به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « گیرنده های متابوتروپیک گلوتامات » در نشریات گروه « دامپزشکی »

  • جواد چراغی، علی باغبان زاده
    جهت تعیین نقش گیرنده های متابوتروپیک گلوتامات گروه II و آگونیست (APDC) و آنتاگونیست (LY341495)های آن در کنترل عصبی اشتها، 36 قطعه جوجه خروس گوشتی یک روزه پس از رسیدن به وزن 700 تا 750 گرم توسط پنتوباربیتال سدیم بیهوش و با کمک دستگاه استریوتاکس کانول شماره 23 از جنس استیل زنگ نزن به بطن جانبی راست هدایت گردید. سپس 5 تا 7 روز قبل از شروع تزریقات، به پرندگان استراحت داده شد. در هر تجربه، 12 قطعه جوجه گوشتی مطابق با روش مربع لاتین تکراری استفاده شد که پرندگان و روزهای تزریق بعنوان عوامل محدود کننده محسوب شدند. APDC به مقدار μM50 و LY341495 به مقدارnM 300 در بطن جانبی راست تزریق شد. با استفاده از کامپیوتر میزان برداشت غذا توسط هر پرنده پس از تزریق، محاسبه و ثبت گردید. تزریق داخل بطن مغزی APDC از نظر آماری، موجب کاهش معنی داری در اخذ تجمعی غذا گردید (05/0P<)، در حالی که تزریق LY341495، اخذ تجمعی غذا را نسبت به گروه کنترل افزایش داد (05/0P<). نتایج بدست آمده نشان دهنده نقش احتمالی گیرنده های متابوتروپیک گلوتامات در کنترل مرکزی اشتها در پرندگان می باشد.
    کلید واژگان: اخذ غذا, گیرنده های متابوتروپیک گلوتامات, APDC, LY341495, جوجه خروس گوشتی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال