به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تاثیرگذاری فرهنگی » در نشریات گروه « هنر و معماری »

  • کسری رهبری پور

    فرهنگ محصول تلاش بشر برای خلق و آفرینش است؛ و در طولانی مدت آداب، عقاید و باورهای او را شامل می شود. معماری به عنوان یکی از پدیده های اجتماعی که از فرهنگ نشات می‌گیرد، همواره بیشترین تاثیر پذیری را از این مقولات داشته است. به نحوی که تغییر در آداب و رسوم و به طور کلی در فرهنگ، اولین نشانه‌های خود را بر روی معماری و شهرسازی آشکار می‌نماید و معماری و شهرسازی نیز همان تاثیرات را با شدت بیشتری بر فرهنگ جامعه القا می‌کند. این که این تحولات معماری، چه تاثیرات مثبت یا منفی را بر روی فرهنگ یا بالعکس گذارده است، در مقاله‌ی زیر مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و نتایج حاصله حاکی از آن است که تعریف و تبیین اصول و مبانی برای معماری ایرانی- اسلامی در جامعه امروزی، خصوصا با توجه به مساله جهانی شدن امری ضروری می‌باشد.

    کلید واژگان: فرهنگ ایرانی, دوره های تاریخی, ابنیه ایران, معماری تاریخی, تاثیرگذاری فرهنگی}
    kasra rahbaripour

    Culture is a result of human effort for creation and creativity; and including his customs, beliefs and opinions in a long time. Architecture ,as a social phenomenon that comes from culture, always has been affected by it, and changing in the cultures and customs has directly affect on architecture and urban designing. Mutually, this architecture and urban designing is effective on culture. this paper, review how this influences, and positive and negative results. Researching method is descriptive and analytical. The result of this research explains; Formulation of principles, of Islamic and Iranian architecture in today’s world and in modernization process is necessary.

    Keywords: Culture of Iran, Historical periods, Iran's building, Historical architecture, Cultural influence}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال