به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « Tarkovsky » در نشریات گروه « هنر و معماری »

  • اصغر کفشچیان مقدم*، سارا اللهیاری

    هدف این پژوهش، بیان نشانه شناسانه عنصر آب در آثار آندری تارکوفسکی و ایجاد مفهومی جدید در ذهن مخاطب می باشد. به طور کلی نظریات تارکوفسکی، نوع سینما و فیلم سازی او دارای ویژگی های سمبلیک و شاعرانه می باشد. همچنین با بررسی آثار وی می توان دریافت که عناصر چهارگانه در فیلم های او از جایگاه ویژه ای برخوردار است. سوالی که در این پژوهش مطرح می شود، این است که نشانه شناسی آب به عنوان یکی از عناصر طبیعت چه مفهومی در آثار تارکوفسکی ایجاد می کند ؟ در این پژوهش، ابتدا مبانی فکری و نظری تارکوفسکی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه با توجه به بحث نظام نشانه ها از افرادی همچون فردینان دو سوسور و در بحث اختصاصی سینما از کریستین متز بهره گرفته خواهد شد. نشانه شناسی مانند دریچه ای میان تفکر تارکوفسکی و تصویر ارایه شده از ذهن او از همین دریچه بر پرده سینما، یکی از موارد مهم این پژوهش می باشد. عنصر آب به طور مشخص از بین عناصر چهارگانه در فیلم های تارکوفسکی انتخاب شده تا بررسی موشکافانه از این عنصر در صحنه های آثار تارکوفسکی انجام گیرد. در نتیجه آمده که استفاده از عنصر آب چه معناها و مفهوم هایی در آثار تارکوفسکی دارد و او چگونه توانسته به طور کلی از عناصر طبیعت در آثارش بهره بگیرد.

    کلید واژگان: تارکوفسکی, نشانه شناسی, عنصر آب, سینما, عناصر چهارگانه طبیعت}
    Asghar Kafshchian Moghadam *, Sara Allahyari

    The aim of this study is to express the semiotics of the element of water in the works of Andrei Tarkovsky and to create a new concept in the mind of the audience. In general, Tarkovsky's views on cinema and filmmaking have symbolic and poetic features. Also, by examining his works, it can be seen that the four elements have a special place in his films. The question that arises in this study is what does the semiotics of water as one of the elements of nature create in Tarkovsky's works? In this study, Tarkovsky's intellectual and theoretical foundations will be examined first, and then, according to the discussion of the system of signs from people like Fardinan.Christine Metz will be featured in two exclusive and cinematic debates. Semiotics, such as the valve between Tarkovsky's thinking and the image of his mind from that lens on the cinema screen, is one of the important points of this research. The water element is clearly selected from the four elements in Tarkovsky's films to be scrutinized in the scenes of Tarkovsky's work. As a result, what are the meanings of the use of the element of water in Tarkovsky's works and how he was able to use the elements of nature in his works in general?

    Keywords: Tarkovsky, Semiotics, the element of water, cinema, the four elements of nature}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال