به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ناسیونالیسم قومی » در نشریات گروه « روابط عمومی، ارتباطات، رسانه »

  • محمد صمیمی
    کتاب قومیت و قوم گرایی در ایران، افسانه و واقعیت، تلاش کرده است که با دیدی نسبتا ژرف مسئله قومیت در خاورمیانه و به خصوص ایران را مورد واکاوی قرار دهد. در ابتدا با این طرح این مسئله که «آیا قوم گرایی در ایران یک واقعیت است یا بیشتر یک افسانه است؟» ذهن مخاطب درگیر می شود. در ادامه واقعیت های تاریخی در نقد و رد قوم گرایی در ایران تا پیش از قرن بیستم میلادی آورده می شود. سپس نویسنده در قالب یک چارچوب نظری که سه عامل مهم را در شکل گیری هویت قومی در ایران مدنظر دارد، بحث را ادامه می دهد. شکل گیری دولت مدرن از سال 1300 خورشیدی، نقش نخبگان فکری و سیاسی و سیاست بین الملل حاکم در طول یک قرن گذشته به عنوان عوامل اصلی به وجود آمدن قومیت در ایران مطرح می شود. ضمنا در این کتاب سعی شده است که در هر فصل، مباحث با بررسی شرایط تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی سه گروه عمده زبانی و مذهبی ایران، یعنی آذری ها، کردها و بلوچ ها انطباق یابد.
    کلید واژگان: قومیت, قوم گرایی, هویت قومی, ناسیونالیسم قومی, دولت مدرن, نخبگان سیاسی و فکری سیاست بین الملل}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال