به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « رفتار شناسی » در نشریات گروه « معارف اسلامی و علوم قرآنی »

  • سید محمدرضا علاءالدین

    در عصر ما نگاه دوباره به موضوع خانواده و رفتارهای خانوادگی رونقی فوق العاده یافته و همه رسانه ها و بنگاه های توسعه سخن بدنبال معرفی الگوهای متعددی هستند که بعضا با فطرت انسانها و نهاد خانواده همخوانی نداشته بلکه سراب های فریبنده ای هستند که خانواده های عطشناک باورهای ناب اعتقادی، اخلاق ومعنویت را به بیراهه می برند قرآن کریم که کتاب همه عصرها ونسل هاست با زیبایی هرچه تمام به معرفی خانواده قرآنی و رفتارهای آنها پرداخته است یکی از بهترین راه های تشخیص خانواده قرآنی راستین از مدعیان دروغین آن، بررسی رفتار آنها می باشد. با توجه به روشن بودن ابعاد مختلف زندگی خانواده قرآنی، به بررسی رفتار خانواده قرآنی می پردازیم که به نوعی اثبات ارزش ها و کمالات ایشان نیز می باشد. ما دراین نوشتار براساس آیات سوره انسان به تبیین رفتارشناسی رفتارهای ارزشمند خانواده قرآنی پرداخته و آنگاه به اثبات این رفتارهای انسان ساز برای خانواده قرآنی براساس نظرات مفسرین، ومحدثین شیعه واهل سنت پرداخته ایم.

    کلید واژگان: رفتار شناسی, خانواده قرآنی, سوره انسان, سبب نزول}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال