به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « multimodal network » در نشریات گروه « عمران »

تکرار جستجوی کلیدواژه «multimodal network» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • سیاوش تبریزیان، کورش عشقی
    با توجه به گسترش روز افزون ناوگان حمل و نقل شهری، همچنین پیچیدگی شبکه معابر ضرورت برنامه ریزی بهینه مسیر در شبکه های حمل و نقل بیش از پیش اهمیت یافته است. شبکه ی حمل و نقلی از مسیرها که طریقه های متنوعی از وسائل نقلیه در آن استفاده شود را شبکه چندطریقه می نامیم که در این نوع از شبکه ها غیر از مشخص کردن مسیر بهینه، ارائه یک توالی از طریقه های حمل و نقل نیز ضرورت دارد. همچنین، انتخاب کوتاه ترین مسیر در این شبکه ها با محدودیت هایی همراه است که مسیر به دست آمده را از دید کاربر قابل انتخاب می کند. در این مقاله یک مدل برای برنامه ریزی مسیر در شبکه های چندطریقه، که در آن دو هدف هزینه و زمان در کنار کمینه کردن تعداد دفعات تغییر طریقه برای برنامه ریزی بیان شده است. در کنار حل مدل ریاضی مسئله توسط نرم افزار یک الگوریتم تقریبی مبتنی بر برنامه ریزی پویا نیز برای آن ارائه شده است، که نشان داده می شود که این الگوریتم در اکثر مسائل جواب دقیق را ارائه می کند و زمان بسیار کمتری برای حل نسبت به الگوریتم های مشابه مصرف کرده و به طور مستقیم می تواند مجموعه پارتو از جواب ها را ارائه نماید. در ادامه، نتایج آن با حل مدل ریاضی توسط نرم افزار و الگوریتم ژنتیک چندهدفه مقایسه گردیده است،و در نهایت یک مطالعه موردی با داده های واقعی برای بررسی کاربرد مسئلهحل شده است.
    کلید واژگان: شبکه چند طریقه, برنامه ریزی چند هدفه مسیر, الگوریتم برنامه ریزی پویا, الگوریتم ژنتیک چندهدفه}
    Siavash Tabrizian, Kourosh Eshghi
    In recent years, increasing use of public urban transportation and road networks causes that route planning is now becomes a necessary element in the transportation networks more than ever. Multimodal network is a special case of the transportation network in which we are able to use different transportation modes. In this network, the sequence of the transportation modes is as important as the sequence of nodes in determining the optimal route take into account the constraints. In this paper, a multi-objective mathematical modeling multimodal network has been presented. In addition to minimize the number of changing modes, cost and the time are also considered in the objective function. An approximation algorithm based on dynamic programming has been developed. Furthermore, the experimental analysis shows that the efficiency of the proposed algorithm in compared to NSGAII algorithm. Moreover, a real case study based on the public transportation system in Tehran is solved by our model.
    Keywords: Multimodal network, multi, objective route planning, dynamic programming algorithm, NSGA II}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال