به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « i-sharing » در نشریات گروه « فناوری اطلاعات »

تکرار جستجوی کلیدواژه «i-sharing» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • الهام معین الدینی، اسلام ناظمی*
    سیستم های مجوز بخش مهمی از سیستم های امنیتی محسوب می شوند که وظیفه حفاظت از منابع را به عهده دارند. با افزایش کاربران در سازمان ها، مدیریت زیرساخت های صدور مجوز به طور فزاینده ای زمان بر و مستعد خطا شده و پیکربندی نادرست سیاست ها، اثربخشی این سیستم ها را کاهش داده است. محققان، روش های کنترل دسترسی پویا را به عنوان راه کاری موثری برای صدور مجوز در این سیستم ها توصیه می کنند. از آنجا که منابع تصمیم گیری در این روش ها، سیاست های تعریف شده و سوابق کاربران است، برای کاربران تازه وارد محدودیت خاصی در نظر گرفته نمی شود و این روش ها با مشکل شروع سرد روبرو هستند. در این مقاله برای رفع این محدودیت از مفاهیم اعتماد و I-sharing استفاده شده و روش جدیدی برای بهبود چارچوب مجوز خودتطبیق (SAAF) به نام ISAAF ارایه شده است. ISAAF چارچوبی برای کنترل خودتطبیق سیستم های مجوز با استفاده از مدل مرجع خودمختار MAPE-K است که اعتماد کاربران تازه وارد را با استفاده از خصوصیات کاربرانی که با آن ها ویژگی های مشترک دارند تخمین می زند. گروه های I-sharingکه دربرگیرنده کاربران مشابه هستند، با توجه به نقش و ویژگی های هویتی کاربران و با استفاده از خوشه بندی K-means تشکیل می شوند. بهره گیری از مفاهیم اعتماد و I-Sharing و گروه بندی کاربران با استفاده از نقش و ویژگی های هویتی آن ها، برای اولین بار در این مقاله پیشنهاد شده و نتایج تجربی حاکی از آن است که روش پیشنهادی در مقایسه با روش های مشابه نتایج بهتری از حیث صحت یافتن کاربران مخرب و کاهش زمان فعالیت آن ها در سیستم تولید می کند. مزیت دیگر این روش پیاده سازی عناصر حلقه MAPE-K و کاربران با استفاده از عامل ها است که موجب استقلال و انعطاف پذیری بیشتر سیستم می شود. در مقایسه با SAAF، ISAAF به طور میانگین، زمان یافتن کاربران مخرب را 55 درصد کاهش داده و دقت شناسایی کاربران مخرب را نیز بیش از 7 درصد بهبود بخشیده است.
    کلید واژگان: چارچوب مجوز خودتطبیق, اعتماد, شروع سرد, حملات خودی, I-Sharing}
    Elham Moeinaddini, Eslam Nazemi *
    Authorization systems are an important part of security systems that are responsible for protecting resources. With the increasing number of users in organizations, managing the authorization infrastructure has become increasingly time-consuming and error-prone and misconfiguration of policies has reduced the effectiveness of these systems. Researchers recommend dynamic access control methods as an effective way to issue licenses in these systems. Since the sources of decision making in these methods are the defined policies and user records, there are no special restrictions for new users and these methods face the problem of cold start. In this paper, to solve this limitation, the concepts of trust and I-sharing are used, and a new method for improving the Self-Aaptive Authorization Framework (SAAF) called ISAAF is presented. ISAAF is a framework for self-adaptive control of authorization systems using the MAPE-K autonomous reference model, which estimates the trust of new users using the trust of users with whom they have common features. I-sharing gr
    Keywords: Self-Adaptive Authorization Framework, Trust, Cold Start, Insider Threats, I-Sharing}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال