به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « انفجار زیر آب » در نشریات گروه « توقف انتشار »

تکرار جستجوی کلیدواژه «انفجار زیر آب» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • سید علی محمد میرجلیلی، علی اکبر کریمی، سعید هادی
    در این تحقیق نوسانات حباب ناشی از انفجار زیر آب و تاثیر آن بر سازه کشتی مطالعه شده است. با شبیه‎سازی ریاضی، به دست آوردن معادلات حاکم و حل آنها، زمینه لازم برای تعیین میزان این تاثیر فراهم می‎شود. مدل ریاضیی که در اینجا ارائه می شود، فیزیک حاکم بر تاثیر نوسانات حباب ناشی از انفجار زیر آب بر بدنه کشتی را نشان می‎دهد. حل این مدل که به کمک ترکیبی از روش های عددی اولر، روش صریح پنج گامی آدامز- بشفورث و روش ضمنی چهار گامی آدامز- مولتون انجام می شود، بیان کننده پاسخ سازه کشتی به نوسانات حباب است. به منظور تایید روش حل، نمودار کرنش- زمان به دست آمده از تحلیل، بامقادیر تجربی موجود مقایسه شده است. همچنین نتایج این تحلیل با تحلیل به روش اجزای محدود -که به وسیله نرم افزار انسیس1 انجام می شود و در آن سازه شناور کشتی به صورت تیر دو سر آزاد با جرم و سختی غیریکنواخت و به کمک المانهای تیر، تجهیزات داخلی با المانهای جرم و شناوری با المانهای فنر مدل سازی شده- مقایسه می شود. در ادامه تاثیر پارامترهای عمق محل انفجار و جرم ماده منفجره روی میزان تنش ایجاد شده در کشتی بررسی می شود که نشان می دهد با افزایش عمق، میزان تنش کاهش می یابد و با افزایش جرم، میزان تنش افزایش می یابد.
    کلید واژگان: انفجار زیر آب, حباب, کشتی, اجزای محدود}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال