به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « صدمات مفاصل » در نشریات گروه « پزشکی »

  • مجید شعیبی*، امیررضا کچوئی

    در پژوهش های علوم پزشکی همواره مقوله سلامت مورد توجه بوده، و این مقوله در ورزش به ویژه ورزش های رزمی که با آسیب ها و صدمات بیشتری ناشی از ورزش و یا در حین ورزش همراه است، نیز دارای اهمیت خاصی می باشد. بنابراین با مطالعه و بررسی های علمی می توان در جهت شناخت و شناسایی این آسیب ها و صدمات گام برداشت. تاکنون پژوهش های زیادی در زمینه آسیب ها و صدمات ورزشی انجام شده است، که در اکثر این پژوهش ها از روش های آماری و بررسی های کیفی موردی استفاده شده است. حال با توجه به اهمیت موضوع نیاز به یک روش جامع تری برای شناسایی نظام مند و علمی از آسیب ها و صدمات ورزشی وارده بر اندام ها و مفاصل بدن در ورزشکاران رشته های رزمی داریم. در این پژوهش ما با برای شناسایی صدمات و آسیب های ناشی از ورزش های رزمی از یک روش تصمیم گیری مدیریتی که مبتنی بر اصول مدلسازی ریاضی می باشد بهره گرفته ایم. مزیت این روش این است که، براساس مقایسات زوجی و با بهره گیری از قضاوت خبرگان و متخصصان ارتوپدی، عوامل و تاثیر روابط بین آنها را می تواند شناسایی می کند. از این رو این روش می تواند آسیب های تاثیرگذار بر روی اندام ها و مفاصل را حتی با تشخیص درجه تاثیر پذیری و میزان اهمیت آن ها شناسایی کند.

    کلید واژگان: آسیب ورزشی, صدمات مفاصل, اندام, ورزش رزمی, دیمتل}
    Majid Shoeibi *, Amir Reza Kachooie

    In medical researches, health has always been regarded as one of the main issues. In sports, particularly martial arts, which are associated with higher rates of injuries, health is of higher significance. Accordingly, more researches and scientific reviews are required for the identification and recognition of physical injuries. Various studies have been performed on sports injuries, most of which used statistical methods and qualitative approaches. Due to the importance of the issue, a more comprehensive approach is required for the systematic and scientific identification of sports injuries of the joints and body organs of martial arts athletes. In this study, for identifying martial arts injuries, we used a managerial decision-making method based on the principles of mathematical modeling. The advantage of this method is that based on pairwise comparison and using the diagnoses of the professionals and orthopedic specialists, causes and interactions can be identified. Therefore, this method can identify the injuries affecting the organs and joints and determine their susceptibility and importance.

    Keywords: sports injury, Joint injuries, Organs, Martial Sports, DEMATEL}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال