به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « رقم » در نشریات گروه « کشاورزی و باغداری »

تکرار جستجوی کلیدواژه «رقم» در نشریات گروه «کشاورزی»
  • ارزیابی شاخص های تنش خشکی در کم آبیاری قطره ای کلزا
    نادر سلامتی، امیرخسرو دانایی، وحید یعقوبی
  • بررسی عملکرد و اجزای عملکرد ارقام پیشرفته کلزا در شرایط شور منطقه ایرانشهر
    مهدی شهرکی، رضا براداران، محمد سامانی
  • اثر تاریخ کشت و رقم بر عملکرد گلرنگ در شرایط آب و هوایی خرم آباد
    فرج مویدی، علی کاشانی
    به منظور تاثیر تاریخ کاشت و رقم بر عملکرد گلرنگ این تحقیق در قالب طرح آزمایشی اسپلیت پلات بر پایه بلوک به طور کامل تصادفی در 4 تکرار در سال زراعی 79-1378 در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان واقع در کیلومتر 12 جاده اهواز بررسی و اجرا شد تیمارهای آزمایشی شامل 3 تاریخ کاشت (20/12/78، 6/1/79، 21/1/79) به عنوان عامل های فرعی و چهارژنوتیپ گلرنگ (اراک، 2811 ژیلا، محلی اصفهان و نبراسکا 10) به عنوان فاکتور اصلی در نظر گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که اثر تاریخ کشت بر عملکرد دانه، شاخص برداشت و درصد روغن مغنی دار شد...
    کلید واژگان: گلرنگ, تاریخ کاشت, رقم, عملکرد}
  • اثر تاریخ کاشت بر روی فنولوژی - اجزای عملکرد و عملکرد دانه دو رقم آفتابگردان
    امید زمانی، علی دماوندی، پیمان فروزش
    به منظور بررسی اثر تاریخ کاشت بر فنولوژی اجزای عملکرد و عملکرد دانه دو رقم آفتابگردان آزمایشی در سال زراعی 1375 در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان واقع در روستای خاتون آباد اصفهان انجام شد. آزمایش به صور طرح کرت های یک بار خرد شده در قالب بلوک های کامل تصادفی در چهار تکرار اجرا گردید. چهار تاریخ کاشت شامل: چهارم و نوزدهم اردیبهشت سوم و هیجدهم خرداد به عنوان فاکتور اصلی و ارقام به نام های رکورد و زاریا به عنوان فاکتور فرعی در نظر گرفته شدند. نتایج این آزمایش نشان داد که زمان وقوع مراحل اصلی نمو تحت تاثیر تاریخ کاشت قرار داشت. اثر ارقام بر کلیه ی مراحل اصلی نمو به جز مرحله سبز شدن معنی دار بود. ارقام زاریا و رکورد به ترتیب پس از 1653 و 1755 درجه – روز رشد (GDD) از کاشت به مرحله رسیدگی فیزیولوژیک رسیدند. بین ارقام از نظر ارتفاع نهایی بوته تفاوت معنی دار وجود داشت. با تاخیر کاشت عملکرد بیولوژیک تعداد دانه در طبق و تعداد دانه در ردیف کاهش یافت ولی وزن صددانه افزایش داشت. رقم رکورد نسبت به رقم زاریا دارای عملکرد بیولوژیک و وزن صد دانه بیشتر و تعداد ردیف و تعداد دانه کمتری در طبق بود. در این آزمایش عملکرد دانه در تاریخ های کاشت و ارقام تفاوت معنی دار داشتند با تاخیر کاشت عملکرد دانه کاهش یافت و بیشترین عملکرد دانه مربوط به تاریخ کاشت چهارم اردیبهشت معادل 5099 کیلوگرم و کمترین آن مربوط به تاریخ کاشت 18 خرداد برابر 4192 کیلوگرم در هکتار بود. با توجه به شرایط این آزمایش می توان رقم رکورد را جهت کاشت در هفته اول اردیبهشت در شرایط مشابه آزمایش حاضر توصیه کرد.
    کلید واژگان: آفتابگردان, تاریخ کاشت, رقم, عملکرد دانه, فنولوژی}
  • اثر متقابل ارقام و لاین های جو و جدایه های مختلف قارچ
    حسن رضا اعتباریان، روی ویلکوگسون
    بیماریزائی 16 جدایه مختلف قارچ Fusarium culmorum که از نواحی مختلف واشنگتن، داکوتای شمالی و مینه سوتا جمع آوری شده بود روی ارقام و لاین های جو Chevron، Morex، CI 9539، M84-931 و M84-942 در گلخانه مورد بررسی قرار گرفت. واکنش ارقام و لاین های Karl، Larker، Morex، Robust، M48، M66، M69، Chevron، CI 9539 و Excel نسبت به مخلوط 16 جدایه قارچ در مزرعه نیز تعیین گردید. بر اساس نتایج حاصل، بیماریزائی جدایه های 25،10 و 27 از سایر جدایه ها شدیدتر و بیماریزائی جدایه های 11، 15 و 30 از سایر جدایه های مورد آزمایش کمتر بود(P<0.05). درصد جوانه زدن ارقام CI 9539 و Chevron می باشد که در این دو رقم درصد جوانه زدن به ترتیب 61 و 3/66 بوده است. در رقم Morex درصد جوانه زدن بذور 8/46 بوده که از سایر ارقام و لاین ها کمتر بوده است(P<0.05). درصد گیاهچه های مرده در لاین M84-942 5/17 بود که از سایر ارقام و لاین ها بیشتر بوده است (P<0.05). درصد وزن خشک ریشه در لاین M84-931و رقم Chevron به ترتیب 7/82 و 2/76 که از سایر ارقام و لاین های مورد آزمایش بیشتر بوده است (P<0.05). در آزمایشهای مزرعه ای آلودگی سنبلچه ها در رقم Chevron 3 درصد بوده که حداقل آلودگی را نسبت به بیماری فوزاریوز سنبله جو نشان داد. درصد آلودگی سنبلچه ها در ارقام CI 9539 و Morex به ترتیب 18 و 19 و در سایر لاین ها بین 20 تا 35 درصد متغیر بود.
    کلید واژگان: Fusarium culmorum, حساسیت, رقم, لاین, مقاومت, ویرولانت}
    Fusarium culmorum Interaction between barley lines / cultivars and isolates of Fusarium culmorum
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال