به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « توزیع » در نشریات گروه « هنر و معماری »

  • حمیده صابری، علی وندشعاری، محمدرضا نوروزی، علیرضا عبدالحسینی خلیق
    در این پژوهش به ارزیابی و اولویت بندی عوامل آمیخته بازاریابی فرش دستباف در تصمیم به خرید خریداران فرش دستباف در استان کرمان پرداخته شده است. اطلاعات پژوهش با استفاده از منابع کتابخانه ای و پرسشنامه جمع آوری شده است. پرسشنامه شامل 33 سوال است و به بررسی تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی در تصمیم به خرید خریداران فرش دستباف در استان کرمان پرداخته است. این پژوهش از نوع توصیفی و از حیث جهت گیری در هدف کاربردی _توسعه ای است؛ که با استفاده از استراتژی همبستگی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش خریداران و کسانی که علاقه به خرید فرش دستباف در استان کرمان داشتند؛ بودند. اندازه حجم نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران 384 نفر شد و از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعیین شد؛ در نهایت داده های حاصل از پرسشنامه در بازه زمانی 10/3/1397 تا 10/6/1397 جمع آوری شد. نتایج پرسشنامه از طریق نرم افزار اس پی اس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که بین عوامل آمیخته بازاریابی فرش دستباف و تصمیم به خرید رابطه معنا داری وجود دارد ؛ و اهمیت و اولویت عوامل آمیخته بازاریابی فرش دستباف در استان کرمان به ترتیب اصالت تاریخی و هنری، محصول، توزیع، قیمت و ترفیع حاصل شد.
    کلید واژگان: تصمیم به خرید, آمیخته بازاریابی فرش دستباف, محصول, قیمت, توزیع, ترفیع, اصالت هنری و تاریخی}
  • هرمز مهرانی *
    عناصر آمیخته بازاریابی به ویژه قیمت،توزیع و تبلیغات نقش عمده ای در ایجاد ارزش ویژه برندهای مختلف ایفا می نمایند و با افزایش اثربخشی و کارایی آن ها، قدرت و ارزش برند نیز ارتقا می یابد. لذا هدف این مطالعه بررسی رابطه بین عناصر منتخب آمیخته بازاریابی (قیمت، توزیع، تبلیغات) با ارزش ویژه برند محصولات صباح در بین مشتریان شهرستان گرگان است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است و جامعه ی آماری کلیه مشتریان شرکت صباح در شهرستان گرگان که تعداد آن ها نامحدود در نظر گرفته شده است و تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، 384 نفر است. ابزار گرداوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه است که از پرسشنامه استاندارد یو، دانتو و لی (2000) استفاده شده است که ضریب آلفای کرونباخ همه متغیرها بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر نرم افزار smartpls.2 استفاده شده است. نتایج حاصل از فرضیات اصلی پژوهش حاکی از آن است که بین قیمت و ارزش ویژه برند، بین تبلیغات و ارزش ویژه برند رابطه معنی داری وجود دارد ولی بین توزیع با ارزش ویژه برند رابطه ای وجود ندارد. همچنین، نتایج حاصل از فرضیات فرعی پژوهش حاکی از آن است که بین قیمت و تداعی برند، بین توزیع و آگاهی برند، بین تبلیغات و وفاداری برند، بین تبلیغات وآگاهی برند، بین تبلیغات و کیفیت درک شده و بین وفاداری، کیفیت درک شده و تداعی برند با ارزش ویژه برند ارتباط معناداری وجود دارد ولی بین قیمت با کیفیت درک شده و قیمت با وفاداری مشتریان و بین توزیع و کیفیت درک شده و بین توزیع و وفاداری مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
    کلید واژگان: عناصر آمیخته بازاریابی, قیمت, توزیع, تبلیغات, تداعی برند, کیفیت درک شده, ارزش ویژه برند, شرکت صباح, شهرستان گرگان}
    Hormoz Mehrani *
    Marketing mix elements, especially price, distribute and promote brand equity plays a major role in creating them. And by increasing its effectiveness and efficiency, strength and brand value also will be upgraded. The aim of this study was to investigate the relationship between the elements of the marketing mix (price, place, promotion) with Sabah brand equity among customers is the city of Gorgan. The methodology of this research is descriptive and correlational. And the population of all customers in the city of Gorgan Sabah intended that their number is unlimited. And the number of samples based on simple random sampling method, using Morgan table, 384 people. The data questionnaire with standardized questionnaire U, Danto and Lee (2000), which is used Cronbach's alpha coefficient of 0.7 of all the variables. To analyze the data, smartpls.2 software-based structural equation modeling was used. The results of the main assumptions of the study indicated that between price and brand equity, there is a significant relationship between advertising and brand equity, but there is no relation between the distributions with the brand equity. Between price and brand associations, international distribution and brand awareness, between advertising and brand loyalty, brand awareness between advertising, and between loyalty between advertising and perceived quality, perceived quality and brand associations and brand equity there is a significant relationship. But the price and price to customer loyalty perceived quality and perceived quality between distributions and there is no significant relationship between distribution and customer loyalty.
    Keywords: Elements of the marketing mix, price, distribution, advertising, brand association, perceived quality, brand equity, Inc. Sabah, the city of Gorgan}
  • حمیدرضا افشار
    در این مقاله، با نگاهکلی به اقتصاد هنر و با در نظرگرفتن اصول و دیدگاه های اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جامعه امروز ایران، رابطه اقتصاد وتولید تئاتر مورد بررسی قرار گرفته است. اگر به تئاتر به عنوان یک محصول فرهنگی بنگریم که از ساز و کارهای مختلف تولید تا اجرا برخوردار است و مانند هر کالای دیگری قابلیت مصرف شدن دارد، بطوری که بخشی از نیازهای انسانی ما را تامین می کند، می باید همانند هر کالای دیگری به توازن میانه هزینه ها ودرآمدهای ناشی از آن توجه کنیم. زیرا تئاتر همچون سایر کالاها تابع سه عنصر اقتصادی تولید، توزیع و مصرف است. در نگرش توسعه ای، تئاتر یک «کالای در خور» محسوب می شود و دولت مایل است که مردم بیش از آنچه در جامعه دیده می شود، مصرف کننده آن باشند. لیکن علیرغم این تمایل، وجود عوامل بازدارنده سهم اندک تئاتر از بودجه های فرهنگی را سبب گردیده است. مقاله حاضر روشن می سازد که با توجه به سیاست های فرهنگی و نظام تولید تئاتر در ایران، وضعیت کنونی تئاتر نامطلوب بوده و سهم تئاتر در سبد مصرف خانواده ایرانی و نیز سهم تئاتر در برنامه های توسعه و اقتصاد ملی و جایگاه این تولید هنری در عرصه فرهنگ و هنر به لحاظ کمی و کیفی رو به کاهش است.
    کلید واژگان: اقتصاد, تئاتر, تولید, توزیع, مصرف}
    Hamid Reza Afshar
    This paper takes an overall look at the economy of arts and studies the relation between economy and the production of theater by considering the economic and cultural principles and approaches governing today’s society of Iran. The main objective of this study is to study the adverse conditions of Iranian theater and the inferior status of this cultural product in Iran. In scientific terms، economy is the budget or capital، which is converted to products for consumption purposes. Product is something that both meets the needs of people، and can be exchanged with other products. Therefore، any product has two properties: 1- It meets the needs of people. 2-It is produced and distributed for exchange purposes. If theater is considered as a cultural product that has different mechanisms from its production to performance and can be consumed like any other product to meet a part of human’s needs، we must pay enough attention to create a balance between its costs and incomes just like any other product، since theater is subject to three economic elements of production، distribution، and consumption. Theater is considered a valuable product in development terms. The government is interested that people consume such a product more than what is consumed in practice. Despite such an interest، there are barriers that reduce the share of theater in cultural budgets in such a way that the status of theater in the finance system and cultural budgets of Iran has lowered to its minimum، and the support and facilities provided to theater is less than the half of those granted to other arts. These barriers can be classified as follows: - Unquantifiable nature of art has made it difficult in general to use quantitative criteria and measuring tools for its recognition. Such a problem makes it also difficult to provide the statistic data and indices that are required for the economic evaluation of an artistic work. - The theater artists and experts have no strong will and interest to generate such indices. As the economics of art as a branch of economics that evaluates and analyzes the tangible results of artistic policies، plans، and activities has not a broad background، the studies conducted in this field are limited and speak in general terms. Moreover، they fail to provide a clear perspective on practical and theoretical solutions. This research shows that theater in Iran has a small share in the households’ consumption baskets and plays an insignificant role in the national economic and development plans. Therefore، it can be concluded that theater has an inferior status in Iran، and such a status in artistic production and culture is undermining quantitatively and qualitatively. If theater is considered and employed as a profitable and entrepreneur institute in the cultural society and its economic aspects are studied for taking more upturn، the methods of promoting investments and directing proper financial resources are revealed and the most important obstacles to the upturn of theater are removed.
    Keywords: Economy, Theater, Production, Distribution, Consumption}
  • نعمت الله آسایش *، مرتضی فرجی
    این تحقیق با هدف بررسی وضعیت نظام تولید[2] و توزیع[3] فرش دستباف[4] مبتنی بر زنجیره تامین ارزش[5]، تلاش می کند تا اولا نوع سیستم تولید و توزیع فعلی فرش دستباف را مشخص نماید و ثانیا براساس نظر خبرگان و کارشناسان فرش دستباف به بررسی امکان پذیری تبدیل نظام فشاری[6] به نظام کششی[7] بپردازد. جهت دستیابی به این امر از روش تحقیق توصیفی شاخه پیمایشی و تبیینی استفاده شده است. جامعه آماری این مطالعه را خبرگان و کارشناسان آگاه به نظام تولید و توزیع فرش دستباف تشکیل می دهند و بر اساس شناختی که مرکز ملی فرش ایران از این افراد دارد، تعداد 55 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. جهت جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسش نامه استفاده شده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که وضعیت فعلی نظام تولید و توزیع فرش دستباف ایران مبتنی بر نظام فشاری است. بدین معنی که هم در تولید و هم در توزیع این محصول کمتر به نظر و سلیقه مشتری توجه می شود و فعالان فرش دستباف ایران به عرضه فرش دستباف خود در بازارهای هدف می پردازند، به این امید که مشتری با ملاحظه فرش و هنر آنها تشویق به خرید گردد. اما در بسیاری از موارد این مهم کارساز واقع نمی شود و رقبای ایران در بازارهای هدف با درک این وضعیت به تولید و توزیع فرش های مورد دلخواه مشتریان هدف از نظر رنگ، شکل، اندازه، طرح و نقشه می پردازند. همچنین نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد با برنامه ریزی و آگاه سازی فعالان فرش دستباف امکان تبدیل نظام تولید و توزیع مبتنی بر فشاری به کششی وجود دارد.
    کلید واژگان: نظام فشاری, نظام کششی, تولید, توزیع, فرش دستباف, زنجیره تامین ارزش}
    Nematolah-O-Llah Asayesh *, Morteza Faraji Dr
    This article is trying to study production and distribution system based on providing value chain with the aim of identifying production & distribution system of hand-made carpet firstly; and studying the feasibility of changing from the push system to the pull system regarding the viewpoints of the elite and expert, secondly. In order to achieve this goal, the descriptive method of research has been used. Statistical population of this study includes elite and informed experts in production & distribution of hand-made carpets. Due to acquaintance of Iran National Carpet Center (INCC) with these people, 55 experts have been selected as the statistical samples. For collecting required information, a questionnaire has been used. The results of this study show that the present system of production & distribution of hand-made carpet in Iran is based on push system, which means the production & distribution of this product is not totally based on customer taste and Iranian experts active in this field try to provide carpets for target customers with hope that they will see those carpets and their art and hopefully will be encouraged to purchase them. But in most of cases, this method is not an effective one and competitors are producing their carpets incorporating the understanding of the customers’ taste regarding color, shape, size and drawing. Also the results of this study show that with planning and informing active people in this industry, it is possible to change the system from the push type to the pull one.
    Keywords: Push System, Pull System, Production, Distribution, Hand, made Carpet, Value Chain}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال