جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ورزش و سالمت » در نشریات گروه « پزشکی »
-
مقدمه
امروزه با پیشرفت انسان ها در حوزه تکنولوژی و گسترش استفاده از وسایلی همچون رایانه و تلفن همراه، ایجاد تحرک و افزایش سلامتی در قالب بازی وارسازی، جایگاه ویژه ای یافته است. بازی وارسازی در حوزه سلامت با افزایش سلامت افراد، می تواند گامی هرچند کوچک به سمت شهر سبز و ایجاد فرصت های شغلی جدید ایجاد کند. بنابراین، هدف از انجام پژوهش حاضر، بهبود وضعیت سلامت جسمانی دانشجویان با استفاده از بازی وارسازی سیستم دوچرخه ثابت بود.
مواد و روش هادر این مطالعه، مراحل کامل طراحی یک بازی مبتنی بر دوچرخه ثابت به همراه چالش سخت افزاری و نرم افزاری آن آورده شد. همچنین، دو ابزار Flutter و Flame جهت توسعه بازی های اندرویدی مبتنی بر اینترنت اشیا معرفی گردید.
یافته هاخروجی مطالعه، نسخه کاملی از یک دوچرخه ثابت متصل به سنسور در مقیاس کوچک می باشد که خود به تنهایی نمونه جامعی از یک مجموعه از دوچرخه های متصل به هم است که در سطح بالاتر نیز می تواند تولید شود.
نتیجه گیریدوچرخه طراحی شده با استفاده از رویکرد بازی وارسازی می تواند به منظور ارتقای فرهنگ ورزش، به طور گسترده در سطح باشگاه های ورزشی، پارک ها و بوستان ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، با پیشرفته تر کردن سخت افزار و نرم افزار، رویکرد بازی وارسازی به نحو بهتری ارایه می گردد و با استقبال بیشتری از طرف کاربران روبه رو می شود.
کلید واژگان: بازی وارسازی, دوچرخه هوشمند, تولید انرژی, ورزش و سالمت}IntroductionToday, with the advancement of technology and the expansion of the use of computers and mobile phones, mobility, and health care through gamification has reached a special place. Despite increasing people's health, gamification can create a small step towards a green city and create new job opportunities.
Materials and MethodsIn this research, a motor was attached to a pedal or rotary axis of a stationary bicycle as a generator and it converts the produced mechanical energy into electrical form. Some buttons are also mounted on the bike's steering so that the user can control the game character in the Android application. All required hardware and circuits being also initially selected and designed to provide the power needed to charge the mobile and they send the sensor information to the software via a Bluetooth module.
Resultsreferring to the latest achievements in health care, the complete design, and manufacturing process of the control hardware required to read the information of connected sensors and send them by a microcontroller to a mobile application as well as the design of a related android game with its software challenges, are explained. Two IoT-based Android developing tools, Flutter and Flame, are also briefly introduced.
ConclusionThe output of this article was a full version of a small-scale stationary bike attached to the sensor. It is itself a comprehensive example of a set of interconnected bicycles. it can be widely used at sports clubs, parks and gardens to enhance sport culture through gamification
Keywords: Gamification, Smart Stationary Bikes, Energy Production, Sports, Health}
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.