به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « road matrix » در نشریات گروه « مکانیک »

تکرار جستجوی کلیدواژه «road matrix» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • بهروز مشهدی*، محمد امین وصال
    در این مقاله به بررسی الگوریتم شناسایی موانع پیرامون خودرو هوشمند و چگونگی هدایت آن روی جاده پرداخته می شود. برای این منظور جاده در طول و عرض به تعدادی سلول تقسیم بندی می شود. فرض بر این است که نقاط اشغال شده سلولها توسط وسایل خاصی مشخص می شود و یک ماتریس متناظر خانه های پر و خالی جاده تولید می-شود. در این ماتریس، سلول های پر با عدد یک و سلول های خالی با عدد صفر نشان داده شده اند. در مرحله ی بعد با تحلیل ماتریس به دست آمده در نرم افزار متلب خودرو هدایت می شود. در این تحلیل ابتدا موقعیت خودرو و موانع مشخص می شود. سپس با توجه به شرایط جاده و موقعیت موانع، دستورات لازم برای هدایت خودرو تعیین می شود. در صورت نیاز به تغییر خط، با توجه به انحنای جاده و فاصله ی خودرو تا مانع، مسیر مناسب برای حرکت خودرو انتخاب می شود. در این مقاله برای اولین بار در راه هدایت خودرو هوشمند، جاده به عنوان یک ماتریس صفر و یک در نظر گرفته شده است. در این روش ماتریس جاده با گذشت زمان به روز رسانی می شود و امکان تحلیل نوع حرکت خودرو از میان موانع را فراهم می سازد. همچنین الگوریتم استفاده شده در حل مساله بسیار ساده می باشد.
    کلید واژگان: الگوریتم, تقسیم بندی سلولی, ماتریس جاده, تغییر خط}
    Behrooz Mashhadi *, Mohammad Amin Vesal
    In this paper, the algorithm to detect obstacles surrounding an autonomous vehicle and the method to navigate this vehicle on the road are studied. For this purpose, the road is divided into cells in lateral and longitudinal directions. The assumption is that some special tools specify the cells positions and then full and empty-cell corresponding matrix is generated. In this matrix, full cells are displayed with digit 1 and empty cells are displayed with digit 0. In the next step, by analyzing the matrix in Matlab, the vehicle is navigated. In this analysis, firstly the position of the vehicle and the obstacles are identified. Then, based on the road conditions and the obstacles positions, required orders to move the vehicle are determined. If a lane change is needed, according to the road’s curvature and the distance between the vehicle and the obstacle, appropriate path for the vehicle will be chosen. In this paper, for the first time in autonomous vehicle navigations, the road is considered as a 1 and 0 matrix. In this method, the road matrix gets updated with time and provides the possibility of analyzing the vehicle’s movement. Also, the algorithm used to solve the problem is very simple.
    Keywords: Algorithms, Cell Decomposition, Road Matrix, Lane Change}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال