به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « مدل سه بعدی » در نشریات گروه « مهندسی الکترونیک »

تکرار جستجوی کلیدواژه «مدل سه بعدی» در نشریات گروه «فنی مهندسی»
  • مهران نژادجوادی پور
    تدوین سند راهبردی شهر الکترونیک یکی از نخستین و اساسی ترین اقدامات برنامه ریزان و مجریان استقرار و توسعه شهرهای الکترونیک به شمار می رود. این سند درحقیقت، پایه ها جهت ساز (چشم انداز، رسالت و اهداف)، راهبرد ها، سیاست ها و خط مشی های کلی طرح استقرار و توسعه شهر الکترونیک را شامل می گردد. با توجه به ضرورت برنامه ریزی جامع و راهبردی در راستای تحقق شهرهای الکترونیک و از سویی دیگر اهمیت و جایگاه کلیدی پایه ها جهت ساز به عنوان خطوط هادی و راهنما در فرایند برنامه ریزی، در اختیار داشتن چهارچوب و الگویی علمی برای تدوین چشم انداز، رسالت و اهداف در سند راهبردی شهر الکترونیک، از ضروریات اساسی برنامه های استقرار و توسعه شهر الکترونیک به شمار می رود.
    مقاله حاضر دستاوردهای مطالعات و پژوهش هایی را که به منظور دسترسی به الگویی جامع و علمی برای تدوین پایه ها جهت ساز شهرهای الکترونیک انجام پذیرفته است، عرضه می دارد. بدین ترتیب که پس از مرور اجمالی ادبیات و تبیین چهارچوب علمی تحقیق، یافته های مراحل مختلف پژوهش ارائه می گردد. طی مراحل تحقیق، ابتدا مطالعات گسترده ای بر مبانی نظری انجام و سپس تجربیات شهرهای الکترونیک در سطوح جهانی و ملی مورد کنکاش قرار گرفته است. علاوه بر آن آرای جمعی از خبرگان فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین کارشناسان و مسئولان مدیریت شهری نیز گرفته شده است. در نهایت با بررسی و تحلیل تطبیقی و استقرایی اسناد طرح ها و برنامه های شهرهای الکترونیک و نظرهای کارشناسی گرفته شده، معیارهایی برای تدوین پایه ها جهت ساز شهرهای الکترونیک استخراج شده و در سه محور مدیریت شهری، شهر و شهروندان طبقه بندی شده است.
    کلید واژگان: شهر الکترونیک, سند راهبردی, مدل سه بعدی, تدوین پایه ها جهت ساز (چشم انداز, رسالت و اهداف), مدیریت شهری}
  • خلیل خلیلی، سید محمد امام
    یکی از متداول ترین تکنیکهای اسکن سه بعدی اجسام و بازیابی مدل سه بعدی آنها روش مثلث بندی با استفاده از نور ساختاریافته است. در این مقاله برای انجام عملیات اسکن سه بعدی با استفاده از یک لیزر، نور با توزیع گوسین به جسم تابیده می شود. سپس برای اندازه گیری داده های عمق، یک دوربین CCD تصاویر را می گیرد. ابتدا تصویر دریافتی بهبود دهی و پردازش می شود که این عملیات شامل دو بخش مهم است. ابتدا پارامترهای مربوط به جسم و شرایط نورپردازی مثل رنگ و لبه یابی، استخراج و اصلاح می شود. سپس پارامتر های مربوط به کالیبراسیون دوربین مانند انحراف محوری دوربین و ایجاد تصویری با اختلاف نسبت به محور افقی، به صورت نرم افزاری و با دقت خوبی اصلاح می گردد. بعد از پردازش تصویر جسم اسکن و پروفیل دو بعدی جسم استخراج می شود. با گرفتن تصاویر متوالی از جسم مدل سه بعدی به صورت مدلCAD بازیابی و انجام تحلیلهای مختلف روی مدل جسم، امکان پذیر می گردد.
    کلید واژگان: پرازش تصویر, اسکن لیزری مثلثاتی, اسکن سه بعدی, مدل سه بعدی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال