به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « sem observation » در نشریات گروه « مواد و متالورژی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «sem observation» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • احسان عدیلی*، محمدرضا سهرابی، مهدی شفیعی افارانی
    نحوه شکست بتن و بررسی ایجاد و رشد ترک های آن مدت هاست که مورد توجه محققین بوده است. از طرفی اثبات شده است که با حضور درصد مناسبی از نانوسیلیس مقاومت فشاری بتن افزایش می یابد. از دیرباز محققان می دانستند که علت شکست بتن غالبا جدایی سنگدانه از ملات است و کمتر پیش می آید که شکست در اثر تخریب سنگدانه اتفاق بیافتد. بنابراین نخستین ترک ها در محل اتصال سنگدانه به ملات اتفاق می افتند و با رشد این ترک ها که یک جریان پیوسته است، ترک های بزرگتر ایجاد شده و تخریب سازه بتنی انجام می گردد. بنابراین جلوگیری از ایجاد میکروترک ها در ناحیه انتقال مرزی بین سنگدانه و ملات که به ITZ موسوم است نقش بسیار مهمی در به تعویق افتادن تخریب بتن دارد. به ناحیه ای به ضخامت 30 میکرومتر در اطراف سنگدانه ITZ می گویند. در این تحقیق اثر افزودن نانوسیلیس در ضخامت ترک های ناحیه انتقال مرزی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گردید که حضور درصد مناسبی از نانوسیلیس می تواند تا حد زیادی ضخامت ترک های ناحیه ITZ را کاهش دهد. برای بررسی ترک ها در این ناحیه از میکروسکوپ الکترونی روبشی استفاده شده است. در این تحقیق از پرتوهای الکترون های ثانویه برای مشاهده ناحیه ITZ بهره گرفته شده است.
    کلید واژگان: نانوسیلیس, بتن, ITZ, میکروسکوپ الکترونی روبشی}
    E. Adili*, M.R. Sohrabi, M. Shafiei Afarani
    The traditional picture of the interfacial transition zone (ITZ) in concrete involves an approximately 30 μm zone around each aggregate, within which the porosity increases as the aggregate interface is approached. The ITZ microcracks in concrete will grows to visible cracks, thus they are very important to be studied. Effect of nano-SiO2 on cracks width in ITZ was studied in this research. For investigation of crack width, SE signals of SEM were used. The samples were cut from edges and middle of 5×5×5 cm cubic specimens. It was seen that nano-SiO2 could less the crack width. It is for the first time that SE use for ITZ imaging. Finally it was shown that adding nano-SiO2 could reduce the width of ITZ cracks.
    Keywords: ITZ, Crack width, Nano, SiO2, SEM observation}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال