به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « دم و سکان عمودی » در نشریات گروه « مکانیک »

تکرار جستجوی کلیدواژه «دم و سکان عمودی» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • جلال کریمی*، محسن چگینی

    در مقاله حاضر، با هدف ارتقای قابلیت های عملیاتی وسایل پرنده ی موجود، روشی برای بهینه سازی هم زمان دم و سکان عمودی یک هواپیما با پیکربندی متعارف ارائه شده است. برای این منظور، کلیه الزامات طراحی این بخش مهم از پیکربندی در غالب یک مساله بهینه سازی چندمعیاری مقید فرموله شده است. قابلیت محاسبه ضرایب آیرودینامیکی و پارامترهای جرمی با تغییر ابعاد هندسی هواپیما ایجاد شده است. به این ترتیب، برای اهداف حساسیت سنجی می توان تاثیر پارامترهای هندسی پیکربندی بر کیفیت پروازی و عملکردی هواپیما را به دست آورد. به علاوه، در مقاصد بهینه سازی هم می توان یک بخش از پیکربندی را بهینه نمود در حالی که اثرات متقابل کلیه اجزای پیکربندی در مساله لحاظ شده است. برای حل از ترکیب الگوریتم ژنتیک مرتب سازی نامغلوب با روش تورنمنت امکان پذیری استفاده شده است.

    کلید واژگان: دم و سکان عمودی, کیفیت پروازی, پایداری دینامیکی, خروج از فرچرخ, تریم پذیری, بهینه چندمعیاری}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال