به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « مدیریت فرهنگی » در نشریات گروه « مدیریت »

  • مصطفی زارع

    مسجد از مهم ترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی جامع و چند منظوره به شمار می آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقش بنیادین و محوری در شکل گیری تمدن اسلامی و پیشرفت جامعه ایفا نموده است. در مقابل به برکت انقلاب اسلامی، مساجد نیز جایگاه اصلی خود را باز یافتند و فعالیت و نقش آن ها در مسیر صحیح توسعه یافت که البته این مهم با هدایت رهبران و نظریه پردازان انقلاب اسلامی و تبیین ویژگی های مسجد طراز اسلامی بر مبنای آیات مبارک قرآن کریم و روایات ایمه معصومین(علیهم السلام) در طول سالیان پر برکت انقلاب اسلامی صورت گرفت. پرواضح است که دستیابی به تمدن نوین اسلامی و اعتلای معنوی و مادی جامعه براساس آموزه های اسلام ناب، به جز از مسیر مسجد و با تکیه بر کارکردها و ظرفیت های عظیم آن میسور نخواهد بود. نگارش حاضر از روش کیفی توصیفی تحلیلی استفاده کرده است. در این پژوهش ما با استفاده از مدل مفهومی و با مراجعه به کتابخانه و دو سایت معتبر مقام معظم رهبری اطلاعات اولیه را جمع آوری کرده و بر اساس داده ها به تجزیه و تحلیل اطلاعات یافت شده پرداخته و به نتیجه نهایی رسیدیم. لذا بر آن شدیم تا با گردآوری و احصای شاخص های فرهنگی برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل مدیریت مسجد به طراحی و تبیین مدیریت فرهنگی مسجد تراز انقلاب اسلامی دست یابیم. برخی از آن ها به اختصار عبارت اند از: شاخص های برنامه ریزی مانند مشورت، بلندهمتی، اولویت بندی برنامه ها، تعهد به برنامه ریزی شاخص های سازماندهی مانند انتخاب و گزینش با آزمایش و شایسته سالاری، ساختار چابک و کارآمد، انعطاف در ساختار تشکیلات شاخص های هدایت و رهبری مانند قاطعیت، سعه صدر، پرهیز از جزیی نگری، تحمل نظر مخالف و شاخص های کنترل مانند اشراف میدانی، نظارت همگانی، خودکنترلی، حق گویی و... است.

    کلید واژگان: مدیریت, فرهنگ, مسجد, مدیریت فرهنگی, انقلاب اسلامی}
  • علی فرهنگی

    فرهنگ نشان دهنده شیوه رفتار و کنش و واکنش مردم یک جامعه است. در این میان، فرهنگهای پویا و مسلط همواره در تلاش برای  کمرنگ کردن تفاوت های فرهنگی ئر جوامع به نفع خود و در نهایت از میان برداشتن آنها بوده اند. بنابراین با نفوذ فرهنگی به جوامعی پویا نظیر جوامع اسلامی درجهت استحاله فرهنگ تهی و بی محتوای خود کوشیده اند. یکی از ابعاد مهم نفوذ فرهنگی در جوامع اسلامی، ایجاد جنگ روانی از سوی دشمن می باشد. جنگ روانی دشمنان علیه جوامع به یکی از مسائل مهم و پر چالش دنیای معاصر تبدیل شده است. نظام های برخودار از غنای فرهنگی و باورهای عمیق دینی، همواره از سوی گفتمان های رقیب مورد حمله بوده اند و نظام اسلامی نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. این هجمه از طرق متعدد و با توسل به ابزاهارهای گوناگونی صورت گرفته است. این مقاله به برخی طرق مهم دشمن در جنگ روانی علیه جوامع اسلامی پرداخته است.

    کلید واژگان: جنگ روانی, مدیریت فرهنگی, فرهنگ اسلامی, ابزار جنگ روانی}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال