشنامه نفر از کارشناسان و کارمندان بانک های دولتی استان قزوین به تحلیل نتایج پرداخته شد. به منظور تبیین روابط مابین متغیرهای تحقیق از آزمون های تحلیل های میانگین و واریانس در فضای نرم افزار SPSS15 استفاده گردیده است. نتایج حاصل از تحلیل میانگین بیانگر این واقعیت بود که شاخص های معرفی شده موثر بر تصمیم گیری بهینه در تعادل نش می باشند. همچنین نتایج حاصل از تحلیل آنالیز واریانس بیانگر این واقعیت بود که؛ عوامل معرفی شده اثرات معنی داری بر تصمیم گیری بهینه در تعادل نش دارند؛ اما شدت اثرگذاری این عوامل متفاوت می باشد؛ بنابراین مطابق عملکرد مدیران مسئولیت پذیری افراد و قدرت پاسخ دهی آن ها به سهامداران و مدیران بالادستی افزایش می یابد و نظارت بر عملکرد ناظران خود امری مهم در راستا توجه به حیطه کاری افراد می باشد و داشتن نظام تصمیم گیری مبتنی بر مشورت و همکاری گروهی می تواند در اتخاذ تصمیمات بهینه مفید باشد. در نهایت بر اساس روش نظریه بازی ها این نتیجه حاصل گردید که هر قدر میزان احتمال وقوع رفتار غیرمسئولانه و عدم نظارت توسط مدیران و بازرسان افزایش یابد؛ تصمیم گیری غیر بهینه توسط مدیران ارشد افزایش یابد.
    کلید واژگان: تصمیمات غیر بهینه مدیریتی, نظریه بازرسی, نظریه بازی ها, تعادل نش, بازی بازرسی}
    Gholamhassan Shirdel, Sima Zeinalpour
    The purpose of this study is to investigate the issue of avoiding non-optimal management decisions using an inspection triple game. For this purpose, the results of the collected data through 180 survey forms filled out by experts and clerks at state banks in Qazvin were analyzed. Analysis of means (means tests) and analysis of variance (ANOVA tests) in SPSS15 have been used to determine the relationship among the variables of research. The results of means analysis reveal that the introduced indices causing optimal management have Nash equilibrium. Also, the results of ANOVA test analysis revealed that the proposed factors in the research have significant effect on optimal decision making in Nash equilibrium however, the level of their effect varies. Therefore, the accountability and answerability of the clerks to the shareholders and higher positions can increase according to the performance of the managers. In other words, supervision on the performance of inspectors is considered as an important factor in the improvement of work and having a decision making system based on team cooperation and consultation can be useful in making optimal decisions. Ultimately, according to the games theory it was concluded that the more possibility of irresponsible behavior and lack of supervision by the managers and inspectors the more likelihood of non-optimal decision making by the senior managers
    Keywords: Inspection game, inspection theory, games theory, Nash equilibrium, non-optimal management decisions}
  • Hamidreza Navidi, Amirhossein Amiri *, Reza Kamranrad
    In this paper, a new approach based on game theory has been proposed to multi responses problem optimization. Game theory is a useful tool for decision making in the conflict of interests between intelligent players in order to select the best joint strategy for them through selecting the best joint desirability. Present research uses the game theory approach via definition of each response as each player and factors as strategies of each player. This approach cans determine the best predictor factor sets in order to obtain the best joint desirability of responses. For this aim, the signal to noise ratio(SN) index for each response have been calculated with considering the joint values of strategies; then obtained SN ratios for each strategy is modeled in the game theory table. Finally, using Nash Equilibrium method, the best strategy which is the best values of predictor factors is determined. A real case and a numerical example are given to show the efficiency of the proposed method. In addition, the performance of the proposed method is compared with the VIKOR method.
    Keywords: Game theory, multi responses, signal to noise ratio, Nash equilibrium, VIKOR}
  • Yong Luo, Shuwei Chen
    The strategic pricing decisions of assembly products in assembly products supply chain are studied in this paper. Firstly, a two-stage assembly products supply chain model is developed. By building Nash game model, the Nash equilibrium solution of pricing strategy of supplier and assemblers is obtained. Next, a union decision model is built to analyze the optimal combination pricing strategy of assembly products, and the relationship between the optimal strategies is established. The law of the changing in combination pricing strategy, assemblers’ profits and supplier’s profit along with the variety of some characteristics has been investigated by using numerical simulation. The results are consistent with economics principles.
    Keywords: Supply Chain Management, Game theory, Nash equilibrium, Assembly products}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال